تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):عالمان فرمانرواى بر شهرياران هستند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819225691




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

كُزاز نوزادي، از بيماري‌هاي مرگ‌بار كودكان


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: كُزاز نوزادي، از بيماري‌هاي مرگ‌بار كودكان
كارشناس واحد مبارزه با بيماري‌هاي مركز بهداشت شهرستان قزوين با بيان اينكه كُزاز نوزادي يكي از بيماري‌هاي مرگ‌بار كودكان بشمار مي‌رود٬ گفت: اطلاع رساني گسترده‌اي در خصوص لزوم واكسيناسيون توأم زنان در سنين باروري براي مزدوجين انجام شده است.


به گزارش گروه استانهاي باشگاه خبرنگاران ،«مهناز بهرامي» با بيان اينكه برخي زوجين به دريافت كارت ايمن‌سازي توجه ندارند٬ اظهار كرد: در سال‌هاي اخير مشاهده مي‌شود برخي مادران با وجود به‌دنيا آمدن فرزندانشان خودشان هنوز واكسن كزاز را دريافت نكرده‌اند و درباره لزوم دريافت آن نيز آگاهي ندارند.

وي با بيان اينكه براي برطرف كردن اين مشكل، ايده‌ي اطلاع‌رساني موضوع از طريق دفاتر ثبت ازدواج اجرا شد، خاطرنشان كرد: از ابتداي آبان‌ماه ارسال بنرها به اين دفاتر آغاز شد و هم‌اكنون همه‌ي اين مكان‌ها تحت پوشش قرار گرفته‌اند.

كارشناس واحد مبارزه با بيماري‌هاي مركز بهداشت شهرستان قزوين افزود: به مزدوجين اعلام شده است كه همراه داشتن كارت واكسيناسيون براي آنان هنگام مراجعه به مشاوره‌ي ازدواج در مركز بهداشت قزوين الزامي است.

وي با تأكيد بر اينكه زوجين در صورت نداشتن كارت واكسيناسيون توأم، به نزديك‌ترين مركز بهداشتي درماني محل سكونت خود مراجعه كنند، گفت: اين افراد توجه داشته باشند كه پس از انجام مشاوره‌ي ازدواج، برگه‌ي مشاوره‌ي آنان براي ارائه به دفاتر ثبت ازدواج بايد داراي مُهر «واكسيناسيون توأم كزاز ديفتري تكميل است» باشد.

بهرامي با اعلام اينكه حضور هم‌زمان زوج و زوجه در روز آزمايش الزاميست٬ تصريح كرد: زوجين براي آزمايش‌هاي ازدواج، ناشتا باشند و اعتبار پاسخ آزمايش‌هاي ازدواج از تاريخ صدور به مدت يك‌ماه است.

انتهاي پيام/م

سه شنبه 3 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 187]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن