تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بر زبان مؤمن نورى (الهى) است و درخشان و برزبان منافق شيطانى است كه سخن مى گويد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819901740




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

المنار: اعتراضهاي قبايل دراستان‌هاي جنوبي يمن، صنعا را با چالشي جدي مواجه كرده است


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: المنار: اعتراضهاي قبايل دراستان‌هاي جنوبي يمن، صنعا را با چالشي جدي مواجه كرده است
تهران / واحد مركزي خبر / سياسي 1392/09/30
00:18:34.02
ساكنان استان هاي جنوبي يمن به دعوت سران قبايل منطقه، تظاهراتي گسترده عليه دولت يمن در شهرهاي جنوبي اين كشور برپا كردند.
به گزارش شبكه تلويزيوني المنار، در همين حال گروه تحرك جنوبي اعلام كرد : اعتراضهاي مردمي فرصتي براي تحقق يافتن روياي تشكيل كشور «حضرموت بزرگ» در جنوب يمن است.
انور زينب گزارشگر شبكه المنار در اين باره گزارش داد: در دشوارترين آزمون از زمان وحدت دوبخش يمن در ماه مه 1990، استان هاي پنجگانه جنوب يمن صحنه اعتراضات گسترده مردمي با هدف بيرون راندن نيروهاي ارتش و پليس يمن از اين مناطق است. اعتراضات جديد كه مشوق آن قبايل استان حضرموت هستند با تظاهرات گسترده به سوي مراكز استقرار نيروهاي ارتش و پليس آغاز شد و با سيطره معترضان بر شماري از مراكز پليس در بيش از بيست منطقه استان حضرموت به پايان رسيد.
يكي از مسئولان قبيله اي در يمن گفت : تظاهرات افراد قبايل هيچ گونه هدف سياسي ندارد و معترضان تابع هيچ تشكل سياسي نيستند بلكه اين حركت صرفا انقلاب مردم حضرموت است.
يك منبع وابسته به گروه تحرك جنوبي يمن از وقوع درگيري هاي خشونت بار بين قبايل «الحموم» و افراد مراكز امنيتي كه مامور محافظت از شركت هاي نفتي هستند خبر داد و گفت افراد قبايل دو مركز نظامي را تصرف كردند و ارتش نيز نيروهايش را در اطراف فرودگاه زيان در المكلا تقويت كرد.
تصاوير منتشر شده در پايگاه هاي ارتباط جمعي نشان مي دهد معترضان شماري از مراكز ارتش و پليس را در استان حضرموت تصرف كرده اند. معترضان پرچم يمن را از مقر اصلي نيروهاي امنيتي در حضرموت و شماري ديگر از ساختمان هاي دولتي در استان الضالع پائين كشيدند و پرچم كشور يمن جنوبي را به جاي آن نصب كردند. همچنين افراد مسلح اقدام به بستن مرزهاي مناطق شمالي و جنوبي يمن كردند.
سيطره معترضان بر مراكز دولتي در منطقه جعار در استان ابين نيز تكرار شد و چند نفر نيز در درگيري هايي كه در منطقه المنصوره در استان عدن روي داد كشته شدند.
وزارت ارتباطات يمن نيز از قطع شدن ارتباط تلفني با استان هاي جنوبي خبر داد و شركت هاي حمل و نقل نيز سفر به اين استان ها را به حال تعليق درآوردند.
جنبش تحرك جنوبي كه برخي از شاخه هاي آن خواستار استقلال جنوب از شمال يمن هستند اعلام كرد اعتراض مردمي به منظور تحقق بخشيدن به روياي تشكيل كشور «حضرموت بزرگ» برپا شده است و افزود كه ضعف دولت مركزي فرصتي مناسب براي تحقق بخشيدن به اين رويا فراهم كرده است.
سران عشاير و قبايل استان حضرموت پس از عمل نكردن دولت صنعا به خواسته هايشان در رابطه با كشته شدن شيخ قبايل الحموم در استان حضرموت، اعتراضاتشان را آغاز كردند. شيخ قبايل الحموم اوايل ماه دسامبر كنوني به گمان عضويت در سازمان القاعده كه حضوري چشمگير در استان حضرموت دارد، به ضرب گلوله نيروهاي امنيتي يمن كشته شد.
00:21:26.09

شنبه 30 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن