تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):يك عالم برتر از هزار عابد و هزار زاهد است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804028056




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مصوبه دو درصدي نفت به نام خوزستان به كام ديگران/ نمايندگان راهي جز استفعا نداشتند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: مصوبه دو درصدي نفت به نام خوزستان به كام ديگران/ نمايندگان راهي جز استفعا نداشتند
اهواز - خبرگزاري مهر: نماينده مردم اهواز در مجلس شوراي اسلامي گفت: استعفاي نمايندگان مردم خوزستان در مجلس شوراي اسلامي نقطه اوج فشار متراكمي بود كه در طول اين سال ها بر آنها وارد شد و آنها با وجود شرايط فعلي راهي جز استعفا نداشتند.

ناصر سوداني در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص استعفاي مجمع نمايندگان استان خوزستان در مجلس شوراي اسلامي عنوان كرد: روند پذيرفتن استعفا در مجلس شوراي اسلامي به اين صورت است كه در ابتدا استعفا بايد به صورت انفرادي صورت بگيرد سپس اين استعفا در كميسيون ويژه مجلس مطرح و در نهايت بايد در صحن علني نيز راي بياورد. البته اين نكته از اهمييت فراواني برخوردار است كه قبل از همه اين اقدامات اين درخواست بايد اعلام وصول شود.

وي با بيان اينكه نمايندگان استان خوزستان هيچ كدام از اين مراحل را طي نكردند و استعفاي ما بيشتر تصميم به استعفا بود عنوان كرد: معناي اين استعفا بيان همه دردها، كم لطفي و بي توجهي هايي است كه در حق مردم استان خوزستان صورت مي گيرد.

نماينده مردم اهواز در مجلس شوراي اسلامي اظهار كرد: ما انتظار داشتيم كه بحث انتقال آب كارون به فلات مركزي، آلودگي هوا، مسموميت تنفسي و طرح هاي عمراني نيمه تمام و شروع نشده استان و از همه مهم تر اختصاص دو درصد از سهم فروش نفت به استان به صورت جدي پيگيري شود كه متاسفانه اين اتفاق از سوي دولت و در لايحه بودجه سال 1393 نيفتاد.

از زمين فاضلاب از آسمان سم

سوداني با بيان اينكه در كجاي دنيا در زمان بارندگي از دورن زمين فاضلاب و از آسمان سم بر روي مردم مي بارد و به عبارتي خوزستاني ها از همه جهات در فشار باشند، گفت: ما در خصوص مشكلات خوزستان بارها و بارها با مسئولان مربوطه بحث و صحبت كرديم و يا در صحن علني مجلس نطق كرديم و اعتراضات خود را به صورت كتبي و شفاهي به مجلس ارائه داديم اما متاسفانه هيچكدام از اين مسيرهايي كه رفته ايم نتيجه اي در برنداشته پس ديگر چه راهي براي نشان دادن اعتراض براي نمايندگان مردم باقي مي ماند تا صداي خود را به گوش مسئولان برسانند.

وي با ابراز رضايت از برخورد مردم استان با اين رويداد تصريح كرد: در نظر سنجي هاي صورت گرفته 80 درصد مردم استان با اين عمل موفق بودند و احساس كردند كه مشكلات شان مطرح و به گوش مسئولان رسيده است.

نماينده مردم اهواز در مجلس شوراي اسلامي افزود: از حيث حقوقي در مجلس مخالفتهايي با اين قضيه صورت گرفت و اين كار را يك بدعت جديد تلقي كردند من به افرادي كه نسبت به اين استعفا جبهه گرفته اند مي گويم كه يك راه حل مناسب و كارا به ما نشان دهند تا ما بدانيم زماني كه صداي مان را كسي نمي شنود چه كار بايد كرد.

چكش كاري بودجه با كدام حمايت

وي با بيان اينكه نمايندگان خوستان در مجلس حتي مشكلات استان را با رئيس جمهور و در كميسيون هاي مربوطه نيز پيگيري كرده اند اما اين اقدام ها نتيجه اي در بر نداشته است، گفت: عده اي به ما مي گويند كه لايحه بودجه را چكش كاري كنيد اما اين كار تنها در صورت كمك ساير نمايندگان استانها انجام پذير است و معلوم است كه آنها حاضر نمي شوند سهم خاصي به خوزستان بدهند زيرا در اين صورت سهم اعتبار استان آنها كاهش مي يابد.

سوداني در خصوص اختصاص دو درصد از سهم فروش نفت به استان خوزستان افزود: به همين منظور بسياري از نمايندگان مجلس را به خوزستان دعوت كرديم تا از نزديك با مشكلات و محروميت هاي استان آشنا شوند در اين صورت بود كه با اين طرح موافقت شد البته با گذشت زمان رئيس مجلس شوراي اسلامي هم به اين مسئله اذعان داشت كه در اين خصوص در حق خوزستان اجحاف شده و اين طرح به نام خوزستان به كام ديگران بوده است.

دولت قبل براي خوزستان خوب عمل كرد

وي با بيان اينكه دولت قبلي با استان خوزستان خوب تا كرده است، گفت: در سفر هاي استاني بيشترين اعتبارات در نظر گرفته شده مختص استان خوزستان بود. در همين راستا در يك سفر 250 تا 290 پروژه بيمارستاني، حمل و نقل، راه روستايي و گاز رساني مصوب شده است.

نماينده مردم اهواز در مجلس شوراي اسلامي در خصوص فروش سهام شركت فولاد خوزستان براي احداث بزرگراه تهران شمال و متروي پرند تهران اظهار كرد: نمايندگان استان خوزستان به صورت جدي به دنبال اين مسئله هستند تا جلو اين قضيه گرفته شود زيرا ما اعتقاد داريم اگر قرار است شركت فولاد خوزستان به فروش برسد بايد عوايد آن به محروميت زدايي از استان اختصاص يابد زيرا ما از همه استانهاي ديگر استحقاق بيشتري داريم.

تفاوت نظر استاندار خوزستان و وزارتخانه درباره مديريت دانشگاه علوم پزشكي اهواز

سوداني در خصوص انتصاب مديران در استان خوزستان عنوان كرد: تنها خواهشي كه از مسئولان كشوري و استاني دارم اين است كه نمايندگان مجلس را به سخره نگيرند.

وي افزود: به عنوان مثال وقتي قرار است يك مديركل در استان تعيين شود ستاد انتخاباتي روحاني در استان، استانداري، كميته انتصابات در وزارتخانه و رياست جمهوري به يك گزينه مي رسند. از طرفي نمايندگان مجلس نيز بايد گزينه هاي مورد نظر خود را معرفي كنند به همين منظور به نمايندگان مي گويند چند گزينه ديگر را وارد ليست خود كنند سپس در آخر گزينه مورد نظر خود را كه به نمايندگان تحميل شده را انتخاب مي كنند.

نماينده مردم اهواز در مجلس شوراي اسلامي تصريح كرد: در واقع مسئولان گزينه مورد نظرخود را به طور غيرمستقيم به نمايندگان مجلس تحميل مي كنند كه اين روند يك بازي فريبكارانه است و در نهايت اعلام مي شود كه اين انتخاب با نظر نمايندگان خوزستان صورت گرفته است.

سوداني اظهار كرد: مسئولان نگويند نمايندگان هم گزينه هاي خود را معرفي كنيد بلكه بگويند ما انتخاب خود را كرده ايم شما تنها پاي آن را امضا كنيد اين رفتارها در مجموعه صداقت نمي گنجد.

سوداني همچنين در خصوص انتصاب سرپرست دانشگاه علوم پزشكي اهواز گفت: بر اساس دستور جديد رئيس جمهور انتصاب مديران كل در استان ها بر عهده استانداران و با مشورت نمايندگان مجلس بايد صورت بگيرد.

وي افزود: ناراحتي استاندار خوزستان به اين دليل است كه وي براي مديريت دانشگاه علوم پزشكي اهواز گزينه ديگري مد نظر داشت كه وزارتخانه حكم را به نام فرد ديگري زد.

كد خبر: 2201169

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۱۰/۳ - ۰۹:۵۴

سه شنبه 3 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 53]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن