تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 15 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اگر پنج خصلت نبود، همه مردم جزوِ صالحان مى شدند: قانع بودن به نادانى، حرص به دنيا، بخ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799490432




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سرپرست اداره كل فرهنگ وارشاد اسلامي كردستان: بايد ديوار بي اعتمادي ميان هنرمندان و ارشاد از بين برود


واضح آرشیو وب فارسی:ايلنا: سرپرست اداره كل فرهنگ وارشاد اسلامي كردستان: بايد ديوار بي اعتمادي ميان هنرمندان و ارشاد از بين برود
از ظرفيت ها و پتانسيل هاي مستعد هنرمندان تئاتر استان در شوراهاي مشورتي و تمام حوزه هاي عرصه تئاتر، بازبيني و برگزاري جشنواره ها و رويدادهاي تئاتر استفاده خواهد شد. سرپرست اداره كل فرهنگ وارشاد اسلامي كردستان: بايد ديوار بي اعتمادي ميان هنرمندان و ارشاد از بين برود


ايلنا: سرپرست اداره كل فرهنگ وارشاد اسلامي كردستان در نشست هم انديشي فعالان تئا‌تر شهرستان سنندج كه با هدف آسيب‌شناسي و مطالبات هنرمندان حوزه تئا‌تر و بررسي مشكلات انجمن‌هاي تئا‌تر سطح استان با حضور سرپرستان گروه‌ها، كارگردانان، پيشكسوتان و جوانان مورد علاقمند برگزار شد، گفت: بايد ديوار بي‌اعتمادي مابين هنرمندان و اداره فرهنگ وارشاد اسلامي از بين برود و يا حداكثر از اين بي‌اعتمادي كاسته شود.

به گزارش خبرنگار ايلنا در سنندج، جلال قلعه شاخاني، بررسي وضعيت درحال حاضر تئا‌تر استان و شهرستان سنندج، ساماندهي و تجهيز تئاترشهر سنندج، مديريت و فعاليت مفيد وموثر انجمن‌هاي تئاترشهرستان‌ها، ساماندهي شوراي صدور پروانه نمايش و بطور كلي آسيب‌شناسي جشنواره‌ها و رويدادهاي حوزه تئا‌تر را از مهم‌ترين اهداف برگزاري اين هم انديشي عنوان كرد.

وي افزود: برخوردهاي غير فرهنگي كاركنان ادارات شهرستان به ويژه مجتمع‌هاي فرهنگي هنري با هنرمندان بايد اصلاح و مورد بازبيني قرار گيرد و مناسب و در خور شأن آن‌ها باشد.

قلعه شاخاني تصريح كرد: همچنين بايد فضاهاي ورودي مجتمع‌هاي فرهنگي هنري از وجود صنوف مزاحم و غير فرهنگي با همكاري نيروي انتظامي ساماندهي و پاكسازي شود.

دبيرشوراي فرهنگ عمومي كردستان يادآور شد: از ظرفيت و پتانسيل‌هاي مستعد هنرمندان تئا‌تر استان در شوراهاي مشورتي و تمام حوزه‌هاي عرصه تئا‌تر، بازبيني و برگزاري جشنواره‌ها و رويدادهاي تئا‌تر استفاده خواهد شد.

وي از هنرمندان و پيشكسوتان عرصه تئا‌تر خواست نسبت به مخاطب‌شناسي و توليد و كارگرداني نمايش‌هاي مورد علاقه مردم و همه اقشار مختلف، تدابيري هنرمندانه انديشيده شود.

قلعه شاخاني با تاكيد بر اينكه بايد آسيبهاي جشنواره‌هاي برگزار شده همچون تئا‌تر خاياباني مريوان تدوين گردد، افزود: بايستي با دعوت از اساتيد برجسته داخلي و خارج از استان و اعلام فراخوان و ايجاد هيأت علمي ويژه، در آسيب‌شناسي نقاط قوت و ضعف تئا‌تر، آسيب‌هاي اين حوزه به نحو احسن مورد بررسي قرار گيرد.

وي بيان داشت: متاسفانه با وجود افتتاح ۸ماهه تئا‌تر شهرسنندج از ظرفيت‌هاي اين مجموعه هنري به خوبي استفاده نمي‌شود كه بايد تدابيري علمي و هنري براي ساماندهي و تجهيز تئا‌تر شهر با همكاري و كمك هنرمندان اين حوزه انديشيده شود.

سرپرست اداره كل فرهنگ وارشاد اسلامي كردستان اظهار داشت: همچنين بايد انگيزهاي لازم در ميان هنرمندان از سوي مسئولين و روساي انجمن‌ها ايجاد گردد تا اين امر منجر به توليد آثار فاخر تئا‌تر در سطح استان شود.

وي در بخش ديگري از سخنانش از رويكردهاي دولت تدبير و اميد در حوزه فرهنگ وهنر بيان داشت: بنا به توصيه‌هاي مقام معظم رهبري در جمع اعضاي شوراي عالي انقلاب فرهنگي كشور مبني براينكه فرهنگ و هنر نبايستي در حاشيه برنامه‌هاي اقتصادي و سياسي باشد، گفت: همه ما موظفيم رهنمودهاي مقام معظم رهبري را در همه اركان فرهنگ وهنر استان جاري و ساري نماييم.

دبيرشوراي فرهنگ عمومي كردستان افزود: به منظور كاهش تصدي‌گري دولت در حوزه فرهنگ وهنري، در خصوص واگذاري امور اجرايي جشنواره‌ها، كنگره‌ها، نمايشگاه‌ها و... به بخش خصوصي به ويژه موسسات فرهنگي هنري تدابير لازم انديشيده شده كه در اين زمينه ادارات و مسئولين مجتمع‌هاي فرهنگي هنري تنها ناظرين و حاميان برگزاري جشنواره‌ها خواهند بود.

قلعه شاخاني در پايان سخنانش خاطرنشان كرد: به منظور جلب حمايت و همكاري همه سازمان‌ها و ادارات فرهنگي و مردمي سطح استان، بايد تعامل سازنده‌اي با شوراي اسلامي شهر‌ها، شهرداري‌ها، حوزه هنري، صدا وسيماي مركز كردستان، سازمان تبليغات اسلامي ايجاد و پل ارتباطي با اين سازمان‌ها ونهادهاي مردمي از سوي مسئولين انجمن‌ها و روساي ادارات شهرستاني ايجاد گردد، همچنين حاميان مالي جهت برگزاري جشنواره‌ها شناسايي شوند.

شفاف سازي بودجه حوزه تئا‌تر، تغيير ساختار انجمن‌هاي شهرستان‌ها، اطلاع رساني صحيح اجرا‌ها و جشنواره‌ها در حوزه تئا‌تر، رعايت مساوات و عدالت اختصاص بودجه در همه بخش‌ها و واحدهاي فرهنگي هنري، پيگيري چاپ مجموعه نمايشنامه‌هاي نويسندگان بومي استان از سوي اداره كل و انجمن، جلوگيري از برگزاري جشنواره‌هاي پرهزينه، راه اندازي و برنامه ريزي جشنواره تئا‌تر كُردي با مولفه‌هاي تئا‌تر منطقه كردستان با استفاده از ويژگي‌هاي بومي و جلوگيري از تفسير‌هاي شخصي قوانين و مقررات حوزه تئا‌تر توسط افراد، از جمله خواسته‌ها و مسائل مطرح شده توسط فعالان تئا‌تر در نشست هم انديشي بود.

جمعه 29 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايلنا]
[مشاهده در: www.ilna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 88]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن