تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بر شما باد رجوع به كتاب خدا (قرآن) ... كسى كه به آن عمل كند از همه پيشى مى گيرد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803140049




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انجمن‌هاي اسلامي دانشگاه‌ها:وزارت خارجه بايد پاسخگوي عزت از دست رفته باشد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: انجمن‌هاي اسلامي دانشگاه‌ها:وزارت خارجه بايد پاسخگوي عزت از دست رفته باشد
انجمن‌هاي اسلامي دانشگاه‌ها با صدور بيانيه‌اي در رابطه با بي احترامي هيئت پارلمان اروپايي به رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام اعلام كردند: وزارت خارجه بايد پاسخگوي عزت از دست رفته باشد و در رابطه با اتفاق رخ داده توضيح دهد.


به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاري فارس، 7 انجمن اسلامي دانشجويان پيرامون بي احترامي هيئت پارلماني اروپا به هاشمي رفسنجاني بيانيه‌اي را صادر كردند.

متن اين بيانيه به شرح زير است:

"عزت و سربلندي همواره در بطن وجودي ايرانيان بوده است و ايراني به عزت و طبع بلندش شناخته مي‌شود. ايراني در بسياري از موارد حاضر باشد طعم فقر را بچشد اما حاضر نيست عزت خود را بفروشد. چرا كه وقتى عزت شامل حال يك انسان، يك فرد يا يك جامعه مي‌شود، مثل يك حصار عمل خواهد كرد، تأثيرات اين نفوذناپذيرى كار را به جائى مي‌رسد كه همچنان كه انسان از نفوذ و غلبه‌ى دشمن سياسى و دشمن اقتصادى محفوظ مي‌ماند، از غلبه و نفوذ دشمن بزرگ و اصلى، يعنى شيطان هم محفوظ باقى مي‌ماند.

آن كسانى كه عزت ظاهرى دارند، اين عزت در دل آنها، در درون آنها، در لايه‌هاى عميق وجود آنها نيست؛ لذا در مقابل شيطان بى‌دفاعند، نفوذپذيرند.

رئيس جمهور وقتي در قامت كانديداي رياست جمهوري در جمع جوانان و هوادارانشان سخن مي‌گفت با تاكيد بر اين‌كه من عزت و غرور ايرانيان را بازخواهم گرداند، اظهار داشت: من مجددا قدرت ملي را به اين كشور به كمك همت شما جوانان برمي‌گردانم. اگر مي‌خواهيد عزت و شكوه و مجد و عظمت به همه ايرانيان برگردد پاي صندوق آرا بشتابيد.

و اما بعد...

هيئت پارلمان اروپايي دوشنبه هفته گذشته در ادامه برنامه‌هاي خود به ديدار حجت‌الاسلام هاشمي‌رفسنجاني رفت. انتشار تصاوير ديدار هيئت اروپايي با هاشمي‌رفسنجاني يك اتفاق نادر و كم‌سابقه را نشان داد. باوركردني نبود اما تاريا كرونبرگ، رئيس هيئت پارلمان اروپايي در اين ديدار، زماني كه هاشمي‌رفسنجاني وارد سالن گفت‌وگو شد از جايش تكان نخورد. زماني كه حجت‌الاسلام هاشمي‌رفسنجاني كنار خانم كرونبرگ، رئيس فنلاندي هيئت اروپايي ايستاد اما اين نماينده زن پارلمان اروپا بديهي‌ترين آداب ديپلماتيك را نيز رعايت نكرد و از صندلي خود برنخاست!

آيا عزت ملي ما در سياست خارجه چنان تنزل يافته است كه رئيس يك گروه پارلماني از اروپا به خود اجازه مي‌دهد، توهيني آشكار -بر خلاف تمام قواعد عرف ديپلماتيك- به مسئولان كشورمان روا دارد؟ كدام دستگاه كشوري، تنظيم كننده اين ملاقات‌ها بوده كه حتي در رابطه با رعايت پوشش لباس و اداي آداب رسمي ملاقات‌هاي اين چنيني، گوشزد نكرده است؟ چرا اساسا بايد رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام كه از جايگاه بالايي برخوردار است، با گروهي كه پيش از آن با چندي از فتنه‌گران در سفارت يونان ملاقات كرده‌اند، وقت ديدار داشته باشد؟!

اكنون وزارت خارجه بايستي صريحا پاسخگوي عزت از دست رفته باشد و توضيح دهد كه چه اتفاقي افتاده است كه حضور شكوهمند دولت

‌هاي متعدد و مختلف در مراسم تحليف رياست جمهوري يازدهم در آغاز دولت تبديل به رفتار تحقير آميز خانم كرونبرگ پس از 100 و اندي روز از عمر دولت شده است؟! آيا اين گونه به دنبال احياي عزت ايراني بوديم؟! از اين رو لازم است تا اين مسئله از طريق مجراي ديپلماسي پيگيري شود.

اعتراضات به حق جنبش دانشجويي در رابطه با ديدار اين تيم با دو فتنه‌گر هنوز بي پاسخ مانده است و وزارت امور خارجه و مجلس شوراي اسلامي هر كدام تقصير را گردن ديگري مي‌اندازند و هيچ كس توضيح مشخصي در اين رابطه نمي‌دهد؛ اگرچه همه به اين امر واقفند كه امنيت ملي و حاكميت نظام نقض شد!

اسفناك اين است كه رسانه‌هاي خبري به خصوص رسانه‌هاي حامي دولت و آقاي رفسنجاني به وظيفه خود عمل نكردند و از اين بي احترامي به مقام رياست مجمع تشخيص مصلحت نظام به راحتي عبور كردند. در اين رابطه هر چند از صدا و سيما انتظار مي‌رفت در روز وقوع اين ديدار و نه چند روز بعد، اين تصاوير را پخش مي‌كرد تا به فضاي شفاف اطلاعات كمك كند اما لازم مي‌دانيم از شبكه خبر به علت اين اقدام روشن گرايانه و هرچند ديرهنگام تشكر كنيم و خواهان اين رويه در رسانه‌ها هستيم."

انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه اصفهان

انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه تربيت مدرس

انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه شاهدانجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي

انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه علوم پزشكي بابل

انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه مازندران

انجمن اسلامي دانشجويان مستقل دانشگاه هرمزگان

انتهاي پيام/

شنبه 30 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن