تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):يك درهم صدقه دادن از يك روز روزه مستحبى برتر و والاتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804619920




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

كاش اين جمله رئيس‌جمهور‌ شنيده شده و به كار بسته شود!


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: كاش اين جمله رئيس‌جمهور‌ شنيده شده و به كار بسته شود!
وقتي رئيس‌جمهور اذعان دارد كه نتيجه كمبود و حتي احساس خلأ در كودكان بي‌سرپرست مي‌تواند به مشكلاتي در آينده براي ايشان و جامعه تبديل شود، يعني اين امر مهم، به جهات اجتماعي و با نيم نگاهي به آينده، بسان امري واجب نمود مي‌يابد كه بايد مدنظر همگان قرار گيرد و اصلا از همين روست كه امثال روحاني و احمدي‌نژاد پيشگام اجراي آن مي‌شوند.
زماني كه دكتر احمدي‌نژاد در آخرين ماه‌هاي عمر هشت ساله رياست جمهوري‌اش، براي دومين سال متمادي ديدار كودكان بي سرپرست و نشستن بر سر سفره هفت‌سين ايشان را به ماندن در جمع اقوام و نزديكان در لحظه تحويل سال ترجيح داد، تلاش كرديم تا در مطلبي (اينجا) هم اين اقدام درخور را اجر بنهيم و هم يادآوري كنيم كه سركشي فردي در جايگاه رئيس‌جمهور، چه رهاوردهاي نيكي مي‌تواند براي اين كودكان محروم از نعمت پدر و مادر ‌داشته باشد؛ امروز خرسنديم ‌كه بار ديگر فرصتي پيش آمده تا از يك رئيس جمهور ديگر به همين بهانه تقدير كرده و نكاتي را يادآور شويم.

به گزارش «تابناك»، پيش از ظهر امروز و همزمان با اربعين حسيني، رئيس‌جمهور از مجتمع خدمات بهزيستي و شيرخوارگاه شهيد تركماني در منطقه ۱۷ تهران بازديد كرد و پس از هم‌كلامي با كودكان بي سرپرست و معلول ساكن اين مجتمع و اهداي اسباب بازي به ايشان، ضمن تقدير از دست‌اندركاران‌، در مسجد مجتمع بهزيستي و شيرخوارگاه شهيد تركماني حضور يافت و همراه با آنان به عزاداري اربعين سرور و سالار شهيدان پرداخت.

در حاشيه اين ديدار كه موجبات شادي كودكان محروم از نعمت پدر و مادر و دلگرمي پرسنل مجتمع را ـ كه همه روزهاي سال، چه تعطيل، چه عزا و چه جشن، به خدمت اين عزيزان مشغولند‌ ـ فراهم آورد، دكتر روحاني علت برگزيدن اين روز براي ديدار از مجتمع بهزيستي را اين‌ گونه بيان كرد: نام و عزاي امام حسين (ع) براي من در كنار كودكان بي‌سرپرست كه ‌مشكلاتي در زندگي دارند، دلچسب‌تر بود و مطمئناً اين عزيزان مورد توجه خداوند و ائمه اطهار (ع) خواهند بود.

رئيس‌جمهور در ادامه با بيان اينكه همه اين كودكان فرزندان اين كشور و عزيزان ما هستند، گفت: ما بايد تلاش كنيم تا اين كودكان در آينده هيچ گونه احساس خلأ و كمبودي نسبت به ديگر فرزندان اين كشور نداشته باشند تا بتوانند در كنار ساير مردم در راستاي رشد و پيشرفت كشور تلاش كنند؛ اگر در اين دوران كمبودي براي اين عزيزان باشد، مشكلات آن در آينده جامعه ظاهر خواهد شد.

آنچه فارغ از اقدام درخور تقدير رئيس‌جمهور و سركشي به نونهالان بي‌سرپرست قابل تأمل مي‌نمايد، اشاره درست وي به حقيقتي است كه كمتر مورد توجه قرار گرفته و مي‌گيرد كه اگر اين گونه نبود، بي‌گمان پديده زشت كودكان خياباني يا برچيده يا در آستانه بي‌رنگ شدن بود، نه آنكه روز به روز بر ابعاد شوم آن افزوده شود.

به عبارت بهتر، وقتي رئيس‌جمهور اذعان دارد كه نتيجه كمبود و حتي احساس خلأ در كودكان بي‌سرپرست، مي‌تواند به مشكلاتي در آينده براي ايشان و جامعه تبديل شود، يعني فرا‌تر از آنكه سركشي به ايشان و رتق و فتق امور ايشان، مي‌تواند دنيا و عاقبت ما را بسازد، بلكه به جهات اجتماعي و با نيم نگاهي به آينده، بسان امري واجب نمود مي‌يابد كه بايد مدنظر همگان قرار گيرد و اصلا از همين روست كه امثال روحاني و احمدي‌نژاد در اجراي آن پيشگام شده و مي‌شوند.

از اين روي، بازديد رؤساي جمهور از مراكز بهزيستي و هديه دادن شادي به اين كودكان به معناي حمايت تام و تمام بالا‌ترين مقام اجرايي كشور از افرادي است كه بي‌پناه‌تر از ديگران هستند؛ اما اگر نهادهاي حمايتي و وزنه ثقيل دولت به سمت حمايت از ايشان سوق ‌يابند، ديگر اين تعبير مصداق نداشته و هم روزگار خوشي در انتظار ايشان خواهد بود و هم تبعات مطلوب اين سرمايه‌گذاري در آينده به جامعه خواهد رسيد؛ با اين تفاسير، به نظر نمي‌رسد نياز باشد كه بگوييم غفلت از امري تا اين اندازه مهم، چه تلخي‌هايي مي‌تواند‌ داشته باشد.

‌اين در حالي است كه در اوج ارج‌گذاري رئيس‌جمهور به اين امر، به جرأت مي‌توان مدعي بود كه امثال كودكان خياباني، كودكان كار، زنان سرپرست خانوار، معتادان و... جزو بزرگ‌ترين گم‌شدگان تصميم‌سازان و تصميم‌گيران هستند؛ همان گونه كه در دولت قبل و به رغم توجه ويژه رئيس جمهور وقت، چنين وضعي را ديديم.

بدين ترتيب، بايد هم از رؤساي‌جمهور كه نقش ديگر مسئولان و حتي مردم در توجه به اين امر مغفول‌ را به زبان عمل يادآور مي‌شوند، تشكر كنيم و هم آرزو كنيم كه همه مسئولان و دست‌اندركاران ـ‌ چه دولتمردان، چه نمايندگان مردم در مجلس شوراي اسلامي، چه نهادهاي حمايتي، متوليان شهري و كشوري، ضابطان قضايي و دستگاه قضا و همه و همه ـ سخنان رئيس‌جمهور را در اين باره شنيده باشند؛ سخناني كه رئيس‌جمهور پيشين نيز به نوعي ديگر گفته بود، ولي متأسفانه ناشنيده ‌ماند.

شايد اگر موج بازديد مسئولان رده‌هاي گوناگون از مجتمع‌هاي بهزيستي و ديگر مراكز حمايتي از راه برسد، رخداد خوبي رقم بخورد كه كمترين فايده آن براي كودكان و محرومان جامعه، ملموس شدن ابعاد درد و محنت ايشان براي مسئولان باشد؛ چيزي شبيه پذيرفتن بيماري كه مي‌تواند نخستين گام براي بهبود يافتن باشد.

براي دريافت و ديدن آخرين اخبار تابناك، از هر نقطه اي در اينترنت Toolbar اختصاصي تابناك را از لينك زير دريافت و بر روي مرورگر خود نصب كنيد:

لينك دريافت Toolbar تابناك

سه شنبه 3 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن