تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):هيچ شفيعى براى زن نزد پروردگارش نجات بخش تر از رضايت شوهرش نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802753681




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گاز صنايع پتروشيمي قطع شد/ نامه نگاري پتروشيمي‌ها با وزير نفت


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: گاز صنايع پتروشيمي قطع شد/ نامه نگاري پتروشيمي‌ها با وزير نفت
دبيركل انجمن صنفي كارفرمائي پتروشيمي از قطع كامل و يا اعمال محدوديت در گازرساني به مجتمع‌هاي پتروشيمي توليدكننده اوره، آمونياك و متانول توسط شركت ملي گاز خبر داد و اعلام كرد: ميزان كل گازرساني به صنايع پتروشيمي به نصف كاهش يافته است.

احمد مهدوي امروز در گفتگو با مهر با اشاره به قطع كامل و يا اعمال محدوديت در گازرساني به صنايع پتروشيمي كشور به دليل كمبود گاز، گفت: با توجه به افزايش مصرف گاز توسط مشتركان خانگي و تجاري، محدوديت‌هايي در گازرساني به صنايع پتروشيمي كشور اعمال شده است.

دبيركل انجمن صنفي كارفرمائي پتروشيمي با اعلام اينكه تا پيش از اعمال محدوديت‌ها، به طور متوسط روزانه صنايع پتروشيمي كشور 35 تا 40 ميليون مترمكعب گاز طبيعي به عنوان سوخت و خوراك دريافت مي‌كردند، تصريح كرد: در حال حاضر گازرساني به مجتمع‌هاي پتروشيمي توليدكننده اوره، آمونياك و متانول توسط شركت ملي گاز به طور كامل قطع و يا با محدوديت روبرو شده است.

اين مقام مسئول يكي از دلايل كمبود گاز را تاخير در ساخت و راه اندازي فازهاي جديد پارس جنوبي اعلام كرد و افزود: در اين بين صنايع پتروشيمي كشور مكاتباتي با بيژن زنگنه وزير انجام داده است.

مهدوي با يادآوري اينكه در شرايط فعلي اولويت وزارت نفت تامين گاز متركان خانگي و تجاري است، تبيين كرد: از مجموع 35 تا 40 ميليون مترمكعب گاز دريافتي پتروشيمي‌ها حدود 40 تا 50 درصد حجم انتقال گاز به اين واحدها كاهش يافته است.

دبيركل انجمن صنفي كارفرمائي پتروشيمي ميزان گاز دريافتي از شركت گاز در طول چند روز اخيرا را حدود 20 ميليون مترمكعب عنوان كرد و يادآور شد: هم اكنون تمامي مجتمع‌هاي پتروشيمي گازسوز با مشكل جدي كمبود گاز طبيعي روبرو هستند.

به گزاشر مهر، عباس شعري مقدم معاون وزير نفت هم با بيان اينكه در روزهاي گذشته چند مجتمع پتروشيمي به علت افزايش مصرف گاز خانگي و تجاري با توقف و يا كاهش توليد مواجه شده اند، گفته است: اما با برنامه ريزي هاي انجام شده هيچ كمبودي در بازار محوصلات پتروشيمي و فرآورده‌هاي پليمري وجود ندارد.

مديرعامل شركت ملي صنايع پتروشيمي افزود: توليد در روزهاي آتي و با ميزان كاهش برودت هوا و در پي آن كاهش مصرف گاز به حالت عادي باز خواهد گشت ولي تا آن زمان با تدابير اتخاذ شده كنترل هاي لازم بر بازار و ميزان عرضه با جديت ادامه مي يابد.

اين مقام مسئول ادامه داد: مذاكره با شركت ملي گاز ايران و شركت ملي نفت مناطق نفتخيز جنوب براي تامين خوراك مورد نياز مجتمع هاي پتروشيمي ادامه دارد و تفاهم هاي خوبي تاكنون انجام شده است.

به گزارش مهر، همزمان با رشد 70 درصدي مصرف گازوئيل نيروگاه‌ها به دليل كمبود گاز، جريان گاز برخي از شهرها و روستاهاي آذربايجان غربي قطع و با افت فشار روبرو شده است كه شركت ملي گاز علت اين قطعي را مشكلات فني اعلام مي‌كند.

علاوه بر اين، در طول هفته گذشته به دليل كمبود گاز طبيعي، گازرساني به برخي از صنايع همچون كارخانه‌هاي سيمان و نيروگاه‌هاي برق به طور كامل متوقف و يا به حداقل كاهش يافته است.

كد خبر: 2199859

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۹/۳۰ - ۱۱:۵۹

شنبه 30 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 92]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن