تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 7 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):در عمل مؤمن يقين ديده مى شود و در عمل منافق شك.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812903617




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

با روانشناسي وزن خود را كم كنيد


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: با "روانشناسي" وزن خود را كم كنيد
استفاده از روش‌هاي روانشناختي در كنار روش‌هاي رژيم غذايي مي‌توانند بهترين تاثير را در كاهش وزن داشته باشد.


حسين ابراهيمي مقدم روانپزشك در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: افراد چاق و افراد لاغر با هم متفاوتند.

وي گفت: افراد چاق هم غذاهاي پرانرژي مصرف مي‌كنند كه كالري بيشتري به آن‌ها مي‌رسانند و هم از حجم بالاتري از غذا استفاده مي‌كنند. جدا از اينكه به نظر تعداد سلول‌هاي افراد چاق از ديگر افراد بيشتر و اندازه‌اش هم بزرگ‌تر است.

وي تصريح كرد: به نظر مي‌رسد كه افراد چاق نسبت به محرك محيطي هم بيشتر واكنش نشان مي‌دهند به عبارتي ديگر يك فرد چاق نسبت به رنگ و لعاب و نورپردازي‌هايي كه در ارتباط با خوراكي‌ها صورت مي‌گيرد واكنش‌هاي بيشتر از خود نشان مي‌دهند و زود‌تر براي خوردن تحريك مي‌شوند درحالي كه افراد لاغر معمولا اين طور نيستند و خيلي محرك‌ها و چيدمان غذا در آن‌ها تاثيري به وجود نمي‌آورند.

ابراهيمي مقدم با اشاره به اينكه افراد چاق ميل بيشتري به خوردن غذا دارند، خاطرنشان كرد: افراد چاق كه دست به رژيم‌هاي غذايي مكرر مي‌زنند معمولا پس از مدتي هم رژيمشان را شكسته و دوباره فرآيند چاق و چاق بودن را پيش مي‌گيرند.

وي در ادامه گفت: افراد چاق معمولا از قرص‌ها و درمان دارويي براي كم كردن وزن استفاده مي‌كنند و به همين خاطر اين احساس و باور را ندارد كه خودشان در كاهش وزن موثر بوده‌اند و علت كاهش وزن را صرفا به آن دارو نسبت مي‌دهند.

ابراهيمي مقدم افزود: بديهي است كه اين باور به طور طبيعي با قطع شدن رژيم درماني مجددا با برگشت وزن مواجه خواهد شد اما كساني كه از درمان‌هاي تركيبي (ورزش در كنار رژيم غذايي) استفاده كرده‌اند بر اين باورند كه خودشان در كاهش وزن خود نقش داشته و به احتمال بيشتر فرآيند نگه داشتن وزنشان را در حالت ايده آل حفظ خواهند كرد.

وي در پايان اذعان داشت: استفاده از روش‌هاي‌شناختي در كنار ديگر روش‌هاي رژيمي مي‌تواند بهترين تاثير را در كاهش وزن داشته باشد.

انتهاي پيام/

سه شنبه 3 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 61]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن