تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):به امام سجّاد عليه‏السلام عرض كردم: مرا از تمام دستورهاى دين آگاه كنيد، امام عليه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798282784




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نايب رئيس شوراي اسلامي شهر اصفهان:شوراي سياستگذاري و راهبردي سلامت شهر در شهرداري ايجاد شود


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: نايب رئيس شوراي اسلامي شهر اصفهان:شوراي سياستگذاري و راهبردي سلامت شهر در شهرداري ايجاد شود
نايب رئيس شوراي اسلامي شهر اصفهان گفت: شوراي سياستگذاري و راهبردي سلامت شهر در شهرداري ايجاد شود.


به گزارش خبرگزاري فارس از اصفهان، احمد شريعتي ظهر امروز در جلسه علني شوراي اسلامي شهر اصفهان با تسليت اربعين حسيني و شهادت دو جوان با ايمان و بسيجي اصفهان، شهيدان شيروانيان و قائدي، اظهار داشت: حفظ ساختارهاي مردمي در عرصه سلامت امري مهم و ضروري است و نبايد با غلبه دادن ساختارهاي بسته اداري، پويايي و نشاط را از مجامع مردمي سلب كرد.

وي افزود: هنگامي كه سخن از حكومت محلي به عنوان يك نهاد اجتماعي مطرح است، توجه به شاخص هاي اجتماعي كاربرد ضروري دارد، لذا سلامت به مفهوم جامع آن به عنوان توليد اجتماعي و زاييده همين تعاملات اجتماعي است.

نايب رئيس شوراي اسلامي شهر اصفهان تصريح كرد: سلامت سنگ بنا و مهمترين زيرساخت توسعه پايدار است كه بايد آن را دنبال كنيم و اين مهم زماني اتفاق مي‌افتد كه از محله‌ها و از دل خانواده‌ها آغاز شود و با مشاركت شهروندان و استفاده از توان و ظرفيت سازمان‌ها و ارگان‌هاي دولتي و غير دولتي تلاش شود تا فرهنگ سلامت در تمامي ابعاد جسمي، رواني، اجتماعي و معنوي گسترش يابد تا بتوانيم هر محله را به يك محله سالم و در نتيجه به يك شهر سالم تبديل كنيم.

وي ادامه داد: براي تحقق اين مهم بايد با ايجاد خانه‌هاي سلامت و ايجاد سراهاي محله با رويكرد ورزش، سلامت و تندرستي در راستاي فعاليت‌هاي سلامت محور از طريق كانون‌هاي اجتماعي، فرهنگي، پايگاه‌هاي بسيج و شبكه سلامت‌ياران و شوراي سلامت در محلات به شهروندان ارائه خدمت كرد.

شريعتي با توجه به تعريف سلامت كه رفاه كامل جسمي، روحي، اجتماعي و معنوي است، لازمه و شالوده ابعاد سلامت نسبت به بعد جسماني آن توجه خاص به ورزش و تحرك را مي‌طلبد، بنابراين فعاليت‌هاي بدني و ورزش‌هاي سالم براي سلامت و رفاه ما اساسي است.

وي اضافه كرد: فعاليت‌هاي بدني و ورزش مناسب براي همه يكي از عناصر اصلي زندگي سالم در كنار تغديه سالم، زندگي بدون دخانيات و اجتناب از مصرف مواد مضر را شكل مي‌دهد اين در حالي است كه تجارب موجود و شواهد علمي نشان مي‌دهد كه تمرين منظم و انجام فعاليت‌هاي بدني و ورزش مناسب براي تمام افراد با هر شرايط سني فوايد زيادي براي افراد دارد.

نايب رئيس شوراي اسلامي شهر اصفهان اضافه كرد: فعاليت به گونه‌اي مثبت با راهبردهاي بهبود تغذيه و اصلاح روش زندگي، كاهش مصرف تنباكو، الكل و داروها در تعامل است و به كاهش خشونت كمك كرده و توانايي عملكردي را بالا برده و تعاملات اجتماعي را تقويت مي‌كند.

وي بيان داشت: فعاليت‌هاي بدني و تغديه صحيح براي فرد وسيله‌اي قوي براي پيشگيري از بيماري‌هاست و براي يك ملت و شهروندان روش‌هاي موثري از جهت هزينه‌اي براي ارتقاي بهداشت عمومي در جمعيت ها به شمار مي‌رود.

شريعتي متذكر شد: نياز به رويكرد آمايش توسعه سلامت و توسعه دانش سلامت شهري است و همچنين بدون توسعه شهري مبتني بر شاخص‌هاي سلامت از طريق پيشنهاد راهبردهاي اصولي مبني بر مشاركت‌هاي شهروندان، همكاري‌هاي بين بخشي و برقراري نظام نظارت همگاني و ارتباط مستقيم مديريت شهري با شهروندان و استفاده از ظرفيت ها و توانمندي‌هاي شهروندان اين مهم ممكن نمي‌شود مگر اينكه در راس مديريت اجرايي هر شهر شوراي سياستگذاري و راهبردي سلامت شهر ايجاد شود.

وي تأكيد كرد: در كلانشهر اصفهان با وجود 200 محله و جمعيتي بالغ بر 2 ميليون نفر و اهميت و جايگاه اصل سلامت، لازم است سازماني با عنوان «سلامت و ورزش» در زيرمجموعه معاونت فرهنگي اجتماعي شهرداري فعاليت نمايد و فعاليت‌هاي مردمي را در مناطق و محلات برنامه ريزي و نظارت كند.

نايب رييس شوراي اسلامي شهر اصفهان در بخش ديگري از سخنان خود گفت: سفالت‌هاي خيابان‌ها كيفيت خوبي نداشته و اكثرا حالت صابوني را به خود گرفته و اين مي‌تواند با توجه به فصل سرما و يخبندان منجر به اتفاقات دلخراش و تصادفات حاصل از آن شود، بنابراين نياز است مسئولان ذيربط نسبت به ترميم آسفالت معابر اقدام كنيد.

وي با اشاره به نصب لمپوست‌هاي تبليغاتي در بزرگراه‌ها، تصريح كرد: نصب لمپوست‌هاي تبليغاتي در بزرگراه‌ها خلاف قانون و مقررات راهنمايي و رانندگي است كه خود مي‌تواند به علت توجه رانندگان به اين تصاوير موجب تصادفات ناگوار و خطرات احتمالي شود، لذا سازمان زيباسازي شهرداري بايد نسبت به اين موضوع توجه ويژه اي داشته باشد.

شريعتي ابراز داشت: پيشنهاد مي‌شود، تشكيل كميته و كارگروه ويژه آب و مشكلات زاينده‌رود در كميسيون محيط زيست، حمل و نقل و فناوري اطلاعات را در جهت پيگيري مسائل مربوط ارائه شود.

وي اظهار اميدواري كرد: با شكل‌گيري اين كميته در راستاي راهكارها و پيشنهادهاي كارگروه‌هاي تخصصي اين معضل هرچه سريعتر به سرانجام خوبي برسد.

انتهاي پيام/63012/ذ40

شنبه 30 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 140]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن