تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 7 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سه ويژگى است كه در هر كس يافت شود، ويژگى هاى ايمان كامل مى گردد: آن كه وقتى خشنود گر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802454639




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آخرين دفاعيات متهمان اختلاس از بيمه ايران و استانداري/ از سوء استفاده خانوادگي تا بي‌اطلاعي استاندار


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: آخرين دفاعيات متهمان اختلاس از بيمه ايران و استانداري/ از سوء استفاده خانوادگي تا بي‌اطلاعي استاندار
آخرين دفاعيات متهمان حاضر در جلسه دادگاه در هفتمين جلسه رسيدگي به پرونده اختلاس از بيمه ايران و استانداري تهران اخذ شد.

به گزارش خبرنگار مهر، هفتمين جلسه رسيدگي به پرونده اختلاس از بيمه ايران و استانداري تهران صبح امروز در شعبه 79 دادگاه كيفري و به رياست قاضي محمدي كشكولي برگزار شد.

در ابتداي جلسه امروز رئيس دادگاه با تفهيم اتهام به (ع. خ) از وي خواست براي آخرين بار به دفاع از خود بپردازد. (ع. خ) كه متهم به معاونت در اختلاس به ميزان 270 ميليون تومان پولشويي به همين ميزان و تحصيل مال نامشروع به ميزان 260 ميليون تومان است در دفاع از خود تمام اين اتهامات را رد كرد و گفت آقاي حمزه نوسي متهم رديف اول پرونده چك هايي را به من مي داد تا آن را نقد كنم، من نيز 120 چك را نقد كرده و پول دريافتي از بانك را بدون اينكه مبلغي از آن كسر كنم تحويل آقاي نوسي مي دادم البته قبول دارم كه شيطنت هايي در پشت نويسي چك ها داشته ام. پول ها را به حساب خودم، همسرم و دخترم مي خواباندم و پس از گرفتن پول از بانك آن را تحويل حمزه نوسي مي دادم.

رئيس دادگاه: شما خودتان در كار بيمه بوديد چطور به اين كار شك نكرديد؟

متهم: من هر سال تقديرنامه هاي حمزه نوسي را مي ديدم و اگر او مرتكب تخلفي مي شد چطور به او تقديرنامه مي دادند. حسابرس هاي شركت نيز طي 6 سال نتوانسته بودند تشخيص دهند كه او اختلاس مي كند. من دوره بيمه بدنه ديده بودم و در خصوص چك اطلاعاتي نداشتم.

متهم ادامه داد: حمزه نوسي و داوود فهيمي متهمان رديف اول و دوم پرونده پس از دستگيري مدعي شده بودند كه 20 درصد از پول وصول چك ها را به نقد كنندگان چك ها مي دادند كه اين موضوع صحت نداشته و آنها اين 20 درصد را در جيب خود قرار مي دادند.

قاضي كشكولي رئيس دادگاه سپس با تفهيم اتهام به (ر. م) اظهار داشت: شما متهم به معاونت در اختلاس و پولشويي به ميزان 370 ميليون تومان و تحصيل مال نامشروع به ميزان 75 ميليون تومان مي باشيد به عنوان آخرين دفاع هر توضيحي داريد مطرح كنيد.

متهم نيز پس از قرار گرفتن در جايگاه گفت: من با داوود فهيمي رابطه دوستي داشتم و چك ها را به خاطر همين دوستي نقد مي كردم. همه آدرس و شماره تماس نوشته شده در پشت چك ها نيز صحيح مي باشد. اتهامات وارد شده را قبول ندارم و بابت نقد كردن چك ها هيچ مبلغي دريافت نكرده ام.

(ه. ن) سومين متهمي بود كه به اتهام معاونت در اختلاس و پولشويي به ميزان 57 ميليون تومان و تحصيل مال نامشروع به ميزان 3 ميليون تومان در جايگاه قرار گرفت و در آخرين دفاع خود گفت: من اتهامات را قبول ندارم. 3 ميليون تومان از آقاي داوود فهيمي قرض كردم كه پس از مدتي اين پول را به او بازگرداندم. سه بار براي كارهاي بيمه اي نزد داوود فهيمي رفتم كه او هر بار از من خواست برايش چكي نقد كنم. من هيچ وقت به او شك نكردم و اگر چك هاي بيشتري را به من مي داد آنها را نيز نقد مي كردم.

رئيس دادگاه: شما خودتان پرونده خسارتي در بيمه داشتيد؟

متهم: بله، يك بار تصادف كردم كه كارشناس ميزان خسارت را 90 هزار تومان تعيين كرد. موضوع را به آقاي فهيمي گفتم كه او به كارشناس زنگ زد و ميزان خسارت به 140 هزار تومان افزايش يافت.

(م. ب) كه پدرزن متهم رديف دوم پرونده مي باشد در آخرين دفاعيات خود گفت: من براي دامادم 3 فقره چك وصول كردم و پولش را به داوود فهيمي دادم. دامادم چك ها را برايم پشت نويسي مي كرد و من فقط پشت چك ها را امضا مي كردم. 2 ميليون تومان از فهيمي قرض كرده بودم كه پس از فروش محصول برنجم قرض را پس دادم. بابت وصول كردن اين چك ها هيچ وقت مبلغي از دامادم نگرفتم.

پنجمين متهمي كه آخرين دفاعياتش اخذ شد (م. ف) كه متهم به معاونت در اختلاس و پولشويي به ميزان 68 ميليون تومان مي باشد. اين متهم نيز با رد اتهاماتش گفت: 4 فقره چك براي داوود فهيمي نقد كردم و پس از نقد كردن چك ها پول آن را تحويل خودش مي دادم. براي تغيير ماشينم از داوود فهيمي يك ميليون تومان قرض كرده بودم كه پس از گرفتن وام اين بدهي را پرداخت كردم. چك ها به نام خودم صادر شده بود و هيچ پولي بابت نقد كردن آنها دريافت نكردم.

(ش. ق) ششمين متهمي بود كه امروز آخرين دفاعياتش اخذ شد كه او نيز خود را بي گناه دانست و گفت من مرتكب هيچ خلافي نشده ام و از من سوء استفاده شده است. دو بار براي دريافت خسارت ماشينم به بيمه ايران مراجعه كردم كه صندوقدار بيمه از من خواست دو فقره چك را نقد كنم. من هم چك ها را نقد كرده و پول آن را تحويل صندوقدار دادم.

(ع. ن) كه متهم به معاونت در اختلاس و پولشويي به ميزان 82 ميليون تومان مي باشد نيز در آخرين دفاعيات خود گفت: اتهامات را قبول ندارم، چك ها را از آقاي (ع. خ) گرفته و پس از وصول تحويلش مي دادم. من خواهرزاده حمزه نوسي متهم رديف اول پرونده هستم و هيچ گاه تصور نمي كردم كه دايي ام از من سوء استفاده كند .

سپس رئيس دادگاه از (ع. خ) خواست در خصوص دفاعيات متهم توضيح دهد كه وي با تاييد دفاعيات متهم اظهار داشت يك بار (ع. ن) به موضوع مشكوك شد كه من به وي گفتم مطمئن باش كار قانوني است، هيچ وقت دايي، خواهرزاده خود را وارد خلاف نمي كند.

در ادامه جلسه صبح امروز دادگاه رسيدگي به اختلاس از بيمه ايران و استانداري، وكيل (م. الف) مدير كل سابق امور اتباع استانداري تهران به دفاع از موكلش پرداخت و گفت: در زماني كه موكلم مديركل اداره اتباع بيگانه بود نوبت اول طرح دستگيري و طرد اتباع بيگانه به صورت همگاني در همه استانها اجرا شد. در آن زمان 600 ميليون تومان بودجه تخصيص داده شده بود كه در ادامه اين بودجه حذف شد. موكلم با دست خالي مجري طرح بود كه 14 ماه اين طرح را ادامه داد و رتبه اول كشوري را در اين زمينه كسب كرد. براي جبران كمبود بودجه موكلم دست به استعلام زد و از معاونت توسعه انساني براي تخصيص بودجه درخواست پاداش كرد.

وي افزود: موكلم از وزير كشور و استاندار تهران به خاطر اجراي اين طرح مورد تقدير قرار گرفته بود. مصوبات در اين زمينه شفاف بود و موكلم تنها وظيفه اجرا را داشت، حال به جاي تقدير 4 سال است كه درگير اين پرونده شده است. حتي موكلم از ذي حساب استانداري در خصوص نكات مبهم دريافت پاداش استعلام كرده بود.

در ادامه دادگاه، وكيل خانم (س. ن) در جايگاه قرار گرفت و در دفاع از اتهام معاونت در اختلاس موكلش گفت: همان طور كه در جلسات قبلي اعلام كردم موكلم هنوز بيمار است و توانايي حضور در دادگاه را ندارد. موكلم طي 4 سال اقدام به نقد كردن چك ها مي كرد كه در ابتدا اين كار از سوي همسرش انجام مي شد و موكل من به تبعيت از همسرش چك هاي مورد نظر را وصول كرده و مبلغ آن را بدون كم و كاست تحويل همسرش مي داد.

وكيل (الف. س) نيز در آخرين دفاع از موكلش اظهار داشت: در اين پرونده اتهام پولشويي به هيچ كدام از متهمان منتسب نمي شود. با نقد شدن چك ها جرم اختلاس كامل شده است. موكلم حسابدار آقاي داوود فهيمي بود و هيچ سوء نيتي در اين كار نداشته است. در دوره دانشجويي موكلم، آقاي فهيمي به او كمك مالي مي كرد. موكل بنده حدود 13 فقره چك را نقد كرده كه آدرس خانه اش را در پشت همه چك ها درست نوشته است.

در ادامه رسيدگي به اين پرونده رئيس دادگاه از (م. خ) كه از متهمان بخش اختلاس از استانداري مي باشد خواست در جايگاه حاضر شود كه با تفهيم اتهام به متهم اعلام كرد شما متهم به مشاركت در اختلاس به ميزان يك ميليارد تومان و وصول وجوه مازاد بر تعرفه دولتي به ميزان 2 ميليارد و 300 ميليون تومان مي باشي، چه دفاعي در اين زمينه داري؟

متهم نيز با رد اتهاماتش گفت: اخذ وجوه مازاد از معدن داران در استانداري رويه بوده و قبل و بعد از من نيز انجام مي شد اين وجوه جهت مصارفي كه مديران تعيين مي كردند مصرف مي شد و در اختيار دفتر فني استانداري قرار مي گرفت. مجوز هم از سوي مديركل فني صادر مي شد. در طول 5 سالي كه من در استانداري بودم اين اتفاق به صورت علني انجام مي شد و نياز به دستور كتبي احساس نمي شد.

وي ادامه داد: من هيچ مراجعه اي به معدن داران نداشتم و همه معدن داران با مدير كل فني صحبت مي كردند.

رئيس دادگاه: بر اساس گزارش سازمان بازرسي شما 2 ميليارد تومان چك را وصول كرده اي، اين موضوع را قبول داري؟

متهم: بله، چك ها را وصول و در اختيار مدير كل فني قرار دادم. من كاره اي نبودم، مدير كل فني دستور مي داد و من اجرا مي كردم. بنده رابط گروه معادن با مدير كل فني بودم. در اين زمينه استاندار جلسه اي گذاشت و اعلام كرد از وجوهي كه غير قانوني نيست هزينه شود. استاندار و معاون استاندار هم فكر نمي كردند كه اين وجوه غيرقانوني باشد.

رئيس دادگاه در اين هنگام تنفس اعلام كرد و ادامه رسيدگي به پرونده به ساعت 12:45 امروز موكل شد.

كد خبر: 2201476

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۱۰/۳ - ۱۲:۳۷

سه شنبه 3 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 87]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن