تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):از حقيقت ايمان اين است كه حق را بر باطل مقدم دارى، هر چند حق به ضرر تو و باطل به...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819073004




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دبير شوراي ملي زعفران اعلام كردصادرات 139 تن زعفران به ارزش 410 ميليون دلار در سال 91


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: دبير شوراي ملي زعفران اعلام كردصادرات 139 تن زعفران به ارزش 410 ميليون دلار در سال 91
دبير شوراي ملي زعفران ضمن تاكيد بر اهميت و ضرورت حفظ جايگاه ايران در توليد زعفران در دنيا ميزان صادرات سال 91 را 139 تن به ارزش بيش از 410 ميليون دلار اعلام كرد.


به گزارش خبرگزاري فارس از مشهد به نقل از روابط عمومي اتاق بازرگاني مشهد، فرشيد منوچهري در خصوص راهكارهايي كه مي‌توان مانع كاهش ميزان توليد زعفران و سود بيشتر آن شد، گفت: يك روش اين است كه برداشت در هكتار يا راندمان در هكتار را افزايش دهيم.

به گفته منوچهري، در حال حاضر سه و نيم كيلوگرم متوسط برداشت زعفران ما است كه اين به راحتي به 8 تا 10 هكتار قابل افزايش است؛ اگر در زمين ثابت و با هزينه‌هاي ثابت به جاي سه و نيم كيلوگرم هشت كيلوگرم برداشت نماييم، در حقيقت هزينه را به جاي عدد سه بر عدد هشت سرشكن كرده پس اگر زعفران را حتي به يك و نيم ميليون تومان ارزان‌تر بفروشيم باز هم براي كشاورز سود بالايي دارد.

وي ادامه داد : مزيت ديگر اين راهكار اين است كه كشت زعفران را در بسياري از كشورها غير اقتصادي خواهد كرد.

دبير شورا خاطرنشان كرد : دليل موفقيت كشور اسپانيا علي‌رغم اين كه كمتر از 700 كيلو توليد دارد و الباقي نياز به زعفرانش را وارد مي كند اين است كه در طول سال‌هاي گذشته كه متوجه شده قيمت زعفراني كه از ايران وارد مي‌كند پايين‌تر از زعفران توليدي آن كشور است، ديگر به كشت آن روي نياورده است.

وي در بخش ديگر از سخنانش گفت: روش ديگر اين است كه مصارف و كاربردهاي زعفران را گسترش دهيم؛ امروز زعفران به عنوان چاشني و ادويه غذا مورد استفاده قرار مي‌گيرد و اين در حالي است كه زعفران داراي خواص دارويي و بهداشتي متعددي است.

وي افزود: زعفران داراي خواص آرام بخش، نشاط آور، ضد سرطان و ده‌ها خواص ديگر است و اثربخشي آن حتي در مورد درمان پاركينسون و آلزايمر نيز به اثبات رسيده است.

دبير شوراي ملي زعفران ادامه داد: همچنين بايد اشاره كرد كه امروزه بهترين كرم‌هاي ضد آفتاب با استفاده از زعفران توليد مي‌شود.

وي ميزان صادرات سال 91 را 139 تن به ارزش بيش از 410 ميليون دلار اعلام كرد و گفت: اين ميزان صادرات به بيش از 37 كشور جهان صورت گرفته است.

انتهاي پيام/2202/ق

سه شنبه 3 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 134]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن