تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر گاه يكى از شما وضو بگيرد و بسم اللّه الرحمن الرحيم نگويد. شيطان در آن شريك است...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819489935




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

يك راينولوژيست در پاسخ به پرسش يك شهروند به مشاوره سلامت:«تول» روشي براي فريبكاري رمالان است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: يك راينولوژيست در پاسخ به پرسش يك شهروند به مشاوره سلامت:«تول» روشي براي فريبكاري رمالان است
عضو هيئت مديره انجمن راينولوژي ايران گفت: «تول» روشي غير علمي و راهي براي فريبكاري رمالان است؛ فرد رمال، گلوي كودك را گرفته، با فشاردادن آن و فوت كردن تظاهر مي‌كند، اجسامي را از گلوي كودك خارج مي‌كند.


ابراهيم رزم‌پا در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس، در پاسخ به پرسش يكي از شهروندان با صداي مشاور سلامت درباره «تول» اظهار داشت: تول يك روش غير علمي و فريبكارانه است كه افراد رمال، كلاهبردار و فالگيرها آن را انجام مي‌دهند و بيشتر حالت تر‌دستي دارد.

عضو هيئت مديره انجمن راينولوژي ايران گفت: اگر جسم خارجي در گلوي كودك گير كند با علائم جدي‌تري مواجهيم كه كودك را اذيت مي‌كند و اينگونه نيست كه به راحتي بتوان با انجام تول، اجسام را خارج كرد.

وي گفت:در تول، فرد رمال، گلوي كودك را گرفته و با فشار دادن آن و فوت كردن، تظاهر مي‌كند كه اجسامي را از گلوي كودك خارج كرده است؛ تيغ ماهي، هسته ميوه و خرده استخوان از جمله چيزهايي است كه به ظاهر خارج مي‌شوند.

متخصص گوش، حلق و بيني گفت: اگر جسم خارجي در گلوي كودك گير كند با علائم جدي‌تري مواجهيم كه كودك را اذيت مي‌كند و اينگونه نيست كه به راحتي بتوان با اين اعمال، اجسام را خارج كرد.

استاد دانشگاه علوم پزشكي تهران تصريح كرد: اگر فرد در گلوي خود احساس گرفتگي داشته باشد بايد در وهله اول به متخصص طب اورژانس يا متخصص گوش، حلق و بيني مراجعه كند و اگر استخوان، خار و هسته‌اي در عكسبرداري ديده شود، مي‌توان آن را با آندوسكوپي درآورد يا در بعضي مواقع به انجام عمل جراحي نياز است.

وي ادامه داد: اين كار فالگير‌ها مي‌تواند خطرآفرين باشد چرا كه اگر واقعاً استخواني در گلوي فرد گير كرده باشد با فشار گلو، استخوان يا جسم باقيمانده در گلو، باعث زخم و بريدگي مي‌شود و مي‌تواند عوارضي به دنبال داشته باشد.

متخصص گوش، حلق و بيني ادامه داد: تول مي‌تواند باعث انتقال عفونت شود چرا كه شرايط كار آن بهداشتي نيست و در هيچ جاي دنيا اين عمل تأييد نشده و جنبه علمي نيز ندارد.

انتهاي پيام/

دوشنبه 2 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 81]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن