تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):عبادت کردن به زیادی روزه و نماز نیست، بلکه (حقیقت) عبادت، زیاد در کار ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818736711




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي كهگيلويه خبر داداجراي بيش از 70 تعزيه در كهگيلويه


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي كهگيلويه خبر داداجراي بيش از 70 تعزيه در كهگيلويه
رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي كهگيلويه گفت: در ايام محرم و صفر گروه‌هاي تعزيه سراسر استان بيش از 70 اجرا را در سطح استان داشته‌اند كه بيشترين اجرا مربوط به شهرستان‌هاي لنده و دهدشت بود.


به گزارش خبرگزاري فارس از لنده، آزاد خردمند پيش از ظهر امروز در اختتاميه سوگواره استاني تعزيه در لنده با اشاره به برنامه‌ريزي ‌اجراي سوگواره در استان گفت: از يكم آذرماه امسال فراخوان سوگواره استاني تعزيه در استان كهگيلويه و بويراحمد داده شد و از گروه‌هاي متقاضي ثبت‌نام به عمل آمد.

وي افزود: در مدت 17 روز 15 گروه تعزيه در استان ثبت‌نام كرده كه از اين تعداد 12 گروه به دبيرخانه سوگواره براي داوري ارسال و پنج گروه برتر انتخاب شدند.

رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي كهگيلويه گفت: امتيازهاي نزديك دو گروه شش و هفت به پنچ گروه برگزيده باعث شد هيئت داوران اين دو گروه‌ را هم به عنوان گروه‌هاي برگزيده معرفي كند.

خردمند در ادامه با اشاره به اجراي تعزيه در سطح استان گفت: هفت گروه برگزيده در شهرستان‌هاي استان به اجراي تعزيه پرداختند كه در دهه نخست محرم و ايام برگزاري سوگواره بيش از 70 تعزيه در سطح استان برگزار شده است.

وي افزود: در پايان هيئت داوران گروه‌هاي تعزيه «حضرت علي‌اكبر(ع) با معين‌البكائي حاج خليفه عباسي، تعزيه روز عاشورا با معين‌البكائي نصرت عدالت‌منش و تعزيه شهادت حضرت علي‌اكبر با معين‌البكائي احمدعلي كريمي‌زاده» از لنده و تعزيه شهادت حضرت علي‌اكبر با معين‌البكائي داوود پارسا از گچساران و تعزيه‌هاي «شهادت امام و ياران با معين‌البكائي سيد حمدالله شاهي سوق، امام و طفلان مسلم با معين البكائي آيت‌الله شجاعت، شهادت حضرت علي اكبر با معين البكائي مهرعلي ميرزايي» از سوق (شهرستان كهگيلويه) به عنوان گروه‌هاي برتر معرفي شدند.

*راه‌اندازي خانه تعزيه در لنده

اسماعيل زارعي در ادامه اين مراسم با اشاره به زحمات و كاركردهاي هيئت داوران اظهار داشت: هيچ‌گونه رتبه‌بندي براي گروه‌هاي تعزيه انجام نشده و همه به عنوان برگزيده انتخاب شدند.

وي در ادامه افزود: قدمت بيش از 113 سال تعزيه در شهرستان لنده باعث شد كه اين شهرستان به عنوان ميزبان برگزاري اختتاميه سوگواره تعزيه استاني انتخاب شود.

مسئول نمايندگي فرهنگ و ارشاد اسلامي لنده با اشاره به كيفيت تعزيه در سطح استان و شهرستان لنده گفت: براي حمايت و بالا‌بردن سطح كيفي و كمي هنر تعزيه در اين شهرستان مي‌طلبد مسئولان نسبت به راه‌اندازي خانه تعزيه اين شهرستان اقدام جدي انجام دهند.

زارعي تصريح كرد: با توجه به اختصاص يك ميليارد و 831 ميليون ريال اعتبار در كميته برنامه‌ريزي شهرستان براي احداث مجتمع فرهنگي ورزشي شهرستان، شهرداري نسبت به واگذاري زمين براي اين منظور اقدام كند.

انتهاي پيام/82013/غ30

يکشنبه 1 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 106]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن