تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):به خدا قسم سه چيز حق است: هيچ ثروتى بر اثر پرداخت صدقه و زكات كم نشد، در حق هيچ كس ستم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820436629




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

كاش اين جمله رئيس جمهور، شنيده شده و به كار بسته شود


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: كاش اين جمله رئيس جمهور، شنيده شده و به كار بسته شود
وقتي رئيس جمهور اذعان دارد كه نتيجه كمبود و حتي احساس خلا در كودكان بي سرپرست مي‌تواند به مشكلاتي در آينده براي ايشان و جامعه پديدار سازد، يعني اين امر مهم، به جهات اجتماعي و با نيم نگاهي به آينده، به سان امري واجب نمود مي‌يابد كه مي‌بايست مدنظر همگان قرار گيرد و اصلا از همين روست كه امثال روحاني و احمدي نژاد پيش قدم اجراي آن مي‌شوند.
زماني كه دكتراحمدي‌نژاد در آخرين ماه‌هاي عمر هشت ساله رياست جمهوري‌اش، براي دومين سال متمادي ديدار كودكان بي سرپرست و نشستن بر سر سفره هفت سين ايشان را به ماندن در جمع اقوام و نزديكان در لحظه تحويل سال ترجيح داد، تلاش كرديم تا در مطلبي (اينجا) هم اين اقدام درخور را اجر بنهيم و هم يادآوري كنيم كه سركشي فردي در جايگاه رييس جمهور، چه رهاوردهاي نيكي مي‌تواند براي اين كودكان محروم از نعمت پدر و مادر به همراه داشته باشد؛ امروز خرسنديم بكه بار ديگر فرصتي پيش آمده تا از يك رئيس جمهور ديگر به همين بهانه تقدير كرده و نكاتي را يادآور شويم.

به گزارش «تابناك»، پيش از ظهر امروز و همزمان با اربعين حسيني، رييس‌جمهور از مجتمع خدمات بهزيستي و شيرخوارگاه شهيد تركماني در منطقه ۱۷ تهران بازديد كرد و پس از همكلامي با كودكان بي سرپرست و معلول ساكن اين مجتمع و اهداي اسباب بازي به ايشان، ضمن تقدير از دست اندركاران مجتمع، در مسجد مجتمع بهزيستي و شيرخوارگاه شهيد تركماني حضور يافت و همراه با آنان به عزاداري اربعين سرور و سالار شهيدان پرداخت.

در حاشيه اين ديدار كه موجبات شادي كودكان محروم از نعمت پدر و مادر و دل‌گرمي پرسنل مجتمع -كه تمام روزهاي سال، چه تعطيل، چه عزا و چه جشن، به خدمت اين عزيزان مشغولند،- دكتر روحاني علت برگزيدن اين روز براي ديدار از مجتمع بهزيستي را اين‌گونه بيان كرد: نام و عزاي امام حسين(ع) براي من در كنار كودكان بي سرپرست كه با مشكلاتي در زندگي مواجه هستند، دلچسب‌تر بود و مطمئناً اين عزيزان مورد توجه خداوند و ائمه اطهار(ع) خواهند بود.

رئيس جمهور در ادامه با بيان اينكه همه اين كودكان فرزندان اين كشور و عزيزان ما هستند، گفت: ما بايد تلاش كنيم تا اين كودكان در آينده هيچ گونه احساس خلاء و كمبودي نسبت به ديگر فرزندان اين كشور نداشته باشند تا بتوانند در كنار ساير مردم در جهت رشد و پيشرفت كشور تلاش كنند؛ اگر در اين دوران كمبودي براي اين عزيزان باشد مشكلات آن در آينده جامعه ظاهر خواهد شد.

آنچه فارغ از اقدام درخور تقدير رئيس جمهور و سركشي به نونهالان بي سرپرست قابل تامل مي‌نمايد، اشاره صحيح وي به حقيقتي است كه كمتر مورد توجه قرار گرفته و مي‌گيرد كه اگر اين گونه نبود، بي شك پديده زشت كودكان خياباني يا برچيده شده بود يا در آستانه بي رنگ شدن قرار داشت نه آنكه روز به روز بر ابعاد شوم آن افزوده شود.

به عبارت بهتر، وقتي رئيس جمهور اذعان دارد كه نتيجه كمبود و حتي احساس خلا در كودكان بي سرپرست مي‌تواند به مشكلاتي در آينده براي ايشان و جامعه پديدار سازد، يعني فراتر از آنكه سركشي به ايشان و رتق و فتق امور ايشان مي‌تواند دنيا و عاقبت ما را بسازد، بلكه به جهات اجتماعي و با نيم نگاهي به آينده، به سان امري واجب نمود مي‌يابد كه مي‌بايست مدنظر همگان قرار گيرد و اصلا از همين روست كه امثال روحاني و احمدي نژاد در اجراي آن پيش قدم شده و مي‌شوند.

از اين رو، بازديد روساي جمهور از مراكز بهزيستي و هديه دادن شادي به اين كودكان به معناي حمايت تام و تمام بالاترين مقام اجرايي كشور از افرادي است كه بي‌پناه‌تر از سايرين به نظر مي‌رسند اما اگر نهادهاي حمايتي و وزنه ثقيل دولت به سمت حمايت از ايشان سوق بيابند، ديگر اين تعبير مصداق نداشته و هم روزگار خوشي در انتظار ايشان خواهد بود و هم تبعات مطلوب اين سرمايه گذاري در آينده به جامعه خواهد رسيد؛ با اين تفاسير به نظر نمي‌رسد نياز باشد كه بگوييم غفلت از امري تا اين اندازه مهم، چه تلخي‌هايي مي‌تواند به همراه داشته باشد.

اين در حالي است كه در اوج ارج گذاري رئيس جمهور به اين امر، به جرات مي‌توان مدعي بود كه امثال كودكان خياباني، كودكان كار، زنان سرپرست خانوار، معتادان و... جزو بزرگترين گمشدگان تصميم سازان و تصميم گيران هستند؛ همانگونه كه در دولت قبل و به رغم توجه ويژه رئيس جمهور وقت، چنين وضعي را شاهد بوديم.

بدين ترتيب مي‌بايست هم از روساي جمهور كه نقش ديگر مسئولان و حتي مردم در توجه به اين امر مغفول مانمده را به زبان عمل يادآور مي‌شوند، تشكر كنيم و هم آرزو كنيم كه تمامي مسئولان و دست اندركاران، چه دولت مردان، چه نمايندگان مردم در مجلس شوراي اسلامي، چه نهادهاي حمايتي، متوليان شهري و كشوري، ضابطان قضايي و دستگاه قضا و همه و همه سخنان رئيس جمهور را در اين باره شنيده باشند؛ سخناني كه رئيس جمهور پيشين نيز به نوعي ديگر ادا كرده بود ولي متاسفانه ناشنيده باقيماند.

شايد اگر موج بازديد مسئولان رده‌هاي مختلف از مجتمع هاي بهزيستي و ديگر مراكز حمايتي از راه برسد، اتفاق خوبي رقم بخورد كه كمترين فايده آن براي كودكان و محرومان جامعه، ملموس شدن ابعاد درد و محنت ايشان براي مسئولان باشد؛ چيزي شبيه پذيرفتن بيماري كه مي‌تواند نخستين گام براي بهبود يافتن باشد.

براي دريافت و ديدن آخرين اخبار تابناك، از هر نقطه اي در اينترنت Toolbar اختصاصي تابناك را از لينك زير دريافت و بر روي مرورگر خود نصب كنيد:

لينك دريافت Toolbar تابناك

دوشنبه 2 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن