تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):مؤمن، خاموشى اختيار مى‏كند تا سالم بماند و سخن مى‏گويد تا سودى ببرد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819635733




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نقش انكارناپذير سيروس طاهباز


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: نقش انكارناپذير سيروس طاهباز
محمود برآبادي در سالگرد تولد سيروس طاهباز، نقش اين نويسنده و مترجم فقيد را در ارتقاي ادبيات كودك و نوجوان انكارناپذير توصيف كرد.

اين عضو انجمن نويسندگان كودك و نوجوان در زمينه فعاليت‌هاي سيروس طاهباز در زمان مسؤوليتش در واحد انتشارات كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان به خبرنگار ادبيات و نشر خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، گفت: طاهباز از نويسندگان پيش از انقلاب بود كه كار خود را با كانون شروع كرد. در زمان او كتاب‌هاي تازه‌اي منتشر شد و پيرامون انتشارات كانون، نسلي از نويسندگان كودك و نوجوان جمع شدند كه به تقويت و انتشار كارهاي نو و منحصر به فرد پرداختند.

برآبادي در ادامه افزود: سيروس طاهباز در زمينه ترجمه هم كارهاي بسيار ارزشمندي را در آن زمان انجام داد. او كتاب‌هايي در زمينه فنون نويسندگي و... ترجمه كرد كه توانست در آن دوران به ارتقاي سطح علمي و عملي نويسندگان كمك كند. به طور كلي نقش اين نويسنده و مترجم ادبيات كودك نقشي انكارناپذير است.

سيروس طاهباز متولد دوم دي‌ماه ۱۳۱۸، بين سال‌هاي ۱۳۴۹ تا ۱۳۵۷ مديريت انتشارات كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان را بر عهده داشت و براي شناساندن ادبيات كودك ايران در جهان كوشش كرد.

"كي از كي مي‌ترسد؟"، "گربه‌ها و خروس‌ها"، "بچه‌ها و كبوترها"، "قلب ما: دستگاه گوارش ما"، "گنجشك خانه كاغذي"، "شاعر و آفتاب"، هديه‌اي براي بچه‌هاي كنار شط"، "ماهي سرخ‌شده"، "پيروزي بر شب" و "برايم قصه بخوان" از نوشته‌ها و ترجمه‌هاي او براي كودكان است.

طاهباز همچنين مجموعه كامل شعرهاي نيما يوشيج و كتاب‌هايي را درباره پدر شعر نو ايران منتشر كرده است.

انتهاي پيام

دوشنبه 2 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن