تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  بنر تستی
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802667419




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رايزن فرهنگي ايران در عشق‏‌آباد:امام حسين(ع) با انقلاب در كربلا راه هدايت بشريت را باز گذاشت


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: رايزن فرهنگي ايران در عشق‏‌آباد:امام حسين(ع) با انقلاب در كربلا راه هدايت بشريت را باز گذاشت
رايزن فرهنگي سفارت ايران در عشق‏‌آباد اربعين حسيني را به مسلمانان جهان تسليت گفت و تأكيد كرد امام حسين(ع) با انقلاب در كربلا و واقعه عاشورا راه هدايت را براي تمام بشريت باز گذاشت.


به گزارش خبرنگار خبرگزاري فارس در عشق‏‌آباد، «رسول اسماعيل زاده» رايزن فرهنگي سفارت ايران در عشق‏‌آباد، طي سخناني در مراسم عزاداري اربعين حضرت امام حسين(ع) سالار شهيدان كه شب گذشته در مسجد امام رضا(ع) در عشق‏‌آباد پايتخت كشور تركمنستان با حضور جمع ‏كثيري از مسلمانان علاقمندان و شيفتگان اهل بيت(ع) به ويژه اباعبدالله الحسين (ع) برگزار شد، گفت: امام حسين(ع) با انقلاب در كربلا و واقعه عاشورا راه هدايت را براي تمام بشريت باز گذاشت.

وي اين ايام را به مسلمانان جهان تسليت گفت و گوشه‏‌اي از تاريخ عاشورا حسيني و اتفاقات بعد از واقعه عاشورا را تشريح كرد.

رسول‌زاده تصريح كرد: هر كسي كه در مورد تاريخ عاشورا تحقيق و با امام حسين(ع) آشنايي بيشتري پيدا كند، خود به خود مشتاق و علاقمند به آن حضرت و مكتبش مي‏‌شود.

اين مقام فرهنگي كشورمان تأكيد كرد: با گذشت بيش از 1400 سال، محبوبيت حضرت امام حسين (ع) نه تنها در ميان مسلمانان بلكه ساير اديان سال به سال افزايش يافته و آرمان‌هاي آن حضرت در نزد آزادگان دنيا محترم مي‌شود.

رايزن فرهنگي سفارت ايران در عشق‌‏آباد همچنين در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به وقايع دلخراش روز عاشورا و وقايع در كربلا و ظلم و ستمي كه با بازماندگان روز عاشورا شده‏ است به نقش حضرت زينب(س) در قضيه عاشورا و تحولات بعد از حماسه عاشورا و مقاومت اين بانو بزرگوار در مقابل ظلم و ستم پرداخت.

وي با اشاره به اينكه حضرت زينب (س) مشكلات و سختي‌هاي فراوان و طاقت فرسايي را متحمل شده‏ بود، تصريح كرد: پس از شهادت حضرت امام حسين(ع) در واقع نهضت زينبيه شكل گرفت، اين بانوي بزرگوار به علمدار حقيقت و قهرمان كربلا تبديل شد.

رسول‌زاده در بخش ديگر سخنان خود گفت: چند هفته پيش نلسون ماندلا رئيس جمهور سابق آفريقاي جنوبي كه استوره آزادي و مبارزه با ظلم و آدم ستيزي تاريخ معاصر بود، درگذشت كه در مراسم تشيع جنازه وي مقامات و سران كشورهاي دنيا نيز حضور داشتند.

وي گفت: ماندلا با حركت خود شايد يك درصد از 100 درصد آن چيزي كه نهضت حضرت امام حسين (ع) آورده بود، عمل كرده و تنها گفته بود كه ميان سياه پوست و سفيد پوست هيچ گونه فرقي نيست و به اين ترتيب براي انسانيت خدمت كرد و نزد مردم معاصر محترم است اما امام حسين در راه انسانيت جان خود و نزديكان عزيزان خود را از دست داد كه ما به اين امر افتخار مي‌كنيم كه چنين امامي داريم و راه آن حضرت را ادامه مي‌دهيم.

وي تصريح كرد: حضور سران كشورهاي خارجي و شخصيت‌هاي مختلف جهاني در مراسم تدفين ماندلا نشان مي‌دهد هنوز هم در جهان امروز نيز براي شخصيت‏‌هايي كه در مقابل ظلم و تحقير انسان مبارزه مي‏‌كنند، ارزش قائل هستند.

وي افزود: امام حسين(ع) با نهضت خود هر چيزي كه در دست داشت از دست داد تا مردم در راه راست حركت كنند و منحرف نشوند كه ياد و خاطره آن حضرت پس از 1400 سال نيز گرامي داشته مي‏‌شود و مراسم‏‌هاي عاشورا و اربعين حسيني و... با حضور گسترده مردم برگزار مي‏‌شود.

وي در پايان تأكيد كرد كه ما مسلمانان بايد از اهل بيت(ع) پيروي كرده و راه آنان را به خوبي بشناسيم و زندگي، عبادت، انسانيت، مقاومت، شجاعت و در واقع تمامي خلق و خوي آن بزرگان را به عنوان سرلوحه و الگوي زندگي روزمره خود قرار دهيم.

در ادامه برنامه مداحان اهل بيت(ع) محلي و ايراني با نوحه خواني و مرثيه سرايي به ذكر مصيبت ابا عبدالله الحسين و فرزندان و ياران با وفايش پرداختند و جمعيت حاضر با ريختن اشك ماتم با سينه زني، عزاداري كردند.

مراسم عزادراي اربعين حسيني در مسجد امام رضا(ع) پايتخت كشور تركمنستان با صرف شام بر سر سفره احسان ابا عبدالله الحسين (ع)، پايان يافت.

انتهاي پيام/خ

سه شنبه 3 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 96]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن