تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):روزه سپرى است از آفت هاى دنيا و پرده اى است از عذاب آخرت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803982108




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

امام حسين (ع) راه عراقي ها را مشخص كرده است


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: امام حسين (ع) راه عراقي ها را مشخص كرده است
نخست وزير عراق، با اشاره تلويحي به برخي رژيم هاي عربي حوزه خليج فارس مانند عربستان سعودي كه در حال فتنه افكني در عراق هستند، تاكيد كرد: ما به دخالتگران مي گوييم كه به تلاش ها، توطئه ها و دخالت هاي خود پايان دهند زيرا عراقي ها راه خود را شناخته اند.


به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبكه تلويزيوني الميادين، نوري المالكي در سالگرد اربعين حسيني و در جمع زائران حضرت ابا عبدالله الحسين (ع) در كربلاي معلي در سخناني گفت: همان طور كه حضرت زينب (س) فرمودند «اللهم تقبل منا هذا القربان» (بار خدايا، اين قرباني را از ما پذيرا باش.) ما نيز امام حسين (ع) را قرباني [به درگاه خداوند] مي دانيم. ما كه مصيبت هاي زينب (س) و اعضاي خانواده امام حسين (ع) و اسير شدن آنها را در تاريخ داريم، از چيزي در اين مسير هراس و بيمي نداريم حتي اگر شمار متجاوزان، دشمنان و كساني كه به دنبال متوقف كردن چرخ زندگي و اسلام بزرگ هستند زياد باشد.

نخست وزير عراق تاكيد كرد: عراق براي ادامه حيات به عنوان كشوري محترم درگير رويارويي شديدي است تا همه شهروندان صرف نظر از ماهيت و وابستگي شان در آن بتوانند با كرامت و بزرگي زندگي كنند. بزرگي و شرافتمندي خط مشي حسين (ع) است كه مسيحي، سياه و سفيد در كنار او به شهادت رسيدند. اين چنين است كه ما نيز وحدت، انسجام، قدرت و راز بقاي خود را از امام حسين (ع) الهام مي گيريم.

نوري المالكي تاكيد كرد: ما براي اينكه به حيات خود ادامه دهيم، ناگزير بايد حسين (ع) الگوي عراقي ها در كشوري منسجم و ارتباط و پيوند برادري و داراي مسئوليت باشد و همگي بدون هيچ تفرقه و تمايزي در يك خط سير حركت كنيم، خط سيري كه در آن هيچ تفاوتي بين عرب، كرد، تركمن، شيعه، سني و ديگر اديان وجود نداشته باشد.

نوري المالكي در ادامه سخنانش گفت: لازم است همه ما در مسير امام حسين و اهل بيت (عليهم السلام) حركت كنيم و تمايزي بين هيچ كسي وجود نداشته باشد. مسئله حائز اهميت اين است كه در عراق همه عراقي ها، چه مسلمان و غير مسلمان، از جايگاه برابر برخوردار باشند و با قدرت و صلابت در برابر دخالت هاي بيگانگان و توطئه هاي آنها عليه نهضت حسيني بايستند.

نخست وزير عراق با اشاره تلويحي به برخي كشورهاي عربي حوزه خليج فارس مانند عربستان سعودي و بدون اشاره به نام آنها تاكيد كرد: متاسفانه، برخي كشورها بر اين پندارند كه اگر به فتنه افكني و طايفه گري در عراق و قتل در مناطق مختلف آن بپردازند، مي توانند مسير تاريخ را تغيير دهند و بر شرايط كنوني تاثيرگذار باشند و آينده اي سياه بر كشور رقم بزنند، اما ما به آنها مي گوييم كه به اين تلاش ها، توطئه ها و دخالت هاي خود پايان دهند زيرا عراقي ها راه خود را شناخته اند. امام حسين (ع) مسير آنها را مشخص كرده است. عراقي ها اين مسير را ادامه خواهند داد و به خواست خداوند به هدف و خواست خود خواهند رسيد.

وي افزود: در مقابل، به همه كساني كه دنبال خيرخواهي براي عراق هستند مي گوييم كه از آنها استقبال مي كنيم. عراق با دستان باز و قلبي آكنده از مهر از همه كساني كه دنبال دوستي با عراق هستند استقبال مي كند، اما درهاي خود را به روي كساني كه تصور مي كنند عراق عرصه اي براي دخالت و توسعه طلبي آنهاست مي بندد.

نخست وزير عراق در ادامه افزود: در اين جمع و فضاي حسيني و در سالگرد اربعين حسيني به همه كساني كه تصور مي كنند مي توانند مسير عراقي ها را تغيير بدهند و آنهايي كه واقعا دنبال مشاركت هستند مي گوييم كه خط مشي خود را تغيير دهيد. من به آنها مي گويم كه به عراق جديد بپيونديد زيرا دوران گذشته، زمان بعثي ها و طايفه گري، زمان جنايت و القاعده و دوران سرنگون شده‌ها بار ديگر تكرار نخواهد شد. به آنها مي گويم كه به عراق جديد بپيونديد و بخشي از عراق جديد باشيد كه عزت، كرامت، بزرگي و حيات شما در آن است. خود را خسته نكنيد زيرا كاروان عراق تا پايان در مسير خود حركت مي كند و شما چاره اي جز پيوستن به عراق جديد نداريد.

نوري المالكي تاكيد كرد: به دوستداران امام حسين (ع) و كساني كه در سالگرد اربعين حسيني قصد زيارت او را كرده اند، به كساني كه رژيم بعث آنها را خانه به خانه تحت تعقيب قرار مي داد، به كساني كه اگر به امام حسين (ع) در سالگرد شهادت اظهار ارادت مي كرد اعدام مي شد مي گويم كه امروز از عالي‌ترين مسئول تا كوچك‌ترين مسئول اين دولت در كنار و در خدمت زائران امام حسين (ع) هستند و اين پيروزي است كه شايد براي بسياري سخت و دشوار باشد.

وي افزود: شايد براي بسياري سخت و دشوار باشد كه ببينند در عراق دولت در كنار ياران و دوستداران امام حسين (ع)ايستاده است. من به آنها مي گويم كه زندگي ما با اين حادثه و اين رهبر عظيم الشان و اين امام معصوم گره خورده و از طريق آن به نبوت، عصمت و رسالت پيونده خورده و در نتيجه ما از طريق اين سلسله طلايي به آسمان مرتبط شده ايم و پيوند خورده ايم. من اين را به شما تبريك مي گويم.

نوري المالكي خاطر نشان كرد: از همه كساني كه براي حمايت و دفاع از شما تلاش مي كنند قدرداني مي كنم. از همه وزارتخانه ها، دستگاه هاي امنيتي و مسئولان محلي، از همه سربازان و نيروهاي پليس كه براي خدمت رساني شبانه روز به زائران امام حسين (ع) تلاش مي كنند تشكر و قدرداني مي كنم.

انتهاي پيام /

دوشنبه 2 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 82]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن