تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اجابت دعایت را دیر مپندار، در حالی که خودت با گناه راه اجابت آن را بسته ای.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818994434




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توليد ۱۶.۴ ميليون بشكه نفت در روز توسط ۴ كشور عربي خليج فارس


واضح آرشیو وب فارسی:ايران اکونوميست: توليد ۱۶.۴ ميليون بشكه نفت در روز توسط ۴ كشور عربي خليج فارس
توليد 16.4 ميليون بشكه نفت در روز به وسيله 4 كشور عربستان، امارات، كويت و قطر در سه ماه سوم سال ۲۰۱۳ به ارزش بيش از ۱۵۰ ميليارد دلار به وقوع پيوسته است.
به گزارش خبرنگار اقتصاد بين‌الملل خبرگزاري فارس به نقل از العربيه انگليسي، كشورهاي حوزه خليج فارس علي‌رغم برداشت نفتي ايالات متحده از سفره‌هاي سنگ نفت‌زا كه انقلابي در زمينه استخراج نفت محسوب مي‌شود و كنترل اين كشورها بر بازار نفت را تهديد مي‌كند، موفق به توليد نفت بيشتري شده‌اند.

در سال آينده ايالات متحده آماده سبقت گرفتن از روسيه براي تبديل شدن به دومين صادركننده نفت دنيا پس از عربستان خواهد شد كه همه اينها به لطف انقلاب تكنولوژيكي شيل (گاز شيل) است.

به گفته آژانس بين المللي انرژي، توليد نفت خام ايالات متحده نسبت به سال 2008 تا 50 درصد افزايش داشته است.

انتظار مي رود، توليد نفت در آمريكاي شمالي باعث نفوذ هر چه بيشتر اين كشور به بازارهاي نفتي شده و از ميزان نفوذ كشورهاي عضو سازمان اوپك بر اين بازار بكاهد.

با اين حال، تا كنون كشورهاي حوزه خليج فارس_كه در حال حاضر بر اين بازار تسلط دارند_تحت تاثير اين اتفاق قرار نگرفته و سهم خود از اين بازار را گسترش داده‌اند.

بر اساس آخرين آمار سازمان بين‌المللي انرژي كشورهاي نفتي حوزه خليج فارس شامل، عربستان، كويت، امارات متحده عربي و قطر در مجموع ميزان توليد در پايان هر دوره 3 ماهه به ركورد جديدي دست يافته‌اند.

در ماه سپتامبر، اين كشورها 18 درصد از تقاضاي جهاني را به خود اختصاص داده‌اند. سطحي از پوشش بازار جهاني كه بنا بر داده هاي آژانس بين المللي انرژي تنها دو بار از دهه 80 ميلادي همانند آن وجود دارد.

فاتح بيرول اقتصاددان ارشد آژانس بين المللي انرژي در اين باره گفت: علي رغم انقلاب تكنولوژيكي شيل،خاورميانه اكنون و براي آينده قلب صنعت نفت جهان در سال‌هاي پيش رو خواهد بود.

ميزان نفت توليد شده كشورهاي عرب خليج فارس يك ثروت باد آورده براي اين پادشاهي‌هاي وابسته به نفت به ارمغان آورده است.

توليد 16.4 ميليون بشكه نفت در هر روز بوسيله اين 4 كشور عربي طي سه ماه سوم سال 2013 به ارزش بيش از 150 ميليارد دلار بوده است و بهره مندان از اين ثروت باد آورده شامل عربستان، امارات متحده عربي، كويت و قطر هستند.

در نهايت، اين بدان معناست كه اين منطقه همچنان به عنوان يك بازيكن كليدي در بازار نفت نقش ايفا كرده و به طور مثبتي با جامعه جهاني ارتباط موثر خواهد داشت.

سه شنبه 3 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايران اکونوميست]
[مشاهده در: www.iraneconomist.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 63]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن