تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):برتر از هر کار نیکی، کاری هست تا جاییکه مرد در راه خدا کشته شود، پس چون در راه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804417376




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رفت و آمدهاي مسوولان، تئاتر شهر را به سامان مي‌كند؟


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: رفت و آمدهاي مسوولان، تئاتر شهر را به سامان مي‌كند؟
هنرمندان و تماشاگران تئاتر كه مدتهاست از وضعيت نابسامان تئاتر شهر و محيط پيرامون آن گله‌مند هستند، حالا مي‌گويند اميدوار شده‌اند با بازديد مسئولان مختلف شهري و وزارت ارشاد از اين مجموعه، تئاتر شهر، قدري مورد توجه قرار بگيرد.

به گزارش خبرنگار تئاتر خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، بناي زيبايي كه به عنوان قلب تپنده تئاتر شناخته مي‌شود، در چند سال اخير شرايط غم انگيزي داشت اما در چند روز گذشته مسوولان گوناگوني از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و مديران شهرداري به عيادت تئاتر شهر آمدند و تئاتري‌ها اميدوار شدند شايد دست نوازشي بر سر اين ساختمان خاطره‌انگيز كشيده شود.

تئاترشهر به تازگي ميزبان معاون اجتماعي شهرداري، رييس سازمان فرهنگي هنري شهرداري، شهرداران مناطق 11، 6 و 3 تهران، معاون هنري وزارت ارشاد و مديرعامل بهره‌برداري شركت مترو بود. البته اين ديدار فقط منحصر به تئاتر شهر نبود و بازديد از زير گذر چهار راه ولي عصر(عج) هم به شمار مي آمد.

در اين بازديد كه روز شنبه 30 آذر ماه انجام شد، سيدمحمد هادي ايازي - معاون اجتماعي شهردار تهران، توضيحاتي درباره زير گذر چهار راه ولي عصر (عج) ارايه كرد و گفت: با توجه به اينكه در زيرگذر مسائل فرهنگي هم در نظر گرفته مي‌شود، هماهنگي‌هاي لازم در اين خصوص امروز انجام شد.

او درباره ورودي خط 4 مترو كه در حال حاضر در مقابل تئاتر شهر قرار گرفته است، گفت: با توجه به راه‌اندازي زيرگذر سعي مي‌كنيم اين ورودي جمع شود تا مشكل تئاتر شهر كه جلوي ديدش گرفته شده، برطرف شود.

ايازي همچنين از نصب يك LED چهار وجهي خبر داد كه درباره اجراهاي مختلف تئاتر شهر اطلاع رساني مي‌كند و قول داد تابلوهاي ديگر جمع‌آوري شود.

اين مدير شهري وعده‌هاي ديگري هم مبني بر به سازي فضاي پارك دانشجو و نصب تنديس هنرمندان و جشنواره‌هاي گوناگون تئاتري در اين فضا و ... داد و اضافه كرد: كارهاي مطالعاتي لازم انجام مي شود تا گذر رودكي كه بين تئاتر شهر و تالار وحدت قرار دارد، در سال‌هاي آتي به فضايي كاملا فرهنگي تبديل شود.

معاون اجتماعي شهرداري تهران همچنين تاكيد كرد كه هر چه زودتر نورپردازي ساختمان تئاتر شهر توسط سازمان زيباسازي مورد بازنگري قرار گيرد.

به گزارش ايسنا، روز 30 آذر ماه چند ساعت پيش از بازديد ايازي و همراهانش از تئاتر شهر، مدير اين مجموعه براي نورپردازي فضاي بيروني آن با يك متخصص نورپرداز شهري از سوييس گفتگو كرد.

اتابك نادري روز 30 آذر ماه اولين نشست خود را با اين متخصص سوييسي برگزار كرد و در صورتي كه توافقات نهايي انجام شود،نورپردازي فضاي بيروني تئاتر شهر با مشاوره اين متخصص سوييسي انجام خواهد شد.

همچنين در سه روز گذشته كار كابل كشي در تئاتر شهر انجام شد، در اين مدت برق مجموعه از پست شهري قطع بود و ژنراتور به تئاتر شهر برق مي‌رساند تا كابل كشي در تعطيلي همزمان با اربعين انجام شود ضمن اينكه قطع برق شهري، فرصتي براي آزمايش برق اضطراري مجموعه باشد.

هنرمندان تئاتر كه هفته پيش در جريان بازديد معاون توسعه مديريت و منابع انساني وزارت ارشاد از تئاتر شهر قرار گرفتند حالا اميدوار شده‌اند بازسازي تئاتر شهر زودتر در دستور كار قرار بگيرد.

پيرو اين بازديد قرار شد اول اقدامات ايمني و رفاهي تماشاگران مورد توجه قرار بگيرد و در همين بازديد بود كه بودجه‌اي 12 ميلياردي براي بازسازي تئاتر شهر تاييد شد كه البته در پروسه‌اي اداري به تئاتر شهر تزريق خواهد شد.

علي اصغر كارانديش معاون توسعه مديريت و منابع انساني وزارت ارشاد با اشاره به اينكه اعتبارات لازم براي بازساي مجموعه‌ي تئاتر شهر قابل تامين است‌، تاكيد كرده بود: حتما در بازسازي تئاتر شهر بايد با اهالي فرهنگ و هنر مشورت شود.

او نيز مانند مديران هنري بر اين نكته تاكيد كرد كه بايد در مدت بيست و چند روزي كه به جشنواره‌ي فجر باقي مانده است، بخشي از بازسازي تئاتر شهر به صورت فشرده و حتي شبانه‌روزي كار انجام شود تا آن مشكلاتي كه ممكن است باعث ايجاد خطراتي بشود، حل شود.

قادرآشنا مدير اداره كل هنرهاي نمايشي نيز در همين بازديد گفته بود: مجموعه‌ي تئاتر شهر اعتبار تئاتر ايران است و حقيقتا به بازسازي نياز دارد ما جشنواره‌ي فجر را پيش رويمان داريم و براي همين بايد اولويت‌هاي را براي مجموعه در نظر بگيريم، بازسازي صندلي‌ها ،‌درهاي ورودي و مسائلي از اين دست مي‌تواند تا پيش از جشنواره حل شود و مسائل اساسي مثل سيستم اطفاء حريق و برق بعد از جشنواره مورد رسيدگي قرار گيرد.

او اظهار اميدواري كرد به فضاي بيروني تئاتر شهر كه در حال حاضر اصلا مناسب اين مجموعه نيست، رسيدگي شود.

آشنا خبر داد كه خوشبختانه شوراي شهر براي فضاي بيروني هم برنامه‌ريزي‌هايي دارد تا مشكلات بيرون تئاتر شهر هم برطرف شود.

در جريان اين بازديدها حتي كارانديش هم تاييد كرد كه بازسازي تئاتر شهر در سال 86 اصولي نبوده و آن زمان با هنرمندان تئاتر مشورت نشده است اما در بازسازي جديد حتما با هنرمندان تئاتر مشورت خواهد شد.

گفتني است چندي قبل‌تر كانون كارگردانان خانه تئاتر با نگارش نامه‌اي سرگشاده به پيشينه قابل قبول بهروز غريب‌پور در راه‌اندازي خانه هنرمندان ايران و فرهنگسراي بهمن اشاره و درخواست كردند كه اين هنرمند به عنوان مدير پروژه بازسازي تئاتر شهر انتخاب شود.

اين هنرمند تئاتر كه سابقه خوبي در طراحي و راه اندازي مكان‌هاي فرهنگي دارد نيز در تماسي كه خبرنگار ايسنا با او داشت اعلام كرد اگر شرايط معنوي خوبي برقرار شود، در خدمت تئاتري‌ها و هنر تئاتر كه مورد علاقه و عشق‌اش است، خواهد بود.

اما تا برگزاري جشنواره تئاتر فجر فقط يك ماه مانده و بايد ديد در اين مدت اقدامات فوري براي آماده سازي اولين اولويت‌ها در تئاتر شهر چگونه انجام مي‌شود!

انتهاي پيام

دوشنبه 2 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 63]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن