تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):فال بد زدن شرك است و هيچ كس ازما نيست مگر اين كه به نحوى دستخوش فال بد زدن مى شود، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818967393




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دبير علمي كنگره بيماري‌هاي شايع كودكان هشدار داد«تول» باور غلطي كه ميكروب دهان بزرگسالان را وارد بدن كودك مي‌كند


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: دبير علمي كنگره بيماري‌هاي شايع كودكان هشدار داد«تول» باور غلطي كه ميكروب دهان بزرگسالان را وارد بدن كودك مي‌كند
يك متخصص اطفال گفت: خوددرماني و انجام كارهايي مثل «تول» از جمله باورهاي غلطي است كه توسط برخي افراد با فوت كردن در بيني كودك، ميكروب‌هاي موجود در دهان خود را وارد بدن كودك مي‌كنند.


به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان فارس، فريد ايمان‌زاده، دبير علمي نهمين كنگره اورژانس‌ها و بيماري‌هاي شايع طب كودكان در حاشيه اين كنگره در جمع خبرنگاران گفت:

ورود افراد غير متخصص و انجام درمانهاي غلط از جمله مسائلي است كه طب كودكان با آن درگير است.

وي گفت: واكسن آنفلوآنزا براي همه افراد الزامي نيست و افرادي كه سرماخوردگي‌هاي مكرر دارند يا دچار بيماري‌هاي صعب‌العلاج يا بيماري‌هاي سخت هستند؛ همچنين افرادي كه تحت عمل جراحي قرار گرفته‌اند و مقاومت بدنشان تضعيف شده است بايد از واكسن فلج اطفال استفاده كنند.

دبير علمي نهمين كنگره اورژانس‌ها و بيماري‌هاي شايع طب كودكان گفت: كودكاني كه آلرژي شديد به تخم‌مرغ دارند نبايد واكسن آنفلوآنزا را دريافت كنند چرا كه دچار شوك مي‌شوند و اگر قرار است اين واكسن را دريافت كنند بايد تحت نظر و در بيمارستان اين كار انجام شود.

وي ادامه داد: واكسن آنفلونزا براي نوزادان زير 6 ماه ممنوع است و بعد از 6 ماه مي‌توان اين واكسن را دريافت كرد و بهترين زمان تزريق اين واكسن اول مهر است.

وي به چالش‌هاي پيش‌رو در بحث بيماري‌هاي كودكان اشاره داشت و تصريح كرد: اضطراب والدين به خصوص مادران از جمله مسائلي است كه به كار ما لطمه مي‌زند، مثلاً در دل‌درد كودكان كه در بسياري موارد به اضطراب مربوط مي‌شود و صبح‌ها هنگام رفتن به مدرسه ديده مي‌شود تشويش مادران و القاء استرس مي‌تواند اين حالت را حتي در كودكان تشديد كند.

دبير علمي نهمين كنگره اورژانس‌ها و بيماري‌هاي شايع طب كودكان خود درماني و ديگر درماني را از ديگر مواردي دانست كه چالش بزرگ در امر درمان كودكان محسوب مي‌شود.

ايمان‌زاده افزود: انجام عمل تول كه گرفتن حلق و فشار به گلو در كودكان است و به واسطه فوت در بيني مي‌خواهند چيزهايي كه در گلوي بچه وارد شده، خارج كنند از جمله مواردي است كه به سلامت كودك بيش از پيش ضربه مي‌زند.

دبير علمي نهمين كنگره اورژانس‌ها و بيماري‌هاي شايع طب كودكان تصريح كرد: تول از جمله باورهاي غلطي است كه توسط افرادي كه متخصص نيستند انجام مي‌شود و اين افراد با فوت كردن در بيني كودك، ميكروب‌هاي موجود در دهان خود را وارد بدن كودك مي‌كنند و مي‌توانند به هپاتيت B ،بيماري‌هاي عفوني، آنفلوآنزا و ساير آلودگي‌ها را به كودكان منتقل كنند.

ايمان‌زاده افزود: گلو جايي نيست كه كوچكترين چيزي در آن گير كند و من نمي‌دانم مردم چرا درگير اين باورهاي غلط مي‌شوند.

دبير علمي نهمين كنگره اورژانس‌ها و بيماري‌هاي شايع طب كودكان اظهار اميدواري كرد كه با آموزش و آگاهي، ورود افراد غير متخصص و انجام درمان‌هاي غلط و ديگر درماني كمرنگ شود.

وي به واكسيناسيون در ايران اشاره داشت و گفت: ايران در سطح منطقه مقام بالايي در امر واكسيناسيون دارد و به طور مرتب و منظم در اين امر جلو مي‌رود، اگر چه گاهي به واسطه مسائل توليد و عدم حمل و غيره با كمبود مواجه مي‌شويم اما بايد گفت كه آمار فلج اطفال در ايران بسيار كم شده است.

انتهاي پيام/

چهارشنبه 27 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 145]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن