تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):رجب نام نهرى است در بهشت از شير سفيدتر و از عسل شيرين‏تر هركس يك روز از ماه رجب ر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819215457




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ديوار بي اعتمادي بين هنرمندان و فرهنگ و ارشاد اسلامي در كردستان از بين مي رود


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: ديوار بي اعتمادي بين هنرمندان و فرهنگ و ارشاد اسلامي در كردستان از بين مي رود
سنندج - خبرگزاري مهر: سرپرست اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان كردستان گفت: با توجه به برنامه ريزي هاي ها ديوار بي اعتمادي بين هنرمندان و ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامي در كردستان از بين مي رود.

به گزارش خبرنگار مهر، جلال قلعه شاخاني صبح امروز در نشست هم انديشي با فعالان تئاتر شهرستان سنندج اظهار داشت: برخوردهاي غير فرهنگي كاركنان ادارات شهرستان به ويژه مجتمع هاي فرهنگي هنري با هنرمندان بايد مناسب و در خور شاأن و مقام شامخ آنها اصلاح و مورد بازبيني قرار گيرد.

وي با اشاره به لزوم همكاري و تعامل كاركنان ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامي با هنرمندان افزود: فضاهاي ورودي مجتمع هاي فرهنگي هنري از وجود صنوف مزاحم و غير فرهنگي با همكاري نيروي انتظامي ساماندهي و پاكسازي شود.

دبير شوراي فرهنگ عمومي استان كردستان ادامه داد: از ظرفيت و پتانسيل هاي قوي هنرمندان تئاتر استان كردستان در شوراهاي مشورتي در همه حوزه هاي عرصه تئاتر، بازبيني و برگزاري جشنواره ها و رويدادهاي تئاتر استفاده مي شود.

قلعه شاخاني از هنرمندان و پيشكسوتان عرصه تئاتر خواست نسبت به مخاطب شناسي و توليد و كارگرداني نمايش هاي مورد علاقه مردم و همه اقشار مختلف تدابيري هنرمندانه بيانديشند.

وي يادآور شد: در آسيب شناسي نقاط قوت و ضعف تئاتر بايد با دعوت از اساتيد برجسته داخلي و خارج از استان با اعلام فراخوان و ايجاد هيئت علمي ويژه آسيب هاي اين حوزه به نحو احسن مورد بررسي قرار گيرد، همچنين آسيب هاي جشنواره هاي برگزار شده همچون تئاتر خاياباني مريوان تدوين شود.

سرپرست اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي كردستان بيان كرد: به رغم افتتاح هشت ماهه تئاتر شهر در سنندج از ظرفيت هاي اين مجموعه هنري استفاده آنچنان نمي شود و تدابيري علمي و هنري براي ساماندهي و تجهيز تئاتر شهر با همكاري و كمك هنرمندان اين حوزه بايد اتخاذ شود.

قلعه شاخاني گفت: همچنين بايد انگيزهاي لازم در ميان هنرمندان از سوي مسئولين و روساي انجمن هاي فرهنگي و هنري ايجاد شود تا اين امر منجر به توليد آثار فاخر تئاتر در سطح استان شود.

وي در بخش ديگري از سخنان خود به رويكردهاي دولت تدبير و اميد در حوزه فرهنگ و هنر اشاره كرد و اظهار داشت: بنا به توصيه هاي مقام معظم رهبري در جمع اعضاي شوراي عالي انقلاب فرهنگي كشور، فرهنگ و هنر نبايد در حاشيه برنامه هاي اقتصادي و سياسي قرار گيرد و همه ما موظف هستيم رهنمودهاي مقام معظم رهبري را در همه اركان فرهنگ و هنر استان جاري و ساري كنيم.

سرپرست اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي كردستان افزود: به منظور كاهش تصدي گري دولت در حوزه فرهنگ و هنر، در خصوص واگذاري امور اجرايي جشنواره ها، كنگره ها و نمايشگاه ها به بخش خصوصي به ويژه موسسات فرهنگي هنري تدابير لازم انديشيده شده و در اين زمينه ادارات و مسئولين مجتمع هاي فرهنگي هنري تنها ناظرين و حاميان برگزاري جشنواره ها خواهند بود.

قلعه شاخاني ادامه داد: به منظور جلب حمايت و همكاري همه سازمان ها و ادارات فرهنگي و مردمي استان، تعامل سازنده اي با شوراي اسلامي شهرها، شهرداري ها، حوزه هنري، صدا و سيماي مركز كردستان و سازمان تبليغات اسلامي ايجاد و پل ارتباطي با اين سازمان ها و نهادهاي مردمي از سوي مسئولين انجمن ها و روساي ادارات شهرستاني ايجاد مي شود و همچنين حاميان مالي براي برگزاري جشنواره ها شناسايي مي شوند.

بررسي وضعيت حال حاضر تئاتر استان و شهرستان سنندج، ساماندهي و تجهيز تئاتر شهر سنندج، مديريت و فعاليت مفيد و موثر انجمن هاي تئاتر شهرستان ها، ساماندهي شوراي صدور پروانه نمايش و به طور كلي آسيب شناسي جشنواره ها و رويدادهاي حوزه تئاتر از مهمترين اهداف برگزاري اين نشست هم انديشي بود.

همچنين از جمله مسائل مطرح شده توسط فعالان تئاتر در نشست هم انديشي با مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي كردستان مي توان به شفاف سازي بودجه حوزه تئاتر، تغيير ساختار انجمن هاي شهرستان ها، اطلاع رساني اجراها و جشنواره ها در حوزه تئاتر، رعايت مساوات و عدالت در تخصيص اعتبارات به بخش ها و واحدهاي فرهنگي هنري، چاپ مجموعه نمايشنامه هاي نويسندگان بومي استان، جلوگيري از برگزاري جشنواره هاي پرهزينه، برنامه ريزي براي راه اندازي جشنواره تئاتر كردي با مولفه هاي تئاتر منطقه كردستان و با استفاده از ويژگي هاي بومي و جلوگيري از تفسيرهاي شخصي قوانين و مقررات حوزه تئاتر توسط افراد مختلف اشاره كرد.

كد خبر: 2199849

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۹/۳۰ - ۱۲:۲۲

شنبه 30 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 46]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن