تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):ماه رمضان، ماه خداست و آن ماهى است كه خداوند در آن حسنات را مى‏افزايد و گناهان را پا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802517151




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اقدام سران داخلي فتنه مصداق بغي و محاربه است/فتنه‌گران موقعيت بين‌المللي ايران را تضعيف كردند/نقش بهاييان در فتنه 88 پيداست


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: اقدام سران داخلي فتنه مصداق بغي و محاربه است/فتنه‌گران موقعيت بين‌المللي ايران را تضعيف كردند/نقش بهاييان در فتنه 88 پيداست
روح‌الله حسينيان مي‌گويد: " اگر حكومتي اسلامي باشد و يك عده به هر نحو و ترتيبي بخواهند بر اين حكومت شورش كنند، اين ها "باغي"محسوب مي شوند و حكم آنها هم مشخص است. در اسلام حكم اين افراد مفسد في الارض است."


به گزارش گروه وبگردي باشگاه خبرنگاران، روز دوشنبه و روز تعطيلي مجلس شوراي اسلامي بود كه اول وقت با حجت‌الاسلام روح‌الله حسينيان تماس گرفتم و در مورد پرونده «فيل مست» توضيحاتي را دادم. روح الله حسينيان هم بعد از نماز ظهر و عصر وقت داد تا براي انجام مصاحبه به دفترش در مركز اسناد انقلاب اسلامي بروم. البته به دليل اينكه آقاي حسينيان ويزيت دكتر داشتند، مجبور بوديم مصاحبه‌ كوتاه باشد ولي با اين حال گفت‌وگوي ما 50 دقيقه طول كشيد.

روح‌الله حسينيان در كارنامه اجرايي خود مسئوليت‌هايي همچون مشاور امنيتي رئيس‌جمهور در دولت نهم، دادستان دادگاه ويژه روحانيت تهران، جانشين نماينده دادگاه انقلاب در وزارت اطلاعات را دارد و در دوراني كه حجت‌الاسلام ري‌شهري مسئوليت دادستاني انقلاب اسلامي را به‌عهده داشت، به دادستاني رفت و مسئوليت قائم‌مقام دادستان انقلاب اسلامي در وزارت اطلاعات را به‌عهده گرفت. حسينيان در انتخابات مجلس هشتم شوراي اسلامي نيز كانديداي شهر تهران بود كه توانست از مردم تهران رأي اعتماد بگيرد و همچنين به مجلس نهم نيز راه يافت و بر كرسي كميسيون اصل نود تكيه زد.

به گزارش تسنيم، گفت‌وگوي ما با حجت‌الاسلام روح‌الله حسينيان از ريشه فتنه 88 شروع شد كه وي معتقد بود ريشه فتنه 88 در 18 تير 78 است. او مي‌گويد: ريشه فتنه 18 تير را هم در جنب و جوش برخي از رده هاي اصلاح طلبان در دوم خرداد بايد جستجو كرد. قبل از دوم خرداد يك بازگشت و رجعتي پيش آمد كه ريشه در ليبراليسم غربي داشت. حلقه كيان كه بايد خيلي از دوستان با آن آشنايي داشته باشند و مقالاتي كه در آن به چاپ مي رسيد، بازتابي از طرز تفكر و درون مايه جرياني بود كه بعدا فتنه را رهبري كردند. در اين حلقه مي بينيم كه بازگشت از اسلام و رجعت به ليبراليسم غربي كاملا مشهود است.

وي افزود: بعد از اين كه اين‌ها هم به اين نتيجه رسيدند كه نمي‌توانند اقليت را بر اكثريت حاكم كنند (به دليل اينكه واقعا مردم در انتخابات 88 نشان دادند كه خواستار حاكميت جناح انقلابي در كشور هستند و جناح ليبرال جايگاهي ندارد) آنها با همان تفكر و نيروها و با همان سازوكاري كه در 18 تير به ميدان آمدند، منتهي با يك حمايت جهاني، حمايتي كه همه ابرقدرت‌ها پشت قضيه قرار گرفتند.

مشاور امنيتي رئيس جمهور در دولت نهم همچنين در مورد نحوه مديريت جريان فتنه 88 اظهار داشت: جالب است بدانيد كه براي سران اين جريان فتنه در سد كرج قايقي را اجاره كرده بودند و از آنجا جريان فتنه را مديريت و رهبري مي‌كردند كه به هر حال نيروهاي اطلاعاتي آنها را كشف نكنند.

نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي همچنين در مورد ارتباطات جريان فتنه گروه هاي معاند و كشورهاي بيگانه نيز تصريح كرد: در جريان فتنه88 هماهنگي‌ها و رابطه تلفني بين خارج و داخل كاملا مشخص كننده اين بود كه يك جريان جدي در كار است. به همين جهت رهبري دائما اخطار مي دادند كه آمريكايي‌ها و خارجي‌ها مي‌خواهند سوء استفاده كنند. متاسفانه افرادي مثل آقاي هاشمي رفسنجاني هم در اين مسئله پيشگام شد و به عنوان اينكه انتخابات بايد آزاد باشد، با شعار "انتخابات آزاد" به ميدان آمد و كليد و جرقه اين كار فتنه آميز را زد ولي شما اگر يادتان باشد تلويزيون‌هاي بي‌بي‌سي و سي‌ان‌ان يك استوديويي را در همين قيطريه زده بودند كه كارگزاران جريان فتنه از اينجا مديريت كرده و افراد را مي‌آوردند كه مستقيم از همين داخل فتنه روي آنتن برود و از خارج پشتيباني و پخش كنند.

حجت‌الاسلام حسينيان همچنين در مورد نقش بهائيان در فتنه 88 اظهار داشت: سند هست كه نقش بهائيان در فتنه كاملاً پيداست كه سازماندهي و مديريتي قدرتمند پشت قضيه بود كه جريان فتنه را مديريت كند. ممكن است از قبل هماهنگ نشده باشد، اما يك همگوني فكري بين فتنه گران داخل و خارج وجود داشت كه آرام آرام كه نزديك انتخابات كه شد، اين ها به سرعت مشغول نزديك شدن به هم و سازماندهي مشترك شدند.

رئيس مركز اسناد انقلاب اسلامي همچنين در تشريح حكم «محارب» و «بغي» در شرع و فقه اسلامي گفت: در شرع در تعريف محارب اين آمده كه كسي كه شمشيرش را براي ترساندن مردم بكشد «محارب» هست. يك چيز ديگري كه در فقه آمده عنوان «بغي» است كه اگر حكومتي اسلامي باشد و يك عده به هر نحو و ترتيبي بخواهند بر اين حكومت شورش كنند، اين ها «باغي» محسوب مي‌شوند و حكم آنها هم مشخص است. در اسلام حكم اين افراد «مفسدفي الارض» است و فرقي هم نمي‌كنند چه كساني باشند. از جمله كساني كه در زمان حضرت امير «باغي» شناخته شدند چه كساني بودند؟ جريان فتنه جمل.كساني كه مسلمان بوده بلكه از اصحاب و نزديكان پيامبر خدا بودند.كسي خيلي تعجب نكند.حضرت علي (ع) با آنها جنگيد و آنها را سركوب كرد.

نماينده مرم تهران در مجلس شوراي اسلامي همچنين در مورد طرح «اعدام محاربان» كه در سال 88 از سوي وي در مجلس شوراي اسلامي پيگيري مي‌شد نيز گفت: آن چيزي كه ما دنبالش بوديم (همان طرح محاكمه محاربان) اين بود كه به مدت ده روز محاكمه اين‌ها طول بكشد و سريعاً حكم خدا جاري شود، ولي عده‌اي نخواستند و اجازه ندادند كه آن طرح در مجلس و در صحن عمومي مطرح شود.

وي جرم سران داخلي فتنه را در دايره قانون مجازات اسلامي مي‌داند و مي‌گويد: جرم «محارب» و «باغي» در قانون مجازات اسلامي مشخص است. جرم سياسي مادون اين است. يعني جرايمي مثل اين كه عليه نظام اسلامي تبليغات مي‌كنند كه در قانون آمده كه كسي كه عليه نظام تبليغ مي‌كند مجازات خودش را دارد. منتهي اين‌ها از اين جرايمي هستند كه مشمول «جرم سياسي» ‌مي‌شوند.

حجت‌الاسلام حسينيان ادامه داد: جرم كسي كه آمده و بيت المال را به آتش كشيده كه جرم سياسي نيست، بلكه يك جنايت است.كسي كه در خيابان روي كسي كه ظاهرش شبيه طرفداران نظام بوده چاقو مي كشد،كسي كه ترور مي كند كه حكمش جرم سياسي نيست. اين يك جنايت است. بنابراين جنايت و جرم سياسي كاملا با يكديگر متفاوتند.

رئيس مركز اسناد انقلاب اسلامي در مورد طرح دروغ «تقلب» در انتخابات سال 88 نيز گفت: يك وقت مي‌آيند و به قول خودشان كلمه‌اي را به عنوان «رمز آشوب» بيان مي‌كنند. مي‌گوييد مردم تقلب شده، بريزيد در خيابان‌ها و حق خود را بگيريد يا اينكه خودشان مي‌آيند و در خيابان راه مي‌افتند و مي‌گويند مردم دنبال ما حركت كنيد. اين‌ها با هم فرق مي‌كند. زماني انسان تقلب را مطرح مي‌كند و اين حق هر كسي است كه مي‌رود و به دنبال آن استدلال مي‌كند و وقتي هم كه رد شد بايد بپذيرد. اما وقتي كه با نام تقلب آمد و رفت به خيابان و وارد فاز مقابله شد، درست مثل خوارجي مي‌ماند كه از فاز سياسي كار را به فاز نظامي تبديل كردند. بنابراين اين‌ها كاملاً با هم متفاوت است.

نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي اضافه كرد: ما نبايد كساني كه مخالف آزادي هستند را آزاد كنيم.كساني كه حداقل حقوق دموكراسي را به مردم ندادند و حداقل اين حقوق اين است كه اگر كسي رأي اكثريت را آورد، بايد بپذيريم؛ اين ديگر الفباي دموكراسي است.اين‌ها به الفبا هم ارزش نگذاشتند.چه طور مي‌شود به اين‌ها كه دشمن دموكراسي هستند، اجازه داد كه در جامعه آزاد باشند و به توطئه‌هاي خودشان ادامه دهند؟

حجت‌الاسلام روح الله حسينيان در مورد حماسه «9دي» نيز اظهار داشت: بايد بگوييم 9 دي تجلي وفاداري به نظام جمهوري اسلامي و تجلي درايت رهبري است. ما همان زمان معتقد بوديم كه بايد با خشونت مسئله را قطع كرد. رهبري با صبر و درايت و شكيبايي جريان فتنه را مديريت كرد. يعني اجازه دادند كه فتنه‌‌گران خودشان را به مردم نشان دهند. يك عده از مردم عادي فريب خورده بودند و به عنوان اينكه حقشان ضايع شده و به صحنه آمدند، اما رهبري ميوه فتنه را قيچي نكرد تا خودش پوسيد و افتاد. اجازه دادند در جريان روز قدس خود را نشان بدهند و به خيابان‌ها آمده و عليه فلسطين و به نفع اسرائيل شعار بدهند.

وي همچنين در مورد ادعاي جريان اصلاحات در مورد مبارزه با اسرائيل گفت: بعضي از اين دوم خردادي‌ها مدعي بودند ما مبارزه عليه اسرائيل را بنيانگذاري كرديم. اين جريان نشان داد كه آن‌ها هم راست نمي‌گفتند، چون نيامدند موضع گيري كنند. علاوه بر اين، ماهيت فتنه‌گران را به مردم نشان داد و عده‌اي از مردم كه فريب اين‌ها را خورده بودند جدا شدند. در روز عاشورا نيز جريان فتنه وارد شد و نشان داد نه امام حسين (ع) را قبول دارد و نه احترام ظاهري حسين بن علي (ع) را نگه مي‌دارد. آمدند كف و سوت زدند و آتش سوزي به پا كردند و به مردمي كه در حال نماز بودند سنگ انداختند.

مشروح گفت‌وگوي خبرگزاري تسنيم با حجت‌الاسلام حسينيان را در ذيل بخوانيد:

*** ريشه فتنه 18 تير در برخي از رده‌هاي اصلاح‌طلبان بود

تسنيم: بسم‌الله الرحمن الرحيم. در بين خبرهاي كه بعد از حوادث انتخابات رياست جمهوري سال 88 رصد مي‌كردم، شما در مصاحبه‌اي گفتيد " ريشه فتنه 88 در 18 تير78 است". اين مطلب از دو منظر قابل تأمل است. يك منظر اينكه در سال 78 شما به دليل مسئوليت‌هاي امنيتي - اطلاعاتي كه داشتيد اطلاعات كاملي از فتنه 78 داشتيد و با همان نگاه فتنه 88 را تحليل مي‌كنيد. همچنين در سال 86 شما مسئوليت مشاور امنيتي آقاي احمدي‌نژاد را بر عهده گرفتيد. بر همين اساس تحركات جريان فتنه را از چه زماني مشاهده كرديد؟

-حسينيان: بسم الله الرحمن الرحيم. ريشه فتنه 18 تير را هم در جنب‌و‌جوش برخي از رده‌هاي اصلاح‌طلبان در دوم خرداد بايد جستجو كرد. قبل از دوم خرداد يك بازگشت و رجعتي پيش آمد كه ريشه در ليبراليسم غربي داشت. حلقه كيان كه بايد خيلي از دوستان با آن آشنايي داشته باشند و مقالاتي كه در آن به چاپ مي‌رسيد، بازتابي از طرز تفكر و درون‌مايه جرياني بود كه بعداً فتنه را رهبري كردند. در اين حلقه مي‌بينيم كه بازگشت از اسلام و رجعت به ليبراليسم غربي كاملاً مشهود است.

*** تلاش حلقه كيان براي نابودي انقلاب اسلامي و جايگزيني ليبراليسم

تمام تلاش اين حلقه در اين است كه ارزش‌هاي ليبراليسم را جانشين ارزش‌هاي انقلاب اسلامي كند. اين‌ها به خاطر مطالعاتي كه در جامعه‌شناسي داشتند توانستند از احساسات مردم بعد از حاكميت جريان سازندگي در كشور در انتخابات خرداد 76 به پيروزي برسند. اين پيروزي تقريباً ماهيت آن‌ها را بروز داد. اين‌ها به دنبال يك‌چيز بودند و آن نابودي انقلاب اسلامي و جايگزين كردن ليبراليسم به جاي تفكر انقلابي بود. به همين خاطر هم رسماً اعلام كردند كه امام (ره) را بايد از اين به بعد در موزه‌هاي تاريخي جستجو كرد و عاشورا و كربلا را كه مي‌توانست هم الهام بخش ملت ايران و هم ملت‌هاي مستعمره و در زنجير باشد را زير سوال بردند و گفتند دعوايي بوده بر سر قدرت و انتقامي تفسير كردند و رسماً در روزنامه آنها نوشته شد و گفتند كه كربلا بازتابي از «بدر» بود.

*** هدف فتنه 18 تير حذف ولايت بود

خيلي تلاش كردند كه ارزش هاي مردم را كم رنگ كنند و آن پايه هايي كه باعث استقامت مردم براي دفاع از انقلاب و رهبري و نظام ارزشي جمهوري اسلامي بود را سست كرده و بلرزانند، منتهي جمهوري اسلامي شجره طيبه اي بود كه "اصلها ثابت و فرعها في السماء". ريشه‌هاي محكمي داشت و با اينكه تكانش دادند ولي نتوانستند از ريشه بكنند. اين‌ها دنبال اين بودند كه ولايت را حذف كنند و به همين خاطر وقتي كه به قدرت رسيدند يكي از همين ليدرهايي كه در جريان فتنه هم فعاليت كرد و هنوز هم در زندان به سر مي‌برد؛ اولين چيزي كه مطرح كرد محدود شدن اختيارات رهبري براي افزودن به اختيارات رئيس جمهور بود.

*** مردم در «23 تير 78» فتنه «18 تير» را جمع كردند

بالاخره اين كشور مجلس خبرگان دارد، عالماني فرهيخته مثل آيت الله مشكيني كه اين‌ها پايه‌هايي براي ارزش‌هاي مردم بودند؛ بنابراين به خاطر وجود همين علما نتوانستند كار را با تبليغ و گسترش انديشه پيش ببرند. به همين خاطر در جريان 18 تير آمدند و فتنه‌اي را ايجاد كردند كه متأسفانه از بعضي از دانشجويان استفاده كردند و در روزهاي آخر هم حرفشان اين بود كه بايد نوك پيكان را به سوي بيت رهبري گرفت كه تيز هوشي مردم و بسيج بود كه در 23تير آمدند به ميدان و با حضورشان اين افراد را وادار به عقب‌نشيني كردند و به سختي هم انزوا را در حضور در فتنه و فساد مجبور شدند كه سكوت را بپذيرند.

*** معاونين وزرات كشور دولت اصلاحات خودشان محرك فتنه 18 تير بودند

تسنيم: 24 تير مانند 9 دي حضور مردم بساط فتنه را جمع كرد. سخنران روز 24 تير هم آقاي روحاني بودند...

- حسينيان: بله! عرض مي‌كنم. سخنران 24 تير هم آقاي روحاني بود و او اين جريان به عنوان يك فتنه مطرح كرد و گفت كار فتنه‌انگيزاني است كه ابر قدرت‌ها پشت آن قرار گرفتند. به هر حال آنچه مهم بود حضور مردم و حمايت بي‌دريغشان از رهبري بود. اين‌ها فهميدند حساب‌هايي كه خودشان مي‌كنند و خيال مي‌كنند با 4 روزنامه و عمل چند دانشجويي كه گول خورده‌اند و به اميال اين‌ها پي نبرده‌اند، نمي‌شود اين نظام را ساقط كرد. اين‌ها چنان در پيكره جمهوري اسلامي نفوذ كرده بودند كه بعضي از اين‌ها از معاونين وزارت كشور بودند. وزارت كشوري كه موظف بود در مقابل فتنه و آشوب ايستادگي كند بعضي از معاونينش خودشان محرك اين جريان فتنه انگيز بودند.

*** سران فتنه قايقي را كرايه كردند و از آنجا فتنه را مديريت مي‌كردند

عجيب هم بود كه اين‌ها چنان از اقدامات اطلاعاتي برخوردار و بهره مند بودند كه جالب است بدانيد كه براي سران اين جريان فتنه در سد كرج قايقي را اجاره كرده بودند و از آنجا جريان فتنه را مديريت و رهبري مي‌كردند كه به هر حال نيروهاي اطلاعاتي آنها را كشف نكنند اما به هر حال آن چيزي كه قاطع و كارساز بود، حضور مردم در 23تير بود كه به خواست رهبري (واقعا اين را بايد از درايت‌هاي رهبري شمرد كه هيچ‌گاه به تانك و توپ و اسلحه متوسل نمي‌شوند) و همانگونه كه در 9دي به مردم متوسل شدند و مردم فتنه‌گرها را از صحنه خارج كردند، در 23تير رهبري به مردم متوسل شد و آنها هم با پاسخ قاطعشان آمدند و گفتند كه همچنان مدافع امام و رهبر معظم انقلاب و انقلابشان هستند.

تسنيم: در فتنه 88 شخصيت‌هاي جديدي در داخل در پازل فتنه نقش عملياتي را انجام دادند. با توجه به اينكه مشاور امنيتي رئيس جمهور بوديد، آيا تحركاتي را مشاهده كرديد كه بخواهد فتنه 88 را با اين سازوكار جلو ببرد؟

- حسينيان: بله؛ البته مجموعه كساني كه پشت قضيه بودند و سازماندهي مي كردند و كارگزاران فتنه همان ديد فتنه‌گران سال 87 را داشتند. فتنه18 تير دنبال چه بود؟حذف ولايت فقيه از اين نظام. اگر يادتان باشد در جريان فتنه88، آقاي موسوي يك مصاحبه با تايمز لندن داشت كه يك يا دو روز پس از انتخابات لندن منتشر شد. آقاي موسوي در آن به صراحت اعلام كرده بود كه ما با تظاهرات خياباني رهبري را وادار مي كنيم كه عقب نشيني كند. جمله اي كه من از آن مصاحبه به يادم هست همين بود. اين تفكر جز دنباله جريان فتنه 18تير كه به دنبال حذف رهبري و ولايت بودند، چيز ديگري نبود.

*** فتنه‌گران 18 تير با حمايت جهاني و ابرقدرت‌ها وارد فتنه 88 شدند

بعد از اين كه اين‌ها هم به اين نتيجه رسيدند كه نمي‌توانند اقليت را بر اكثريت حاكم كنند (به دليل اينكه واقعا مردم در انتخابات 88 نشان دادند كه خواستار حاكميت جناح انقلابي در كشور هستند و جناح ليبرال جايگاهي ندارد) آنها با همان تفكر و نيروها و با همان سازوكاري كه در 18 تير به ميدان آمدند، منتهي با يك حمايت جهاني، حمايتي كه همه ابرقدرت‌ها پشت قضيه قرار گرفتند و دلارها خرج كرده و تلويزيون هاي فارسي و غير فارسي آن‌ها را مورد حمايت قرار داده و سايت هاي فارسي و غير فارسي را در خدمتشان قرار دادند و گروه‌هايي مثل بهاييت و منافقين و حزب توده و سلطنت طلب‌ها را پشت سر اين ها صف كردند و سازماندهي كردند؛ به همان شكل و شيوه به ميدان آمدند و شعاري دادند كه تلويزيون هم آن را پخش كرد كه "مرگ بر اصل ولايت فقيه"؛ چرا؟ علتش اين است كه حافظ اين انقلاب وآزادي در اين انقلاب ولايت فقيه است.اگر ولايت فقيه نبود شما مي بينيد كه چگونه يك گروه اندك مي خواستند خودشان را بر اكثريت تحميل كنند. بنابراين ابر قدرت ها و فتنه گران داخلي به اين نتيجه رسيدند و مقالاتي كه روزنامه هاي خارجي و روزنامه ها و سايت هاي داخلي طرفدار فتنه مي‌نوشتند حرف مشتركشان اين كه بايد ولايت از اين كشور سلب شود. علتش همين است كه مانع دستيابي به ديكتاتوري اقليت را ولايت فقيه مي دانند.

*** راه‌اندازي استوديو بي‌بي‌سي در قيطريه با مديريت كارگزاران جريان فتنه

تسنيم: گروهك‌هايي را سازماندهي كردند يا به دنبال اين بودند از ظرفيت‌هاي گروهك‌هاي معاند نظام استفاده كنند؟

- حسينيان: لزومي ندارد كه گروهي خاص را فعال كنند. همين كه خودشان را سازماندهي كنند، زمينه اجتماعي فراهم مي‌كنند. در جريان فتنه88 هماهنگي‌ها و رابطه تلفني بين خارج و داخل كاملا مشخص كننده اين بود كه يك جريان جدي در كار است. به همين جهت رهبري دائما اخطار مي دادند كه آمريكايي‌ها و خارجي‌ها مي‌خواهند سوء استفاده كنند. متاسفانه افرادي مثل آقاي هاشمي رفسنجاني هم در اين مسئله پيشگام شد و به عنوان اين كه انتخابات بايد آزاد باشد، با شعار "انتخابات آزاد" به ميدان آمد و كليد و جرقه اين كار فتنه آميز را زد، ولي شما اگر يادتان باشد تلويزيون هاي بي بي سي و سي ان ان يك استوديويي را در همين قيطريه زده بودند كه كارگزاران جريان فتنه از اين جا مديريت كرده و افراد را مي آوردند كه مستقيم از همين داخل فتنه روي آنتن برود و از خارج پشتيباني و پخش كنند.

حتي كتاب هايي كه مركز اسناد منتشر كرده، سند هست كه نقش بهائيان در فتنه كاملاً پيداست كه سازماندهي و مديريتي قدرتمند پشت قضيه بود كه جريان فتنه را مديريت كند. ممكن است از قبل هماهنگ نشده باشد، اما يك همگوني فكري بين فتنه گران داخل و خارج وجود داشت كه آرام آرام كه نزديك انتخابات كه شد، اين ها به سرعت مشغول نزديك شدن به هم و سازماندهي مشترك شدند.

تسنيم: آقاي حسينيان! بعد از حوادث سال 88 شما از مجلس استعفا داديد تا طرحي را با عنوان «اعدام محاربان» تدوين كنيد و به مراجع ذيصلاح بدهيد. اين طرح به كجا رسيد؟ در آن دوران همانطور كه از اسم طرح مشخص است، اغتشاشگران را محارب دانستيد. از منظر فقهي و قانوني محارب به چه كساني مي‌گويند؟

- حسينيان: ببينيد! در شرع در تعريف محارب اين آمده كه كسي كه شمشيرش را براي ترساندن مردم بكشد، محارب هست. يك چيز ديگري كه در فقه آمده عنوان "بغي" است كه اگر حكومتي اسلامي باشد و يك عده به هر نحو و ترتيبي بخواهند بر اين حكومت شورش كنند، اين ها "باغي"محسوب مي شوند و حكم آنها هم مشخص است. در اسلام حكم اين افراد مفسد في الارض است و فرقي هم نمي كند چه كساني باشند. از جمله كساني كه در زمان حضرت امير باغي شناخته شدند چه كساني بودند؟جريان فتنه جمل .كساني كه مسلمان بوده، بلكه از اصحاب و نزديكان پيامبر خدا بودند.كسي خيلي تعجب نكند.حضرت امير با آن ها جنگيد و آن ها را سركوب كرد.

*** تشريح مصاديق «بغي» و «محاربه» در فتنه 88

بالاخره اگر حكومتي اسلامي است، كسي كه در مقابلش ايستادگي مي كند بايد به سزاي اعمالش برسد. دوستان قاضي يادشان هست كه در سال 1360 كه منافقين فاز سياسي را به فاز نظامي تبديل كردند، آيت الله قدوسي در سميناري كه براي قضات اسلامي در تهران برگزار كردند، رسماً از قول امام (ره) گفتند اگر كسي سنگ هم انداخت حكمش محارب است و سزايش قتل، چون فرقي نمي‌كند. حتي اگر آتش زدن اتوبوس باشد يا حمله به اموال و مغازه هاي مردم يا آتش كشيدن وسايل عمومي يا دولتي باشد يا آمدن به خيابان‌ها و عربده كشيدن و حمله به مردم، چاقو كشيدن به قيافه‌اي كه قيافه حزب‌اللهي دارد و اصلاً هم معلوم نيست واقعاً حزب‌اللهي است باشد يا نباشد، چادر كشيدن از سر زن‌ها؛ همه اين ‌ها هم مصداق «محاربه» است و هم مصداق «بغي» در نظام اسلامي. بنابراين در اين كه حكم اين‌ها «باغي» و «محارب» است، گمان نكنم كسي شك و شبهه‌اي در اين مسئله داشته باشد. آن جرياني كه ما دنبالش بوديم، تسريع در حكم بود والا در قوانين فعلي جزايي حكم محارب و باغي مشخص شده و تعريف آنها هم هست و چيز جديدي وجود ندارد.

آن چيزي كه ما دنبالش بوديم (همان طرح محاكمه محاربان) اين بود كه به مدت ده روز محاكمه اين‌ها طول بكشد و سريعاً حكم خدا جاري شود، ولي عده‌اي نخواستند و اجازه ندادند كه آن طرح در مجلس و در صحن عمومي مطرح شود.

تسنيم: الان طرح را پيگيري نمي‌كنيد؟

- حسينيان: نه،دنبال نمي شود.كارشكني هم شد، لذا ما ديگر پيگيري نكرديم.

تسنيم: اخيرا بحث‌هاي مطرح مي‌شود كه جرم سران داخلي فتنه «معاونت در محاربه» است و كساني كه مسجد و حسينه‌ها را آتش زدند آنها «محارب» هستند. در قاموس فقهي آيا سران داخلي فتنه معاونت در محاربه دارند؟

- حسينيان: ببينيد، اين كاملاً متفاوت است. اگر كسي دستور به قتل يك شخص بدهد، بله. آن كسي كه مباشر است و مي كشد در مقابل دادگاه مسئوليت قتل را دارد و قاتل حساب مي شود. آن كسي كه دستور داده حكمش اعدام نيست و آن كه كشته اعدام مي شود. اما در مورد محاربه با نظام و بغي عليه آن، مفسد اصلي همان فرمانده است و همه مسئوليت به عهده اش هست، همه مجازات به او تعلق مي گيرد. بنابراين نبايد بين اين دو مساله خلط كرد. اين ها گروهي بودند كه حضرت امير هم مي فرمودند گروهي كه داراي يك مركز و هسته و سازمان و نظامي هستند و گروه محسوب مي‌شوند، همه شان - چه آن هايي كه كشته باشند و چه نكشته باشند، چه حضور داشته و چه حضور نداشته باشند - اين‌ها مجموعا محارب و باغي شناخته مي شوند.

تسنيم: آقاي حسينيان در دوران حضور شما در كميسيون اصل 90 طرح ديگري هم مطرح شد. طرح «جرم سياسي». در مصاحبه‌اي كه داشتيد گفته بوديد «اگر اقدامي عليه نظام براي براندازي صورت گيرد، تبليغات و تشويش اذهان عمومي صورت گيرد و ... «جرم سياسي» محسوب مي‌شود؛ ايچنين قانوني در مجلس وصول شد؟

- حسينيان: بله!

*** جرم محارب در مجازات اسلامي است/جرم سياسي مادون جرم فتنه‌گران است

تسنيم: برخي معتقدند جرم سران داخلي فتنه در «جرم سياسي» قرار مي‌گيرد؟

- حسينيان: نه؛ اساسا اين نوع جرايم دو نوع است. يكي كه محاربه است و تعريف آن مشخص است. جرم محارب و باغي در قانون مجازات اسلامي مشخص است. جرم سياسي مادون اين است. يعني جرايمي مثل اين كه عليه نظام اسلامي تبليغات مي‌كنند كه در قانون آمده كه كسي كه عليه نظام تبليغ مي كند مجازات خودش را دارد. منتهي اين‌ها از اين جرايمي هستند كه مشمول جرم سياسي مي‌شوند.

*** جرم كسي كه بيت‌المال را آتش زده در «جرم سياسي» نيست بلكه جنايت است

تسنيم: يعني آنها كه روي جرم سياسي مانور مي‌دهند، به خاطر اين است كه جرم سران فتنه را تنزل بدهند؟

- حسينيان: بله؛ مي خواهند هيئت منصفه داشته باشد و پيش بيني شده كه براي جرم سياسي هيئت منصفه بايد نظر دهند ولي جرم اين ها اصلا جرم سياسي نيست.جرم كسي كه آمده و بيت المال را به آتش كشيده كه جرم سياسي نيست، بلكه يك جنايت است.كسي كه در خيابان روي كسي كه ظاهرش شبيه طرفداران نظام بوده چاقو مي كشد،كسي كه ترور مي كند كه حكمش جرم سياسي نيست. اين يك جنايت است. بنابراين جنايت و جرم سياسي كاملا با يكديگر متفاوتند.

تسنيم: به نظر مي‌رسد جرايم آقايان موسوي و كروبي با ادعاي تقلب شروع شد. تقلبي كه توسط آقاي حجاريان طي گفتگويي كه با خبرگزاري تسنيم داشت گفت « نه تقلب بوده و نه تخلف در انتخابات 88 اتفاق افتاد». آقاي ابطحي هم گفت «تقلب اسم رمز آشوب بود». يعني يكي از اصلي‌ترين جرائمي كه در 9دي باعث محاكمه مردمي موسوي و كروبي شد، ادعاي تقلب بود در حالي كه اكنون خود آنها نيز مي‌گويند تقلبي در كار نبود. به نظر شما حركت جريان فتنه سوءاستفاده از موضوعي سياسي براي زمينه سازي موضوعي نظامي و محاربه نبود؟

- حسينيان: باز اين‌ها در نحوه عملكرد متفاوت است. يك وقتي كسي ادعا مي‌كند كه در اين انتخابات تقلب شده و راه‌هاي قانوني آن را طي مي‌كند، نامه مي‌نويسد و به شوراي نگهبان شكايت كرده و استدلال مي‌كند و دنبال كار را مي‌گيرد. اين مشخص است كه چنين اعتراضي حق شهروندي هر كانديدا و هر كسي است كه در انتخابات به نحوي مشاركت داشته است. لذا كسي حق برخوردكردن با چنين كسي را ندارد.

*** فتنه‌گران مثل خوارج از فاز سياسي به فاز نظامي رفتند

اما يك وقت مي‌آيند و به قول خودشان كلمه‌اي را به عنوان «رمز آشوب» بيان مي‌كنند. مي‌گوييد مردم تقلب شده، بريزيد در خيابان‌ها و حق خود را بگيريد يا اينكه خودشان مي‌آيند و در خيابان راه مي‌افتند و مي‌گويند مردم دنبال ما حركت كنيد. اين‌ها با هم فرق مي‌كند. زماني انسان تقلب را مطرح مي‌كند و اين حق هر كسي است كه مي‌رود و به دنبال آن استدلال مي‌كند و وقتي هم كه رد شد بايد بپذيرد. اما وقتي كه با نام تقلب آمد و رفت به خيابان، درست مثل خوارجي مي‌ماند كه از فاز سياسي كار را به فاز نظامي تبديل كردند. بنابراين اين‌ها كاملاً با هم متفاوت است.

تسنيم: يكي از مسائلي كه در فتنه 88 بود شيريني آراي 85 درصدي بود كه يك وحدت ملي را به نمايش گذاشت اما در فتنه88 اين شيريني آن‌قدر زير غبارهاي فتنه قرار گرفت كه مقداري از قدرت بين المللي ما را گرفت. آيا بحث تضعيف نظام اسلامي در شرايط بين المللي هم مي‌تواند جزء جرايم سران فتنه قرار مي‌گيرد؟

- حسينيان: ببينيد! حتي قبل از انتخابات، نظام اسلامي به خاطر حمايت‌هاي مردمي و مواضع قاطعانه دولت چنان مقتدر شده بود در مقابل استكبار جهاني كه در آن زمان تمام ابرقدرت‌ها اعلام كردند كه رئيس جمهور ايران دومين شخصيت محبوب در جهان اسلام است. اين‌ها را ما نگفته‌ايم بلكه چيزهايي است كه رسانه‌ها آمده و خود دشمنان اعلام كردند. اوباما در وضعيتي بود كه هم به رهبري و هم به رئيس جمهور نامه مي‌نوشت. حرفشان و خلاصه اين نامه‌ها اين بود كه شما به من ترحم كنيد، يك مقداري كوتاه بياييد و مذاكره كنيد تا مسائل بين ايران و آمريكا را كمي حل كنيم. درخواستشان اين بود كه گوشه چشمي به آمريكا داشته باشيم.

*** هنوز اثرات تضعيف نظام در فتنه 88 وجود دارد

اما بعد از جريان فتنه چه اتفاقي افتاد كه همين اوباما براي ما رجزخواني و شاخ و شانه كشيدن را شروع كرد؟ كشورهاي اروپايي هم همين‌طور. واقعاً اينكه گفته مي‌شود كه نظام را تضعيف كردند كم خيانتي نبود. يعني واقعاً تضعيف كردند. چنان تضعيف كردند كه حتي امروز هم نتايج آن را مي‌بينيم. چرا ما نتوانستيم يك غني‌سازي آبرومندي را براي نظام اسلامي به ارمغان بياوريم؟ هنوز اثرات تضعيف نظام در فتنه 88 هست. ما نتوانستيم آن قدرت قبل را به رخ جهان بكشانيم.

بنابراين آن انتخابات، انتخابات بسيار قدرتمندانه‌اي بود، يك مانور قدرت براي جمهوري اسلامي كه متأسفانه اصلاح طلبان به كام نظام تلخ كردند و چه مي‌شود كرد؟ ما با گروهي روبه‌رو هستيم كه اگر پيروز شوند به خيابان ها مي‌ريزند و به رقص و پايكوبي مي‌پردازند و اگر شكست بخورند به ‌خيابان‌ها ريخته به آتش زدن و صدمه زدن به مردم مي‌پردازند. ديگر بايد اين را جزو مظلوميت‌هاي نظام جمهوري اسلامي ايران و اصولگرايان دانست. نجابت اصولگرايان در اين جريان را بايد درك كرد كه چه هنگام پيروزي و چه هنگام شكست هيچ‌گاه براي مردم مزاحمت ايجاد نمي‌كنند.

تسنيم: آقاي حسنيان! موارد زيادي را مطرح كرديد و همانطور كه گفتيد «تضعيف نظام كم خيانتي نبود» ولي گفته مي‌شود با همه اين خيانت‌ها، نظام با رأفت اسلامي با سران داخلي فتنه برخورد كرد.بعد از گذشت 4 سال نسبت‌ها با جريان فتنه بايد چطور تنظيم شود؟ آيا اگر توبه كنند مي‌توانند در دوران نظام قرار بگيرند يا توبه نكنند بايد براي صدور حكم به دادگاه بروند؟

- حسينيان: «ما كه براي فصل كردن نيامديم، براي وصل كردن آمديم.» دلمان مي‌خواهد دشمن‌مان هم به آغوش جمهوري اسلامي برگردد.در جنگ خيبر عده‌اي از اسرا را داشتند مي‌بردند، پيامبر لبخند مي‌زد. سؤال كردند كه چرا لبخند مي‌زنيد؟ فرمودند: ما به زور مي‌خواهيم اين‌ها را داخل بهشت كنيم و اين‌ها فرار مي‌كنند. بالاخره رأفت پيامبر و نظام اسلامي همين است كه آرزوي هر كسي جز اين باشد شرف اسلامي ندارد. آن كسي كه حتي بخواهد دشمنش هم به جهنم نرود. دشمنش در ضلالت و گمراهي به سر نبرد. اين ويژگي هر انساني است كه شرف ديني داشته باشد.

از خدا مي‌خواهم كه بدترين انسان‌ها هم به دامن اسلام برگردند و اين نظام نشان داده كه چنين است. بدتر از منافقين كه كسي نبود كه به اين نظام چقدر خيانت كردند و در سخت‌ترين شرايط جنگ آمدند و رفتند به صدام پناهنده شدند و جنگيدن با جمهوري اسلامي را شروع كردند اما الان هم اگر كسي از آن ها برمي‌گردد و توبه مي‌كند، نظام مي‌پذيرد و كمك مي‌كند. اين هدف جمهوري اسلامي است كه انسان‌ها نجات پيدا كنند. اين‌ها هم اگر واقعاً به اين نتيجه برسند كه اشتباه كرده‌اند و بيايند و اشتباه خود را بگويند. بگويند به طرفدارانشان كه ما بيخود شما را به صحنه فرستاديم و دست شما را به گناه آلوده كرده و دست شما را به زدن و به خون بسيجيان و عده‌اي بيگناه، پاك‌ترين بچه‌هاي اين سرزمين آلوده كرديم و از مردم عذرخواهي كنند و در پيشگاه خداوند توبه كنند، حتماً نظام اسلامي مي‌پذيرد و استقبال خواهد كرد.

واقعا همانطوري كه در حكم محاربه آمده، مجازات محاربه يا قتل است و يا سلب و يا حداقل نفي بلد. اين حداقل جزايي است كه براي مجرمين در نظر گرفته‌اند. يعني حصر خانگي تقريبا چيزي شبيه نفي بلد است كه آنها را در جايي محدود كرده‌اند و اين كمترين مجازاتي است كه جمهوري اسلامي مي‌تواند به كساني كه در مقابل آن ايستاده‌اند و عظمت و قدرتش را زير پا گذاشته‌اند و تضعيفش كرده‌اند، روا دارد.

ما نبايد كساني را كه مخالف آزادي هستند را آزاد كنيم.كساني كه حداقل حقوق دموكراسي را به مردم ندادند و حداقل اين حقوق اين است كه اگر كسي رأي اكثريت را آورد، بايد بپذيريم؛ اين ديگر الفباي دموكراسي است.اين‌ها به الفبا هم ارزش نگذاشتند.چه طور مي‌شود به اين‌ها كه دشمن دموكراسي هستند، اجازه داد كه در جامعه آزاد باشند و به توطئه‌هاي خودشان ادامه دهند؟

تسنيم: به موضوع حضور مردم در «9دي» بپردازيم. نقطه عطفي در تاريخ انقلاب اسلامي. حتي كساني در 9 دي شركت كردند كه به آقاي موسوي و كروبي رأي دادند ولي در 9 دي دست‌نوشته‌هايي را داشتند و گفتند ما اشتباه كرديم به اين آقايان رأي داديم. به نظر شما آيا حضور مردم در 9 دي دادگاه افكار عمومي سران داخلي فتنه نبود؟

-حسينيان: بايد بگوييم 9 دي تجلي وفاداري به نظام جمهوري اسلامي و تجلي درايت رهبري است. ما همان زمان معتقد بوديم كه بايد با خشونت مسئله را قطع كرد. رهبري با صبر و درايت و شكيبايي جريان فتنه را مديريت كرد. يعني اجازه دادند كه فتنه‌‌گران خودشان را به مردم نشان دهند. يك عده از مردم عادي فريب خورده بودند و به عنوان اينكه حقشان ضايع شده و به صحنه آمدند، اما رهبري ميوه فتنه را قيچي نكرد تا خودش پوسيد و افتاد. اجازه دادند در جريان روز قدس خود را نشان بدهند و به خيابان‌ها آمده و عليه فلسطين و به نفع اسرائيل شعار بدهند.

بعضي از اين دوم خردادي‌ها مدعي بودند ما مبارزه عليه اسرائيل را بنيانگذاري كرديم. اين جريان نشان داد كه آن‌ها هم راست نمي‌گفتند، چون نيامدند موضع گيري كنند. علاوه بر اين، ماهيت فتنه‌گران را به مردم نشان داد و عده‌اي از مردم كه فريب اين‌ها را خورده بودند جدا شدند. در روز عاشورا نيز جريان فتنه وارد شد و نشان داد نه امام حسين (ع) را قبول دارد و نه احترام ظاهري حسين بن علي (ع) را نگه مي‌دارد. آمدند كف و سوت زدند و آتش سوزي به پا كردند و به مردمي كه در حال نماز بودند سنگ انداختند. در اينجا هم عده‌اي از مردم توبه كردند و به سمت نظام بازگشتند. در 13 آبان هم اين اتفاق افتاد و با شعارهايي كه فتنه‌گران دادند عده‌اي فهميدند كه ريشه اين‌ها كجاست. در 16 آذر هم باز همين اتفاق افتاد و مردم ديدند كه اين‌ها اصلاً با ولايت مخالف هستند و عكس امام (ره) را پاره كردند و زير پا له كردند.

عده‌اي كه واقعاً فريب اين‌ها را خورده بودند، اين كارها را ديدند و يك مرتبه از جريان فتنه بريدند. مثل حر آمدند به دامن امام حسين و گفتند كه اشتباه كرديم.عذر ما را بپذيريد. بنابراين 9دي دو رو دارد. سكه دو رويه است. يك روي آن عمق وفاداري مردم به نظام جمهوري اسلامي را نشان داد و روي ديگرش درايت رهبري بود كه اجازه داد اين جريان خودش خود را رسوا كند و خودش را نشان دهد .9 دي را بايد تجلي درايت رهبري و تجلي وفاداري مردم به نظام تفسير كرد.

تسنيم: تأثير غائله روز عاشورا را در راهپيمايي 9 دي چگونه ارزيابي مي‌كنيد؟

-حسينيان: خيلي تاثير داشت.اگر اين ها خودشان را نشان نداده بودند، كي ما مي توانستيم به عده‌اي فريب خورده بگوييم كه اين ها با امام حسين مخالف هستند؟ولي خودشان آمدند و اين مساله را نشان دادند.خيلي اتفاقات مي افتد كه واقعا با استدلال كمتر مي توانيم ديگران را قانع كنيم ولي عمل طرف مقابل به خودي خود قوي ترين استدلال مي شود براي پذيرفتن فريب خوردگان.

شنبه 30 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 102]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن