تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس خشمش را برطرف سازد، خداوند كيفرش را از او بردارد و هر كس زبانش را نگه دار...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803581643




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مهرانه مهين ترابي: انگار تلويزيون ديگر قدرت ندارد


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: مهرانه مهين ترابي: انگار تلويزيون ديگر قدرت ندارد
مهرانه مهين‌ترابي كه در جشنواره جام‌جم، جايزه‌ي بازيگري را به خاطر بازي در سريال «همسران» به خود اختصاص داده است، درباره‌ي برگزاري جشنواره امسال چنين مي‌گويد: برگزاري جشنواره در همه جاي دنيا رسم است و رسم بدي هم نيست، اما به شرطي كه واقعا تلاش شود تا سطح كيفي آثار را حفظ كنند.

وقتي كيفيت آثار پايين است، چطور نفر اول انتخاب مي‌شود؟

اين بازيگر در گفت‌وگويي كه با خبرنگار سرويس تلويزيون و راديو خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) داشت، گفت: در كل برگزاري جشنواره جام‌جم و قضاوت در مورد آثار، براي افراد ايجاد انگيزه مي‌كند تا بهتر باشند و از تمام انرژي‌شان استفاده كنند؛ بر اين اساس ذات خود جشنواره مي‌تواند اتفاق خوبي باشد اما زماني كه مثلا كيفيت كارها طي يك سال گذشته به قدري پايين است كه وقتي نفر اول جشنواره را اعلام مي‌كنند، همه با خود مي‌گويند اين كه نفر اول است پس نفرات آخر چه بوده‌اند، اتفاق جالبي نيست.

وي در عين حال تاكيد كرد: ذات كلي جشنواره جام‌جم بد نيست و در واقع محلي براي جمع شدن آدم‌ها در كنار هم، تبادل نظر و تصميم‌گيري جهت بالا بردن كيفيت آثار و همچنين قضاوت درباره‌ِ آثار است؛ ضمن اينكه برگزاري چنين جشنواره‌اي به ويژه براي جوانان خيلي هيجان انگيز است و به آنها اميد مي‌دهد.

جشنواره جام‌جم رسم بدي نيست اما ...

مهين ترابي همچنين با بيان اينكه برگزاري جشنواره جام جم رسم بدي نيست، تصريح كرد: جشنواره جام جم خوب است به شرطي كه واقعا تلاش شود سطح كيفي كارها حفظ شود، نه اينكه مثلا جشنواره امسال را با پنج سال پيش مقايسه كنند. بايد در برگزاري اين جشنواره سال به سال كيفيت كارها بهتر شود و آثارمان به‌روز باشد. اگر واقعا به اين مساله معتقد باشيم و باور كنيم كه فرهنگ، پايه‌ي رفتارها و تقابل افراد را مشخص مي‌كند، بايد به اين مساله نيز اهميت بدهيم.

مهرانه مهين‌ترابي

عملكرد تلويزيون در يك سال اخير از نگاه مهين‌ترابي

بازيگر سريال‌هاي «همسران»، «زمانه»، «بچه‌هاي نسبتا بد» و ... در ادامه گفت‌وگوي خود با ايسنا در پاسخ به اينكه عملكرد تلويزيون، طي يك سالي كه گذشت را چطور ارزيابي مي‌كنيد؟ خاطرنشان كرد: راستش به طور مدام تلويزيون تماشا نمي‌كنم اما از آنجايي كه از دور و اطرافم مي‌شنوم، نمي دانم آيا آثار تلويزيون امسال در حدي است كه بشود برايش يك مسابقه ترتيب داد و افرادي را اول‌، دوم و سوم معرفي كرد؟ متاسفانه فكر مي‌كنم كيفيت آثار تلويزيون طي يك سال گذشته به نحوي نبوده كه بتوان برايش جشنواره برگزار كرد.

انگار تلويزيون ديگر قدرت ندارد

او در عين حال گفت: به نظر مي‌آيد تلويزيون در حال از دست دادن كيفيتش است و ديگر قدرت اين را ندارد كه مخاطب را پاي خودش بنشاند و او را سرگرم كند. تلويزيون طي سال‌هاي اخير خيلي ضعيف شده است و من هميشه دوست داشتم به مديران بگويم كه يك فكر اساسي براي اين مساله كنند و تلويزيون و كيفيت آثار آن را جدي بگيرند.

مهرانه مهين‌ترابي

اي كاش مديران به تلويزيون توجه بيشتري كنند

وي همچنين توضيح داد: حفظ كيفيت آثار تلويزيون مساله مهمي است و عميق‌تر از آن چيزي است كه تصور مي‌كنيم. گاهي با خودم فكر مي‌كنم ديدن برنامه‌هاي ماهواره كه مخاطب مطابق ميل خود آنها را انتخاب مي‌كند، ما را به عنوان يك ملت از همديگر دور مي‌كند و به نوعي باعث دوري افراد از يكديگر مي‌شود و اين اتفاق اصلا قشنگ نيست و آدم‌ كمي دلش مي‌گيرد.

مهين ترابي در ادامه اظهار اميدواري كرد نسبت به اينكه اي كاش مديران به تلويزيون توجه جدي كنند.

او ادامه داد: شايد در نهايت مديران با خود بگويند به هر حال در كنار تلويزيون، ماهواره هم هست و ما هم آنتن خودمان را پر مي‌كنيم، مخاطبان هم حق انتخاب دارند اما واقعا بايد در اين رقابت خودشان را داخل كنند و بخواهند با ماهواره رقابت كنند؛ ضمن اينكه سطح كيفي كارها را به حدي بالا ببرند تا تماشاچي‌شان را براي خودشان نگه دارند. مديران نبايد نسبت به انتخاب مردم بي‌اعتنا باشند.

مديران نگويند توان مقابله با ماهواره را ندارند

مهين‌ترابي در تكميل صحبت‌هايش تصريح كرد: بي‌اعتنايي به انتخاب مردم‌، آنها را از هم جدا مي‌كند و درك متقابل افراد را هم كم مي‌كند. اين مساله صدمه زننده است، شايد در كوتاه مدت كمتر به چشم بيايد اما در طولاني مدت مطمئنا تاثيرگذار است و جمع كردن بعدش به قدري مشكل مي‌شود كه بايد 100 برابر تلاش شود تا مساله بهبود پيدا كند؛ بر اين اساس توصيه مي‌شود بايد از همين حالا مقابلش را گرفت و كاري كنند كه بيننده‌، تلويزيون خودمان را انتخاب كند. مديران بايد نسبت به اين مساله حساس باشند و نگويند كه توان مقابله را ماهواره را نداريم.

اين بازيگر در بخشي ديگر از گفت‌وگوي خود با تاكيد بر اينكه برنامه‌هاي تلويزيون نبايد ملال‌آور باشند‌، بيان كرد: در هر ساحت و عرصه‌اي برنامه‌ها بايد جدي گرفته شوند و اينگونه نباشند كه مثلا وقتي هر شش كانال تلويزيون را مي‌بينم‌، يك ميكروفن در وسط ميز گذاشته‌اند و دو سه نفر با هم در حال صحبت هستند. قرار نيست همه مردم ما، متخصص مغز و يا هر چيز ديگري شوند.

تلويزيون به مردم لبخند بدهد

وي خاطرنشان كرد: وظيفه تلويزيون اين نيست كه با برنامه‌هاي تخصصي‌اش مردم را در حد تخصص از همه چيز آگاه كند، بلكه يكي از كارهاي تلويزيون در وهله اول سرگرمي است و درگام دوم وظيفه دارد هر آنچه را كه جزو روزمره‌ي افراد است و به آن احتياج دارند را به آنها بدهد. وظيفه تلويزيون دادن آرامش‌، لبخند،‌ شادي و اميد به زندگي است.

اين بازيگر همچنين توصيه كرد: تلويزيون بايد از كليشه خارج شود و به جايي برسد كه مردم بخندند و دلشان شاد شود و احساس خوبي به آنها بدهد. تلويزيون بايد به مردم بگويد زندگي را انقدر جدي نگيرند و انقدر بر سر و كله هم نزنند نه اينكه بر تنش‌هاي آنها اضافه كند و براي مردم نگراني و استرس بياورد.

او ادامه داد: تلويزيون بايد يك بازنگري براي نقشي كه در جامعه دارد، انجام دهد.

از «زمانه2» خبري نيست

بازيگر نقش فاطمه در سريال «زمانه» همچنين درخصوص ساخت سري دوم اين سريال به كارگرداني حسن فتحي، خاطرنشان كرد: تهيه كننده‌ سريال، در خصوص ساخت سري دوم هيچ اعلامي نكرده است. حرف‌هايي شنيده‌ام اما فكر مي‌كنم شايعه باشد. در هر حال من در جريان نيستم و فعلا خبري از «زمانه 2» نيست.

مهرانه مهين‌ترابي

جديدترين كارهاي مهين‌ترابي؟

مهين ترابي در پايان گفت‌وگوي خود با ايسنا درباره جديدترين كارهاي تلويزيوني‌اش گفت: آخرين كارم در تلويزيون‌، سريال «بچه‌هاي نسبتا بد» بود و در حال حاضر كار جديدي ندارم چرا كه پيشنهادها خوب نبود. در حققيت هر فردي براي خودش حساب و كتابي دارد و من نمي‌توانم صرف اينكه فقط كار انجام دهم سر كاري بروم به دليل اينكه من كارمند نيستم. هميشه صبر مي‌كنم تا كاري كه دلم مي‌خواهد را انجام دهم و يا حداقل كاري را انتخاب كنم كه فكر مي‌كنم با آن وقت تماشاچي را نمي‌گيرم.

وي به گفته‌هايش اضافه كرد: هميشه به عنوان بازيگر وجدان كاري داشتم و دارم، به جهت اينكه تعصب زيادي به كارم دارم و با مسؤوليت هستم. هميشه فكر مي‌كنم براي كاري مقابل دوربين بروم كه اگر تماشاچي بعد از 8 - 9 ساعت بيرون بودن‌، وقتش را براي ديدن من گذاشت، خجالت زده نشوم و با خود بگويم وقت تماشاچي را گرفتم و هيچ چيز هم به او ندادم.

مهرانه مهين‌ترابي

گفت‌وگو: خبرنگار ايسنا - فرزانه سبزعلي

انتهاي پيام

سه شنبه 3 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 96]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن