تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اندكى حقّ، بسيارى باطل را نابود مى كند، همچنان كه اندكى آتش، هيزم هاى فراوانى را م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802691341




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سيدحسن نصرالله: نبرد سوريه، نبرد موجوديت است/انتقام شهدايمان را مي‌گيريم


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاين: سيدحسن نصرالله: نبرد سوريه، نبرد موجوديت است/انتقام شهدايمان را مي‌گيريم


به گزارش خبرگزاري تسنيم، «سيد حسن نصرالله»، دبيركل حزب‌الله لبنان كه در مراسم گراميداشت فرمانده شهيد حاج حسان اللقيس در مجتمع سيد الشهداء در منطقه ضاحيه در جنوب بيروت سخنراني مي‌كرد، به بررسي جديدترين تحولات ميداني و سياسي داخلي و منطقه‌اي و بين المللي پرداخت.

اللقيس از مغزهاي متفكر مقاومت بود
سيد حسن نصرالله در سخنان امروز خود ضمن تجليل از شهيد حسان اللقيس گفت: شهداي ما قبل از شهادت معروف نبودند زيرا ماهيت وظايف محوله به آنها به گونه‌اي است كه ما نمي‌توانيم آنها را به مردم معرفي كنيم و به همين دليل‌ آنها ناشناس هستند و تنها زماني كه به شهادت مي‌رسند، مردم مي‌توانند آنها را بشناسند زيرا آنها زندگي خود را در راه مقاومت گذاشته‌اند و خارج از مقاومت حياتي ندارند.
وي افزود: ما نمي توانيم از دستاوردهاي اين مبارزان سخن بگوئيم، زيرا ما همچنان در ميدان نبرد هستيم و همه اين امور به جنبش مقاومت وابسته است و اين واقعيت امر است و بخشي از جانفشاني‌ها است زيرا ما از طريق شهادت است كه پيروزي براي ملت و كشور خود را طلب مي‌كنيم و ما اميدوار هستيم كه روزي بيايد كه ما در آن روز درباره نقش اين رهبران صحبت كنيم و در همين دنيا انصاف را در حق آنها اعمال كنيم.
نصرالله تصريح كرد: اللقيس جواني خود را براي مقاومت صرف كرد و يكي از مغزهاي متفكر مقاومت بود و در رابطه با عمليات ترور وي نيز ما از روي همه شواهد و قرائن دشمن اسرائيلي را متهم كرديم و بايد تلاش‌هاي قبلي براي ترور اللقيس را به اين قضيه اضافه كنيم و در رسانه‌هاي اسرائيلي نيز مي‌توان طرفي كه عمليات ترور را پذيرفته، مشاهده كرد؛ اين اتهام يك اتهام سياسي نيست بلكه بر شواهد و قرائن تكيه دارد و اتفاقي كه پس از آن رخ داد و طرفي كه در سايت‌هاي اجتماعي مسئوليت اين عمليات را پذيرفت اينها همه تلاش‌هاي گمراه‌كننده اسرائيل براي دور كردن شبهه از خورد بود اما همه آنچه كه گفته شد ارزشي ندارند.

حزب الله در وضعيت پرداخت بها قرار دارد
نصرالله اظهار داشت: ما سال‌هاي طولاني است كه در اين وضعيت و شرايطي به نام «پرداخت بها» قرار داريم و همه بايد بدانند كه ما سال‌هاي طولاني در چنين وضعيتي هستيم و تا پايان نبرد نيز اين وضعيت ادامه خواهد داشت و ما بهاي پيروزي‌هاي خود بر دشمن صهيونيستي را پرداخت مي‌كنيم.
دبير كل حزب‌ الله همچنين گفت: لبناني‌ها، سوري‌ها و فلسطينياني هستند كه در پيروزي سال 2000 كه انتفاضه فلسطين را رقم زد تا پيروزي 2006 كه طرح خاورميانه جديد و نومحافظه‌كاران در سطح منطقه را ناكام گذاشت، سهيم هستند و طبيعي است كه دشمن به مبارزه با آنها براي انتقام‌گيري مبادرت كند، ما مدعي نيستيم كه پيروزي‌هاي مقاومت تنها براي ماست بلكه ما جزئي از آن هستيم.
نصرالله گفت: ما بار ديگر بهاي پايبندي خود به قضيه مقاومت را پرداخت مي‌كنيم، ما براي آمادگي حقيقي جهت بازدارندگي دشمن تلاش كرديم و در حزب الله نيز تعداد زيادي از كادر، نخبه‌گان و جوانان تلاش مي‌كنند تا مقاومت در بهترين وضعيت آمادگي براي رويارويي با دشمن اسرائيلي باشد و اين هم و غم شبانه روزي آنهاست كه يكي از آنها نيز حسان اللقيس بود و دشمن نيز اين را مي‌داند، برخي گروه‌ها چنين تصور مي‌كنند كه تمام هم و غم حزب الله گروه 14 مارس است در حالي كه بخش بزرگي از حزب الله اصلا به موضوع گروه 14 مارس توجه ندارد بلكه اولين و دومين هم و غم آن دشمن اسرائيلي است.
نصر الله همچنين اظهار داشت: ترور حسان اللقيس در راستاي انتقام‌گيري از پيروزي‌هاي سابق و ضربه زدن به اركان و اساس توان رو به رشد مقاومت است و شهادت عماد مغنيه، غالب عوالي، علي صالح و ابو حسن ديب نيز در همين راستا بود و كساني كه گمان مي‌كنند اين افراد در حاشيه نبرد كشته شدند، در اشتباه هستند زيرا آنها در قلب نبردي كه به اشكال مختلف وجود دارد، كشته شدند و بهاي ديگري نيز بايد پرداخت كنيم زيرا پيروز‌ي‌هاي مقاومت آنها را به ستوه آورده است، آنها همچنين روحيه مقاومت را نشانه رفته و ميلياردها دلار براي تبليغات رسانه‌اي آن صرف مي‌كنند.

جنگ عليه حزب الله با هدف از بين بردن مقاومت است
دبيركل‌ حزب‌الله لبنان در بخش ديگري از سخنان خود گفت: جنگ عليه حزب‌الله ربطي به دولت نداشته و يا به دليل اختلاف بر سر قانون انتخابات نيست بلكه موضوع بسيار عميق‌تر از اين است و آن هم از بين بردن مقاومت مي‌باشد.
وي افزود: جفري فيلتمن پيش از اين از پرداخت 500 ميليون دلار به منظور تخريب چهره حزب‌‌الله و دور كردن جوانان از دل‌بستگي به حزب‌الله خبر داده بود. حوادث سوريه نيز بخشي از برنامه هاي تخريب چهره حزب‌الله است. دروغي نيز وجود دارد كه هر ساعت تكرار مي‌شود. اگر حزب‌الله هر روز 200 شهيد داده باشد، پس اكنون بايد نيروهاي حزب‌الله تمام شده باشد و حزب‌الله به پايان رسيده باشد. بويژه در توطئه‌اي كه در غوطه اتفاق افتاد. آن‌ها خود مي‌دانند كه دروغ مي‌گويند و از عمد نيز به دروغ‌پردازي‌هاي خود ادامه مي‌دهند.

جنگ گسترده رسانه‌اي عليه حزب الله
نصرالله در ادامه گفت: اين در واقع بخشي از عمليات رسانه‌اي است كه به آنها واگذار شده است، چيزي كه از آن‌ها خواسته شده است ضربه زدن به كرامت‌ها و معنويت‌ها است. آيا اگر شخصي در لبنان كشته يا شهيد شود، كسي مي‌تواند آن را مخفي نگه‌دارد؟!
دبيركل حزب‌الله لبنان افزود:ما مسؤول آن نيستيم كه مكان شهادت هر شهيدي را به رسانه‌ها اعلام كنيم مگر براي خانواده آن شهيد. راهي كه ما آن‌را در پيش گرفته‌ايم همچنان راه شهادت است و مقاومت ما مقاومت در ميدان است نه مقاومت در سالن‌هاي همايش و كنفرانس‌ها. مقاومت، براي تقديم شهداي بيشتر آماده است و ما آماده‌ايم اين بها را بپردازيم. خانواده‌هاي شهداي ما نيز كه در درگيري با اسرائيل يا گروه‌هاي تروريستي جهادي در سوريه و يا بر اثر انفجار خودروهاي بمب‌گذاري شده كشته و به شهادت رسيده‌اند نيز همين احساس را دارند. من به كساني كه قصد دارند در اراده و عزم اهالي مقاومت و خانواده‌هاي مقاومان ترديد ايجاد كنند، مي‌گويم كه در حال حاضر زمان اقتضا نمي‌كند كه من نشست برگزار كنم و از مجاهدان و جوانان براي پيوستن به مبارزه در سوريه دعوت كنم. از تحولات منطقه چنين بر مي‌آيد كه ما در حال حاضر به چنين امري احتياج نداريم.
وي در بخش ديگري از سخنان خود گفت: ترور حسان اللقيس حادثه‌اي نيست كه به تازگي بين ما و اسرائيل اتفاق افتاده باشد بلكه اين ترور يك تسويه حساب قديمي است. و اگر اسرائيل گمان مي‌كند كه حزب‌الله تحت فشار است و دست از سر اسرائيل برخواهد داشت من به آن‌ها مي‌گويم كه شما در اشتباه هستيد و قاتلان زود يا دير قصاص خواهند شد و خون شهداي ما پايمال نخواهد شد. كساني كه برادران ما را مي كشند در هيچ مكاني در دنيا در امان نخواهند بود. و هر زمان كه ما براي قصاص مناسب ديديم شجاعت و اراده آن پيدا مي‌شود چرا كه ما اولياي دمي هستيم كه از قاتلان حقيقي انتقام خواهيم گرفت.

تشديد لحن بي‌سابقه 14 مارس
«سيد حسن نصرالله» در خصوص لبنان و اوضاع جاري در اين كشور گفت: در اين اواخر مشاهده شده كه گروه 14 مارس به شكل بي‌سابقه‌اي لحن خود را تند و خشن كرده است و دليل اين مدعا مطالب منتشره و چاپ شده از سوي اين گروه و سخنراني‌هاي صورت گرفته توسط رهبران آن است و آنچه در بيانيه جديد طرابلس ذكر شده است، امري بي‌سابقه و خطرناك است و من در خصوص مطالب و مضمون موضوعات به كار رفته در اين بيانيه سخني نمي‌گويم، چون امري بيهوده است. فقط مي‌گويم اتهاماتي در اين بيانيه به ما وارد شده و گروه 14 مارس ما را افرادي تكفيري و بمبگذار و قاتل معرفي كرده است.
دبيركل حزب الله لبنان افزود: در پس اين اظهارات بدون ترديد دو هدف نهفته است، اول اينكه شما تصور نكنيد كه از اين پس مي‌توانيد در حكومتي يا پاي ميز مذاكره‌اي حضور پيدا كنيد و اين هدف اصلي مورد نظر اين گروه است و منظور از اين سخن اعلام جنگ به گروه 8 مارس است و من ممكن است، در امور شخصي و مسائل خصوصي از برخي امور چشم پوشي كنم، اما در خصوص مقاومت و هواداران و طرفداران آن چنين اجازه‌اي ندارم، اينكه وثيقه طرابلس مقاومت و هواداران و طرفداران آن را بمبگذار و انتحاري معرفي مي‌كند، به معناي اعلام جنگ به مقاومت است و من به آنها مي‌گويم كه ما وقت براي پاسخ دادن به اين اظهارات را داريم، چون دشمن ما اسرائيل است و ما نمي‌خواهيم با شما وارد جنگ شويم.
سيد حسن نصر الله افزود: اما هدف و فرضيه دوم از انتشار بيانيه طرابلس حمله به حزب الله، براي تضعيف آن و گرفتن امتيازهايي است كه از حزب مد نظر است، اما من به آنها مي‌گويم كه اگر آنها ما را به قتل و كشتار و غيره متهم مي‌كنند، پس بهتر است به هواداران و طرفداران خود احترام بگذارند و با ما پاي يك ميز ننشينند و مذاكره و گفت‌وگو نكنند و اگر مذاكره مي‌كنند، اگر به جايي رسيدند كه جايي براي صلح و آشتي نيست، خود را كنار بكشند تا مبادا با دست خود موجب بروز وقايع و مشكلاتي شويم كه هم اكنون در برخي كشورهاي عربي شاهد آن هستيم، و اگر در اين ميان جايي براي بازگشت و تشكيل دولت و غيره وجود داشت، واقعا از راهي كه امده‌ايم باز گرديم و از خواسته‌هاي خود كوتاه بياييم.

درباره هدف گرفتن ارتش هشدار مي‌دهيم
دبيركل حزب الله لبنان در ادامه سخنراني خود درباره اوضاع داخلي لبنان گفت: نكته دومي كه درباره حوادث و اوضاع جاري در لبنان بايد به آن اشاره و توجه شما را جلب كنم، تجاوزها و تعدي‌هاي صورت گرفته به ارتش و نقاط و موانع ارتش است. ما تاكنون بيانيه‌اي در خصوص اين حوادث در دو روز اول منتشر نكرديم تا كسي از اوضاع پيش آمده سوء استفاده نكند و ما تلاش بسياري داريم كه به هيچ زخمي نمك نپاشيم، تا موجب تشديد اوضاع نشود و هم اكنون به نفع همه است كه اوضاع را در كنترل داشته باشيم، چون هيچ كس نمي‌تواند، از خطرات بزرگ نهفته در پس آنچه روي مي‌دهد، بكاهد، چون اين تهديدها در بعد فكري و معنوي و روحي بسيار خطرناك هستند و اين بسيار خطرناك‌تر از بمبگذاري در سفارت ايران يا منفجر كردن خودرو بمبگذاري شده يا شليك موشك و بمباران آن است.
دبيركل حزب الله لبنان تاكيد كرد كه ما از همه مي‌خواهيم در اين امر تامل كنند، چون حادثه تجاوز به ارتش رخ داد خطرناكي است و خواهان حمايت از دستگاه نظامي هستيم، چون تنها دستگاهي است كه تا حدود زيادي با اجماع و توافق ملي مواجه است و دنباله و ادامه دولت و حكومت به شمار مي‌آيد و در اين بين اگر كل حكومت هم از هم فرو بپاشد و ارتش باقي بماند، باز مي‌توان با تكيه و استناد بر آن دولت را بنا كرد، اما اگر دستگاه نظامي نيز از هم فروبپاشد، حق تمام مردم تباه خواهد شد و آنچه خواسته و مطلوب ماست، دور كردن آن از خطر و هرگونه شك و ترديد در آن است.
وي افزود: مواردي پيش آمده كه از ارتش خواسته شده، در لبنان سرنوشت امور را در دست گيرد، من مي‌گويم كه اين اقدام در كشور مانند لبنان آسان و ممكن نيست. من در اين بين مي‌خواهم به شما شرايط سختي كه منطقه در آن به سر مي‌برد، را يادآوري كنم و تاكيد كنم كه در اين شرايط تنها كمربند ايمني مردم لبنان ارتش است و به همين دليل بايد از ارتش لبنان حمايت كنيم، چون اگر ارتش و دستگاه نظامي از بين برود، همه چيز در كشور از بين خواهد رفت.

حزب الله به تشكيل دولت ائتلاف ملي معتقد است
سيد حسن نصرالله در سخنان امروز گفت: در موضوع تشكيل دولت ما به ضرورت تشكيل دولت ملي جامع معتقد هستيم زيرا دولت بي‌طرف، دولت فريب است و ما در كشور به يك نقطه ممنوع رسيديم و هيچ شخصي نمي‌تواند ديگري را دوست داشته باشد، از تشكيل دولت بي‌طرف سخن مي‌گويند اما جايگزين خلأ دولت، تشكيل دولت مصلحت ملي است، دولت جامعي كه در آن هيچ كس كنار گذاشته نشود و شجاع آن كسي است كه دولت جامع و فراگير را تشكيل مي‌دهد و كشورهاي منطقه را به چالش مي‌كشاند و عربستان را سر جايش مي‌نشاند و اگر ايران و سوريه نيز دخالت كردند جلوي آنها را نيز مي‌گيرد، اين مردانگي است نه فرار به سمت دولت بي‌طرف.
نصرالله اظهار داشت: در رابطه با مسئله رياست جمهوري متاسفانه به جاي آنكه گروه‌هاي سياسي از هم اكنون تلاش‌هاي خود را براي تحقق اين امر بكار بگيرند، از همين حالا اتهامات متقابل در خصوص خلأ در رياست جمهوري را آغاز كرده‌اند و من به شخصه معتقدم كه هيچ كس حتي تندروهاي گروه 14 مارس و همه گروه‌هاي 8 مارس به دنبال خلأ در رياست جمهوري نيستند زيرا انتخاب رئيس جمهور به مصلحت همه است.

لبنان در برابر يك فرصت تاريخي است
وي تصريح كرد: لبناني‌ها امروز در برابر يك فرصت تاريخي هستند، آنها قادر هستند با اراده كامل لبناني رئيس جمهور خود را انتخاب كنند و از آزادي داخلي برخوردارند كه در گذشته به دليل حوادث منطقه از آن بي‌بهره بوده‌اند اما اين سخن سفير فرانسه كه تمديد دوره رئيس جمهور كنوني را به خلأ رياست جمهوري ترجيح مي‌دهد، بيانگر دخالت فرانسه در اين موضوع است پس حاكمان جديد چرا به اين اظهارات پاسخ نمي‌دهند، نبرد حاكميت شعار نيست، آيا لبناني‌ها حاضرند بدون دخالت هيچ گروه و يا دولت منطقه‌اي رئيس جمهور خود را انتخاب كنند و اگر توانستيم خودمان تصميم بگيريم بدون آنكه تحت هيچ فشاري باشيم در آن صورت اين يك آغاز واقعي براي حيات سياسي جديد خواهد بود و من مي‌گويم كه اگر توانستيم اين كار را در تاريخ 25 مي انجام دهيم در آن صورت 25 مي عيد مقاومت و آزادسازي نخواهد بود بلكه عيد حاكميت و استقلال است.
نصرالله افزود: بايد كسي براي تدوين نقشه راه جهت تحقق اين امر مبادرت كند و ما نيز در حزب‌ الله به صورت قاطعانه با خلأ مخالف هستيم و تنها جايگزين آن نيز انتخاب رئيس جمهور در زمان معين است و طبيعي است كه گروه ما نيز نامزد قوي و مناسب براي اين دوره خواهد داشت.

انقلاب سوريه را تكفيري‌ها به سرقت بردند
دبيركل حزب‌الله لبنان كه در مراسم گراميداشت فرمانده شهيد حاج حسان اللقيس در مجتمع سيد الشهداء در منطقه ضاحيه در جنوب بيروت سخنراني مي‌كرد، درباره حضور رزمندگان حزب الله لبنان در سوريه اشاره كرد وگفت: معارضان سوري مي‌گويند كه انقلاب سوريه به سرقت رفته است، ما از آنها اين سوال را مي‌كنيم كه چه كساني در سوريه حضور دارند، هيچ كس سخن شفاف بر زبان نمي‌آورد. اجازه دهيد به آمار و ارقام واقعي و حقيقي مراجعه كنيم، به داده‌هاي منطقه‌اي،‌ به عناويني كه به اين جنگ آشكار و افشا شده و اهداف آن براي همه عيان است و اين امري كاملا اشتباه است، اگر گفته شود كه اقليت‌ها در لبنان در خطر هستند، كاملا اشتباه است، در واقع اين تكفيري‌ها هستند كه اقليت‌ها را هدف گرفته‌اند، آيا خبرهايي كه درباره مبارزات جبهة النصرة و داعش كه منتسب به يك جبهه هستند را نمي‌شنويد و پيگيري نمي‌كنيد. آنها يكديگر را غارت مي‌كنند، به هم ناسزا مي‌گويند و همديگر را مي‌كشند و همه از يك ديدگاه و مشرب برخوردارند و اين موضوعي اثبات شده است، چون تلويزيون‌ها همه چيز را به تصوير كشيده و ثبت كرده‌اند.

نبرد سوريه، نبرد تكفيري است
وي افزود: در عدرا تكفيري‌ها غير از علوي‌ها و مسيحي‌ها، اهل سنت را هم به قتل رساندند. همچنين بخش قابل توجهي از ارتش سوريه را اهل سنت تشكيل مي‌دهند، بنابراين نبردها در سوريه نبردهاي طايفه‌اي نيست، بلكه نبرد تكفيري عليه تمام گروه‌ها و طوايفي است كه ديدگاه‌هاي غير تكفيري دارند.
دبيركل حزب الله لبنان گفت: آنها هرآنچه را كه در لبنان اتفاق مي‌افتد، رهاورد حضور حزب الله در سوريه مي‌دادند، از تعويق تشكيل دولت گرفته تا تمام مشكلاتي كه كشور با آن دست به گريبان است، اما در اين بين لازم است، در اين خصوص هم نگاه كنيم و ببينيم، پيش از حضور حزب الله در سوريه چه اوضاعي در لبنان در جريان بود، بنابراين اين تحريف است. بنابراين آشكار است، هدف از بيان اين سخنان هدف قرار دادن حزب الله است، اما من به آنها مي‌گويم كه تمام اين سخنان و اقدامات و اموالي كه صرف كرده‌اند، بدون نتيجه و فايده بوده است.

اتهامات وارده به حزب الله تازگي ندارد
وي افزود: ما در آن زمان نيز وقتي با اسرائيل مبارزه كرديم، آنها را به تروريسم متهم كردند و تحت فشار قرار دادند، به همين دليل اين سخنان براي ما حائز اهميت نيست، به همين دليل هم اكنون هرچه آنها درباره حضور ما در سوريه مي‌گويند، براي ما اهميتي ندارد، چون نبرد سوريه، نبرد موجوديتي است نه فقط براي حزب الله و لبنان، بلكه براي سوريه و لبنان و فلسطين است.

شهدا عرض و ناموس مقاومت هستند
سيد حسن نصرالله گفت: اين سخنان تاثيري در ما ندارد و تصميم ما در خصوص حضور در سوريه تغيير نخواهد داد، همان طور كه سخن گفتن از دادن 1000 شهيد از سوي حزب الله در سوريه آماري دقيق نيست و ما موظف نيستيم، در اين خصوص توضيحي به كسي بدهيم و ما در اين خصوص اجازه ندهيم كه كسي درباره عرض و ناموس ما سخن گويد، چون توهين به شهداي ما به معناي توهين به عرض و ناموس ماست، چون شهدا ناموس ما هستند. ما به شهداي آنها احترام مي‌گذاريم، اما آنها به شهداي ما احترام نمي‌گذارند. من اين سوال را مطرح مي‌كنم، آيا اين سخنان آنها به اين خاطر است كه آنها نگران شهداي ما در سوريه هستند يا اين آمار و ارقام را براي سرزنش بيان مي‌كنند و كساني كه در اين ميان مي‌گويند، هرگاه حزب الله از سوريه عقب نشيني كند، مي‌تواند، در حكومت مشاركت داشته باشد، بايد بداند كه در اشتباه است، چون قدرت براي ما اهميتي ندارد.
وي افزود: در سال 2005 تمام حكومت به ما پيشنهاد داده شد، تا در قبال آن از مقاومت چشم پوشي كنيم و ما اين امر را رد كرديم، چون اين موضوعي مربوط به امت و مقدسات است و در اين جا ما ديگر به موضوعات كوچك مانند تشكيل حكومت و غيره توجه نمي‌كنيم. ما در اين خصوص آماده مناقشه در اين موضوع هستيم و طرح «نبيه بري»، رئيس پارلمان لبنان را براي ما مناقشه درباره حضور حزب الله در سوريه را مي‌پذيريم.

برخي طرف‌ها از نتايج و رهاوردها خشمگين شده‌اند
دبيركل حزب الله لبنان گفت: به نظر مي‌رسد، در منطقه برخي از نتايج به دست آمده خشمگين شده‌اند و مي‌بينند كه همه افق‌ها به روي آنها بسته است، به همين دليل كشور را به سمت انفجار پيش مي‌برند و براي من مايه تاسف است كه بگويم در منطقه طرف‌هايي هستند كه توان ديدن مقابل خود را ندارند و نگراني و ناراحتي از جانب طرف‌هايي است كه درب‌ها به روي آنها بسته است و بدانيد كساني‌كه در قايق‌ها و كشتي‌هاي شخصي خود مي‌خورند و مي‌نوشند و زندگي مي‌كنند، چيزي برايش اهميتي ندارد، در حالي كه در اين ميان كساني هستند كه آواره شده و كشورهايي هستند كه ويران شده‌اند، اما آنچه بر ماست اينكه همه تامل و دقت داشته باشيم تا با اين مرحله تعامل كنيم و با برنامه‌ها و نقشه‌هاي بمبگذاري همراهي نكنيم و مسئوليت اين امر را متوجه همه بدانيم.

شنبه 30 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاين]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 83]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن