تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):مبادا اعمال نیک را به اتکاى دوستى آل محمد (ص) رها کنید، مبادا دوستى آل محمد (ص) ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819354071




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نامه نمايندگان مازندران به روحاني در اعتراض به لايحه بودجه


واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: نامه نمايندگان مازندران به روحاني در اعتراض به لايحه بودجه
مجمع نمايندگان استان مازندران در اعتراض به لايحه بودجه ۹۳ نامه‌اي خطاب به رئيس‌جمهور نوشتند.

به گزارش فارس، مجمع نمايندگان استان مازندران با صدور نامه‌اي خطاب به حسن روحاني رئيس‌جمهور اعتراض خود را نسبت به لايحه بودجه 93 اعلام كردند.

در نامه نمايندگان مازندراني آمده است:

بسمه‌تعالي

برادر گرامي جناب آقاي دكتر روحاني

رياست محترم جمهور

پيرو نشست مورخ 11/9/92 نمايندگان استان مازندران با جنابعالي و تأكيد بر عقب‌ماندگي‌هاي استان انتظار مي‌رفت در لايحه بودجه سال 93 توجه عادلانه‌اي به اين استان صورت مي‌گرفت، ليكن با كمال تعجب شاهد ظلم مضاعفي به مردم مازندران هستيم. مردم شريفي كه بيشترين محبت را به فرمايش خودتان در همان جلسه در حق گفتمان تدبير و اميد داشتند، ناباورانه پاسخ نامناسبي دريافت كردند.

آقاي رئيس‌جمهور! فرموديد لفظ محروم را در مورد مازندران به كار نبريم اما با اين مقدار از اعتبارات كه در لايحه بودجه 93 پيش‌بيني شده هيچ اميدي به رفع عقب‌ماندگي‌هاي استان نمي‌رود.

اعضاي مجمع نمايندگان استان مازندران بر اساس جلسه فوق‌العاده 20/9/92 در خانه ملت در راستاي دفاع از منافع مردم استان مازندران، گلايه شديد خود را نسبت به عدم توجه شايسته به طرح‌هاي استان اعلام مي‌دارند.

مصرانه از جنابعالي انتظار داريم با تجديدنظر در اعتبارات سال 93 به هر طريق ممكن حق ضايع شده استان مازندران در اعتبارات ملي جبران گردد.

همانگونه كه مستحضريد استان مازندران، استاني برخوردار از شرايط مناسب اقليمي و داراي قابليت‌هاي متنوع در نواحي كوهستاني، جنگلي، جلگه‌اي، ساحلي و عرصه‌هاي مستعد طبيعي و زيست‌محيطي جاذب گردشگري، استقرار در كنار درياي خزر و برخورداري از ورودي و خروجي كالا و مسافر با كشورهاي آسياي ميانه و اروپا، قرارگيري در مسير حمل و نقل بين‌الملل شمال و جنوب و وجود منطقه ويژه اقتصادي نوشهر و اميرآباد بهشهر، برخورداري از اراضي مستعد و حاصلخيز و آب فراوان و توليد محصولات كشاورزي، برنج، نباتات علوفه‌اي، دانه‌هاي روغني، گل و گياه زينتي، دام و طيور و آبزي‌پروري، كه سرمايه‌گذاري در استان و بهره‌وري مطلوب از اين قابليت‌ها كل كشور و استان‌هاي همجوار را بهره‌مند مي‌سازد.

براساس نظام درآمد هزينه استاني نسبت معيني از درآمدهاي واريزي هر استان در قالب بودجه سالانه به همان استان اختصاص مي‌يابد. ضريب برداشت بر اساس مطالعاتي كه معاونت برنامه‌ريزي انجام و مورد اذعان كارشناسان معاونت برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي رئيس‌جمهور نيز قرار گرفت، مقرر گرديد مبلغ 3 هزار ميليارد ريال در طي برنامه پنجم توسعه علاوه بر سهم اعتبارات استان جهت جبران عقب‌ماندگي‌ها به استان اختصاص داده شود اما با پيگيري‌هاي فراوان طي سنوات گذشته كه در مجامع مختلف انجام مي‌گرفت، تاكنون اقدام عملي در اين خصوص به عمل نيامده است و روند گذشته همچنان ادامه دارد. به نظر مي‌رسد طبق بررسي‌هاي انجام شده ضريب اعتبار پيش‌بيني شده با محروميت‌هاي استان مطابقت ندارد.

آقاي رئيس‌جمهور! همانطور كه حضورا خدمت جنابعالي، آقاي دكتر نوبخت و آقاي دژپسند از معاونت برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي به استحضار رسيد، از دولت اعتدال و اميد انتظار مي‌رود ضمن جبران عقب‌افتادگي به ارث رسيده از گذشته توجه ويژه در توزيع اعتبارات پروژه‌هاي استان در لايحه سال 93 به عمل آيد كه متأسفانه اين موضوع محقق نگرديد، لذا دستور فرماييد نسبت به ارتقاء و افزايش پروژه‌هاي محوري استان كه قبلا تقديم گرديد توجه ويژه گردد.

ضمنا با توجه به شرايط تخصيص سال جاري به ميزان 22 درصد ضمن اينكه اثرات رواني خاصي در فرسايشي شدن پروژه براي مردم داشته، موجب بيكاري مضاعف 10 هزار نيروي كار به صورت مستقيم و غيرمستقيم گرديده است، لذا با عنايت به مشكلات استان ضمن توجه به مطالب مطروحه نسبت به ارتقاء تخصيص اعتبار به ميزان حداقل 2 هزار ميليارد ريال براي پروژه‌هاي سنواتي اقدام لازم به عمل آيد. آرزومنديم در سايه تعامل دولت و مجلس فضاي توسعه و تعالي كشور فراهم گردد.

قاسم احمدي لاشكي دبير مجمع نمايندگان استان مازندران

رونوشت:

- برادر گرامي جناب دكتر لاريجاني رياست محترم مجلس شوراي اسلامي جهت استحضار و صدور اوامر مقتضي جهت تشكيل جلسه فوري با حضور نمايندگان مازندران و معاونت نظارت راهبردي رياست جمهوري

- برادر گرامي جناب آقاي دكتر نوبخت معاون محترم نظارت راهبردي رياست جمهوري جهت استحضار و درخواست جلسه فوق‌العاده با مجمع نمايندگان مازندران

- برادر گرامي جناب آقاي دكتر مجيد انصاري معاون محترم پارلماني رئيس جمهور جهت استحضار حسب نشست نمايندگان مجمع استان با رياست محترم جمهور

- سرور ارجمند حضرت‌ آيت‌الله طبرسي نماينده معزز ولي فقيه در استان جهت استحضار

- برادر گرامي جناب آقاي دكتر فلاح استاندار مازندران جهت استحضار و اتخاذ تمهيدات لازم

- اعضاي محترم مجمع نمايندگان مردم شريف مازندران در مجلس شوراي اسلامي جهت استحضار

يکشنبه 24 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 52]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن