تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نيّت خوب، برخاسته از سلامت درون است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818843327




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رئيس نمايندگي وزارت امور خارجه در خراسان شمالي:ملت متمدن ايران اسلامي را با تهديد نمي‌توان به عقب‌نشيني واداشت


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: رئيس نمايندگي وزارت امور خارجه در خراسان شمالي:ملت متمدن ايران اسلامي را با تهديد نمي‌توان به عقب‌نشيني واداشت
رئيس نمايندگي وزارت امور خارجه در خراسان شمالي تاكيد كرد: امكان ندارد ملت عظيم و متمدن ايران اسلامي را با تهديد، تطميع و تزوير به عقب‌نشيني از حقوق خود واداشت.


مرتضي خسروي امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد با اشاره به درس‌هايي كه مذاكرات ژنو براي غربي‌ها و بيگانگان داشت اظهار كرد: مردم دنيا و خصوصا غربي‌ها فهميدند كه ايران و ايراني و نظام و دولت برخاسته از آراي واقعي مردم مغلوب و مغبون‌شدني نيستند.

وي افزود: ملت ايران به «انتخاب» مسير خود «اعتقاد قلبي» دارند و امكان ندارد ملت عظيم و «متمدن» ايران اسلامي را با تهديد، تطميع، تزوير، به عقب‌نشيني از حقوق خود واداشت.

خسروي اضافه كرد: ملت ايران «امتحان» خود را در برخورد جانانه با دو «نبرد ظالمانه غرب » به خوبي پس داده‌اند در عرصه «جنگ تحميلي» با« مقاومت انقلابي» و در«نبرد تحريمي» با «اقتصاد مقاومتي» و هرگز «زور و زورگويي» «قلدر مابي» در اراده پولادين ملت ايران كه از «همت و غيرت ديني» نشات گرفته كارايي ندارد.

وي ادامه داد: براي خارج نشينان و دوست و دشمن در دنيا «بيش از پيش» محرز شد كه ملت و دولت در تبعيت از «ولايت و رهبري» لحظه‌اي به خود شك راه نمي‌دهند.

رئيس نمايندگي وزارت امور خارجه در خراسان شمالي با اشاره به رهنمودهاي رهبري در اين راستان بيان داشت: وقتي رهبري فرمودند براساس تاكتيك«نرمش قهرمانانه» وارد مذاكرات شويد و سه اصل«عزت، حكمت و مصلحت» را مبنا قرار دهيد اين «آيين نامه ديپلماتيك» را رئيس جمهور «فاضل» و دكتر ظريف سرتيم«ماهر»مذاكره كنندگان به نحو احسن اجرا نمودند.

خسروي با بيان اينكه در اين دور از مذاكرات هسته‌اي ثابت شد كه«رژيم صهيونيستي و برخي كشورهاي مرتجع» و جنگ طلبان در دنيا با مخالفت شديد با اين توافق دنبال «صلح و ثبات» در عرصه بين‌المللي نيستند افزود: بي ترديد «تشويش و تحريك و ايجاد اختلاف بين ملت‌ها دولت‌ها از «بي هنري» آن‌هاست در واقع حيات و هستي خود را در «ايران هراسي»و «اسلام هراسي» و گسترش « خشونت و درگيري» مي‌بينند كه يكي از مهم‌ترين اثرات اين توافق به نوعي«نخ نماشدن» دروغ بزرگ «ايران هراسي »است.

وي با اشاره به نتيجه گيري و ملاحظات اين مذاكرات گفت: هيچ‌كس نافي بركات و ثمرات اين تفاهم كه ناشي از «ديپلماسي تعامل گرا و سازنده» دولت تدبير و اميد و سياست خارجي عمل گراي دولت يازدهم است نيست ليكن نبايد ذوق زده شويم چون تا اجراي درست توافقنامه و مشاهده خروجي آن بايد حوصله به خرج داد. اين «گام اوليه» و قدم نخست است كه به گفته رهبر معظم انقلاب مي‌تواند پايه «اقدامات هوشمندانه» بعدي قرار گيرد.

خسروي اضافه كرد: گرچه مدت اين توافق كوتاه و شش ماهه است ولي بايد با چشم باز مراقب « اجراي بند بند» آن بود و نگذاريم كه متعاهدين غربي با تحريك صهيونيست‌ها و دول مرتجع توافق را «سوءتعبير و تفسير» كرده و بخواهند با«تفسير به راي» يا «عدم اجراي» درست ان حقوق ما را ناديده گرفته يا خداي ناخواسته با «خدعه و نيرنگ ديپلماتيك»به سرمايه عظيم هسته‌اي ما كه دسترنج «دانشمندان و دانشجويان» پاكباخته بسيجي و متعهد ماست و در اين راه حتي خون خود را نيز فدا كرده‌اند بخواهند ضربه يا خللي وارد كنند.

وي گفت: كشورهاي غربي و آمريكا پيش از اين در برخورد با پرونده‌هاي هسته‌اي برخي كشورها داراي تجربه و اندوخته ممتازي هستند بايد هوشمندانه و ماهرانه عمل كنيم خصوصاً با توجه به اينكه در اين توافق بر نظارت و بازرسي بيشتر نسبت به تأسيسات هسته‌اي تاكيد شده است.

رئيس نمايندگي وزارت امور خارجه در خراسان شمالي تصريح كرد: آن‌ها همواره در برخورد و تقابل با انقلاب اسلامي متحد استراتژيك همديگر بوده و هستند هرگز نبايد از خاطر برد كه يك دشمن و حريفي كه سي و اندي سال پشت درب«غيرت ، همت و استقلال» ديني و ايراني ملت ايران نگه داشته شده و تمام ابهت پوشالي و متكبرانه او به سخره گرفته شده چون يك مار زخم خورده را ماند كه بايد به شدت از او بر حذر بود.

وي گفت: عليرغم ملحوظ داشتن فنون و ابزار مادي، سياسي و ديپلماتيك نبايد از اين امتياز منحصر به فرد ملت ايران غافل شد و آن «ايمان و اعتقاد» به نصرت و «امداد غيبي» الهي است همان «دست غيبي» كه به گفته حضرت امام رحمه‌الله عليه و تاكيد مقام معظم رهبري همواره از اول نهضت حامي و ياور انقلاب اسلامي بوده است.

انتهاي پيام/63002/

دوشنبه 25 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 146]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن