تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اجابت دعایت را دیر مپندار، در حالی که خودت با گناه راه اجابت آن را بسته ای.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803910641




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

معيدفردر واكنش به چاقوكشي درمدرسه ابتدايي؛ جامعه به حال خود‌‌ رها شده است


واضح آرشیو وب فارسی:ايلنا: معيدفردر واكنش به چاقوكشي درمدرسه ابتدايي؛ جامعه به حال خود‌‌ رها شده است
بايد ديد چه شده كه دانش آموز به راحتي چاقو با خود حمل مي‌كند؟ /آسيب‌ها و خشونت‌ در جامعه در حال نهادينه شدن است/اميدواريم مسولان تقصير را به گردن اين و آن نياندازند/در وقوع اين حادثه مسئولان هم مقصر هستند. معيدفردر واكنش به چاقوكشي درمدرسه ابتدايي؛ جامعه به حال خود‌‌ رها شده است


ايلنا: هفته گذشته در حياط يكي از مدارس ابتدايي منطقه ۱۶ تهران، دعوا و كشمكش ميان دو دانش‌آموز موجب شد تا يكي از آن‌ها چاقوي همراه خود را درآورده و به پهلوي ديگري فرو مي‌برد كه همين امر موجب به «كما» رفتن دانش‌آموز مضروب مي‌شود.

"سعيد معيد فر" جامعه‌شناس درباره بروز چنين خشونتي چاقو كشي بين دو دانش آموز آن هم در مقطع ابتدايي مي‌گويد: دليل وقوع اين آسيب‌ها بي‌پناه بودن جامعه و مديريت نشدن صحيح آن وعدم برخوردهاي كار‌شناسانه و علمي با آسيب‌ها و مسائل اجتماعي است. ‌

سعيد معيد فر در گفتگو با خبرنگار ايلنا بابيان اين مطلب گفت: منطقه ۱۶يكي از مناطق محروم محسوب مي‌شود كه خواه نا‌خواه به خاطر فضاي فقري كه در آن وجود دارد خانواده‌ها احتمالاً دچار مشكلاتي هستند كه همين موضوع باعث شده است در آن منطقه كودكان خيلي راحت چاقو به مدرسه ببرند.

نبايد مشكلات را به گردن آموزش و پرورش بياندازيم

وي با اشاره به اينكه ظاهراً مدارس از پس اين نوع دانش آموزان بر نمي‌آيد، افزود: ‌ دانش آموزان در محلي زندگي مي‌كنند كه خود آن محله دچار معضلات اجتماعي است از همين رو آموزش و پرورش در اين مناطق دچار مشكل است بنابراين نبايد مشكلات را به گردن آموزش و پرورش بياندازيم.

معيد فر تصريح كرد: مي‌بينيم كه در كوچه‌هاي آن مناطق به راحتي معتادان مي‌نشينند و در انزار عمومي مواد مصرف مي‌كنند و همين اراذل و اوباشي كه گاهي اوقات حرفش است يكي از كانونهاي آن‌ها منطقه ۱۶ است.

اين جامعه‌شناس با اشاره به وجود مجموعه زيادي از آسيب‌هاي اجتماعي در اين محلات گفت: همين مسئله موجب مي‌شود كه جامعه پذيري منفي از سوي افرادي كه در اين مناطق زندگي مي‌كنند، اتفاق بيفتد.

با رشد كودكان درمناطق پرخطر بايد انتظار ناهنجاري‌ها را داشته باشيم

وي با تأكيد بر اينكه اين مناطق پرخطر هستند و بايد كارهاي زيادي در آنجا صورت گيرد، افزود: تا زماني كه كودكان در اين سن و سال‌ها در چنين مناطقي بزرگ مي‌شوند و در كنار اين آسيب‌ها رشد مي‌كنند بايد انتظار اين نوع رفتارهاي پر خطر را داشته باشيم.

محيط‌هاي زندگي بايد سالم سازي شود

استاد بازنشسته گروه جامعه‌شناسي دانشگاه تهران خاطر نشان كرد: تأكيد من بر روي سالم سازي محيط‌هايي است كه كودكان در آن زندگي مي‌كنند چرا كه گاهي ممكن است فضاي مسئله دار برخي مناطق برروي كارآموزش و پرورش تأثير گذارد.
انفجاري از آسيب‌هاي اجتماعي اتفاق مي‌افتد

وي با اشاره با اينكه به هر حال در كشور ما مشكلات فراواني وجود دارد و تقريباً انفجاري از آسيب‌هاي اجتماعي اتفاق مي‌افتد، افزود: امروز به دليل گستردگي اين آسيب‌ها، جامعه ما به خصوص در بعضي از مناطق بشدت در معرض خطر است و بيشتر از همه بچه‌ها هستند كه آلوده مي‌شود و اين براي آينده جامعه خطرناك است.

جامعه به حال خود‌‌ رها شده است

معيد فر با تأكيد بر اينكه وقوع چنين خشونت‌هايي در مدارس نگران كننده است، افزود: جامعه به حال خود‌‌ رها شده است و تنها عكس العملي كه وجود دارد برخورد تنبيهي است.

اين جامعه‌شناس با اشاره به آزاد شدن دانش آموز چاقو كش به قيد وثيقه گفت: همانطور كه مي‌ببينيم اين دانش آموز را به قيد ضمانت آزاد كردند تا ۱۸ ساله شوند و در صورت فوت دانش آموزآسيب ديده اعدامش كنند و با اين كار فكر مي كنند مشكل حل مي‌شود.

معيدفر تأكيد كرد: ما بايد به دنبال اين موضوع برويم كه چه فضايي باعث شده است كه دانش آموز به راحتي چاقو با خود حمل و به راحتي عليه همنوعان خود استفاده كند.

وي ادامه داد: به نظر مي‌رسد اين دانش آموز يا در خانه اين اعمال خشونت آميز را ديده است و يا در محله‌اي كه زندگي مي‌كند. ازهمين رو براساس آن واكنش نشان مي‌دهد.

دليل وقوع ناهنجاري‌ها بي‌پناه بودن جامعه است

وي با اشاره به اينكه اگر دانش آموزي در شرايط اجتماعي و اقتصادي امن‌تر بود به اين كار دست نمي‌زد، افزود: دليل وقوع اين آسيب‌ها، بي‌پناه بودن جامعه و مديريت نشدن صحيح آن وعدم برخوردهاي كار‌شناسانه و علمي با آسيب‌ها و مسائل اجتماعي است.

آسيب‌ها و خشونت‌ها در جامعه در حال نهادينه شدن است

معيد فر با بيان اينكه وقوع چنين حادثه‌اي در مدرسه نشان مي‌دهد چقدر آسيب‌ها و خشونت‌ها در جامعه در حال نهادينه شدن است، افزود: اگر پيش از اين در سنين نوجواني و جواني ممكن بود اعمال خشونت صورت گيرد وقوع اين حادثه نشان داد كه سن آن پايين آمده است و الان در سنين كودكي اين نوع خشونت‌ها اعمال مي‌شود.

وي خاطر نشان كرد: حالا اين حادثه رسانه‌اي شده است و ممكن است چه بسيار خشونت‌ها در مناطق ديگر وجود داشته است و به دليل ظاهر كم اهميت آن، رسانه‌اي نشود.

وقوع اين حادثه در مدرسه زنگ خطر است

وي با تأكيد بر اينكه وقوع اين حادثه در مدرسه زنگ خطر است، افزود: بايد نگران سرايت انواع خشونت‌ها و آسيب‌ها به سنين پايين بود و نبايد اين يك مورد را به گردن مدرسه بياندازيم و به نوعي از كنار آن رد شويم.

اميدواريم مسولان تقصير را به گردن اين و آن نياندازند

اين جامعه‌شناس تصريح كرد: اگر به اين موضوع رسيدگي سريع نكنيم شاهد نمونه‌هاي گسترده‌تر آن خواهيم بود از همين رو اميدواريم مسولان‌‌ همان شيوه‌هاي سابق خود را اعمال نكنند و تقصير را به گردن اين و آن نياندازند.

معيد فر با تأكيد بر اينكه مسئولان باعث بروز اين خشونت هستند نه آن كودك، افزود: مسئولان بايد متهم و دادگاهي شوند كه چه كرده‌ايد كه امروز يك كودك هم از خشونت استفاده مي‌كند.

وي خاطر نشان كرد: بجاي اينكه افراد با تأني و تحمل بنشينند و مشكلات را حل كنند به خشونت دست ميزنند.

معيد فر به اعدام در ملأعام اشاره كرد و افزود: جلوي كودكان افرادي اعدام و به چوبه دار آويخته مي‌شوند كه اين به معني نهادينه كردن خشنوت است از همين رو در وقوع اين حادثه مسئولان هم مقصر هستند و در بررسي اين پرونده پاي همه ما به ميان كشيده مي‌شود و هر يك از ما به ميزان تقصيري كه داريم بايد محاكمه شويم.

سه شنبه 3 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايلنا]
[مشاهده در: www.ilna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن