تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زمستان بهار مومن است از شبهاى طولانى‏اش براى شب زنده‏دارى واز روزهاى كوتاهش براى روز...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821026017




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تهديد ايران، نشانه بي‌عقلي غربي‌ها است


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: تهديد ايران، نشانه بي‌عقلي غربي‌ها است
آيت‌الله جوادي آملي با بيان اين كه دستاورد عدم عقلانيت در مراكز دانشگاهي غرب، جنگ‌هاي جهاني اول و دوم و كشتار نزديك به 70 ميليون انسان بود، گفت: همين بي عقلي منجر مي‌شود كه آنان هر روز با تهديد ايران اسلامي، بگويند كه گزينه نظامي روي ميز است.
به گزارش حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، "آيت‌الله جوادي آملي"، در مراسم افتتاح ساختمان موسسه آموزش عالي حوزوي اسراء با اشاره به جايگاه قرآن و لزوم عرضه معارف قرآني به دنيا، گفت: قرآن مي‌تواند به مراكز ديني و دانشگاهي غرب عقلانيت ببخشد.

معظم‌له به ثمرات عدم وجود عقلانيت در اين مراكز اشاره كرد و ابراز داشت: عدم وجود عقلانيت در مراكز ديني و دانشگاهي غرب دو خطر عمده را در پي داشت؛ آنان ديروز با گاليله برخورد كردند و امروز نيز دست به اعمالي مانند قرآن سوزي مي‌زنند.

معظم له با بيان اين كه دستاورد عدم عقلانيت در مراكز دانشگاهي غرب، جنگ‌هاي جهاني اول و دوم و كشتار نزديك به 70 ميليون انسان بود، يادآور شد: همين بي عقلي منجر مي‌شود كه آنان هر روز با تهديد ايران اسلامي، بگويند كه گزينه نظامي روي ميز است.

وي تاكيد كرد: اين سخنان نشان دهنده پايين بودن سطح فكري در دانشگاه‌هاي غربي است؛ چرا كه آنها هنوز نمي‌دانند ايران، هراسي از هيچ كدام از گزينه‌هاي روي ميز ندارد.

آيت الله جوادي آملي با تاكيد بر اين كه ايران اسلامي هيچگاه به فكر ساخت سلاح اتمي نيست، تصريح كرد: انرژي هسته‌اي صلح آميز حق مسلم ايران است.

اين مرجع تقليد تاكيد كرد: شعار «ما مي‌توانيم» بايد به همه عرصه‌هاي علمي كشور تسري يابد و حوزه‌هاي علميه نيز بايد در مسير تحقق اين شعار ارزشمند تلاش كنند و نيازهاي جامعه را بر اساس مباني قرآني و آموزه هاي اهل بيت(ع) پاسخ دهند.

وي همچنين با بيان اين كه بايد بسياري از نيازها را به قرآن عرضه و پاسخ آنها را استخراج كنيم، افزود: بايد با تعقل و بهره‌گيري از روايات بفهميم قرآن چه ره آوردي براي بشر دارد؛ زيرا انسان مي‌تواند با چنگ زدن به ريسمان الهي به درجات بسيار والا دست يابد.

آيت الله جوادي آملي همچنين با بيان اين كه بايد در حوزه تفسير علوم قرآني، حركت‌ها و اقدامات بيشتري انجام شود، خاطرنشان كرد: شايد حركت در اين مسير دشوار باشد، ولي افراد زيادي توانسته‌اند آن را طي كنند و ما نيز بايد اين مسير را طي نماييم.

معظم له در پايان، فضل و رحمت الهي را بي نهايت و پايان ناپذير دانسته و گفت: انسان‌ براي اين كه بتواند در مسير كمال و سعادت گام بردارد، بايد در مسيري كه قرآن مشخص كرده، حركت كند.

انتهاي پيام/

شنبه 30 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن