تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):در پاسخ به كسى كه عرض كرد: من در عمل ناتوانم و نماز و روزه كم به جا مى آورم اما ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819215854




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نفت كردستان عراق به تركيه رسيد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: نفت كردستان عراق به تركيه رسيد
يك منبع صنعتي با بيان اينكه تست جاري‌سازي نفت در مقياس محدودي انجام شده، گفت: اين مقدار از حجم نفتي هنوز به آن اندازه نيست كه بتوان گفت صادرات نفتي آغاز شده است.


خبرنگار گروه اقتصاد بين الملل خبرگزاري فارس به نقل از رويترز، منابع مطلع اعلام كردند: تست جاري سازي نفت از خط لوله جديد كردستان عراق به تركيه آغاز شده، اما هنوز طرحي براي صادرات برنامه‌ريزي نشده است.

تركيه و كردستان عراق بسته چندين ميليارد دلاري انرژي را در اواخر ماه نوامبر امضا كردند، اين مسئله خشم بغداد را كه يگانه مرجع تصميم گيرنده در مورد صادرات نفتي دولت مركزي عراق است، برانگيخت.

دولت عراق در مورد هر حركتي كه به گسترش استقلال سياسي در منطقه بيانجامد بسيار محتاطانه عمل مي‌كند.

تركيه تلاش بسياري كرده است، تا بغداد را كه مدعي است، هرگونه قرارداد نفتي با دولت اقليم كردستان عراق غير قانوني است، راضي كند، اما تا كنون دولت بغداد هيچ نشانه‌اي از عقب نشيني در موضع خود بروز نداده است.

يك منبع صنعتي با بيان اينكه تست جاري سازي نفت در مقياس محدودي انجام شده، گفت: اين مقدار از حجم نفتي هنوز به آن اندازه نيست كه بتوان گفت صادرات نفتي آغاز شده است.

وي افزود: اين مسئله نشان مي‌دهد كه هر دو دولت تركيه و حكومت اقليم كردستان در حال انجام توافق نفتي و گازي چندين ميليارد دلاري خود كه در ماه گذشته امضا كردند، هستند.

اين منبع هرچند بيان كرد كه تركيه بارها نشان داده است كه خواهان توافقي جامع و با مشاركت بغداد است، افزود: تركيه به توافق خود با كردستان پاي‌بند است.

پيش‌تر مقامات كردستان عراق به طور مكرر اعلام كرده بودند، ساخت خط لوله توسط دولت اقليم كردستان كامل شده و بايد از اين ماه عملياتي شود.

توافق تركيه و حكومت اقليم كردستان اهميت زيادي براي شركت‌هاي نفتي و همچنين تركيه و كردها دارد، اين توافق مي‌تواند بازار عرضه نفتي داخلي تركيه را تأمين نموده و از طريق صادرات بندر جيهان واقع در درياي مديترانه، كشورهاي غربي را نيز از اين نفت بهره مند سازد.

انتهاي پيام/ب

سه شنبه 3 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 112]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن