تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):فريب نماز و روزه مردم را نخوريد، زيرا آدمى گاه چنان به نماز و روزه خو مى كند كه ا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819403547




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مصباحي مقدم: نمايندگان حق تغيير ارقام بودجه را در چهارچوب برنامه دارند


واضح آرشیو وب فارسی:ايلنا: مصباحي مقدم: نمايندگان حق تغيير ارقام بودجه را در چهارچوب برنامه دارند
ديوان محاسبات رسيدگي كامل و حسابرسي دقيقي بر هزينه‌كردهاي كشور داشته و بايد عنوان كرد در كشور ايران ديوان محاسبات بسيار آنلاين است. مصباحي مقدم: نمايندگان حق تغيير ارقام بودجه را در چهارچوب برنامه دارند


رئيس كميسيون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: نمايندگان در بررسي لايحه بودجه حق تغيير و تحول در ارقام و برنامه‌هاي لايحه در چارچوب برنامه پنجم توسعه را دارند.

به گزارش ايلنا، غلامرضا مصباحي‌مقدم در هجدهمين نشست هيات رئيسه و ششمين كنگره سازمان ديوان محاسبات كشورهاي عضو اكو، گفت: مهم‌ترين وظيفه ديوان نظارت بر درآمد‌ها و هزينه‌هاي عمومي كشور است، ديوان محاسبات به دقت همه درآمد‌ها و هزينه‌هايي را تحت نظارت و مراقبت دارد.

نماينده مردم تهران، ري، شميرانات و اسلامشهر در مجلس نهم افزود: ديوان محاسبات رسيدگي كامل و حسابرسي دقيقي بر هزينه‌كردهاي كشور داشته و بايد عنوان كرد در كشور ايران ديوان محاسبات بسيار آنلاين است.

وي ادامه داد: حسابرسي‌هاي دقيق مبناي اصلي نظارت ديوان محاسبات است و در ايران براي حسابرسي‌هاي مالي از افراد باتجربه و قوي استفاده مي‌شود كه اين افراد تمامي هزينه‌ها و درآمدهاي شركت‌هاي دولتي و خصوصي را مورد رسيدگي قرار مي‌دهند.

مصباحي‌مقدم افزود: كشور ما داراي يك بودجه يكپارچه بوده كه در تمام طول سال مبنا قرار مي‌گيرد، البته مجلس نيز آن را تصويب كرده و حتي مي‌تواند مواد و يا بندهايي از آن را تغيير دهد، اما در برخي كشور‌ها مشاهده مي‌شود كه بودجه يا مورد تصويب قرار مي‌گيرد و يا مجلس آن را رد خواهد كرد.

اين نماينده مردم در مجلس نهم گفت:نمايندگان در بررسي لايحه بودجه حق تغيير و تحول در ارقام و برنامه‌هاي لايحه در چارچوب برنامه پنجم توسعه را دارند.

وي تصريح كرد: دستگاهي كه نظارت بر مصوبات مجلس را انجام مي‌دهد ديوان محاسبات است، لذا اميدواريم نشست ديوان محاسبات كشورهاي عضو اكو بتواند منشأ به وجود آمدن تجربيات و ارتقاي جايگاه نظارت و شفافيت بودجه‌ها و سلامت دستگاه اداري در هزينه‌كرد‌ها و راهكاري براي جلوگيري از هرگونه تخلف باشد.

رئيس كميسيون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس خطاب به روساي ديوان محاسبات كشورهاي عضو اكو خاطرنشان كرد: ما با وجود دادستاني ديوان محاسبات رسيدگي قضايي به تخلفات را هم درون خود ديوان داريم كه از اين جهت مجموعه‌اي جامع و كامل تشكيل داده‌ايم و اين مهم منتهي به ايجاد تفريغ بودجه از ناحيه ديوان محاسبات مي‌شود كه اين تفريغ بودجه در مجلس طراحي و در ‌‌نهايت در صحن علني مجلس قرائت خواهد شد و تمام مردم از طريق رسانه‌هاي عمومي از آن مطلع مي‌شوند.

يکشنبه 24 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايلنا]
[مشاهده در: www.ilna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن