تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):من پيامبر نشده ام كه لعن و نفرين كنم، بلكه مبعوث شده ام تا مايه رحمت باشم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803078731




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جزئيات واريز سهميه‌هاي بنزين در شب يلدا/ آغاز ذخيره‌سازي بنزين نوروزي توسط مردم


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: جزئيات واريز سهميه‌هاي بنزين در شب يلدا/ آغاز ذخيره‌سازي بنزين نوروزي توسط مردم
همزمان با فرا رسيدن شب يلدا اولين سهميه بنزين نيمه يارانه‌اي زمستان امشب 30 آذر ماه به كارت‌هاي هوشمند سوخت واريز مي‌شود تا با توجه به آغاز سقوط آزاد مصرف اين فرآورده نفتي، مردم از اولين روز زمستان ذخيره‌سازي بنزين 400 توماني براي تعطيلات نوروز را آغاز بكنند.

به گزارش خبرنگار مهر، آمارهاي رسمي شركت ملي پالايش و پخش فرآورده‌هاي نفتي حاكي از آن است كه پس از ثبت ركوردهاي جديد مصرف بنزين در هفت ماهه نخست سالجاري، مصرف اين فرآورده استراتژيك نفتي از نيمه پائيز سالجاري روندي نزولي را در پيش گرفته است.

از اين رو هر چند در ايام نوروز و حتي شهريورماه مصرف بنزين ايران ركوردهاي 90 تا 100 ميليون ليتري در روز را براي نخستين بار ثبت كرد اما هم اكنون متوسط مصرف بنزين كشور به حدود 68 ميليون ليتر در روز كاهش يافته است.

پيش بيني‌ها حاكي از آن است كه متوسط مصرف روزانه بنزين كشور هم تا اوئاسط اسفند ماه به سير نزولي خود ادامه دهد كه با توجه به تثبيت قيمت و سهميه‌هاي بنزين، مردم و خودروسواران از روزهاي ابتدايي زمستان با كاهش مصرف بنزين 400 توماني، به نوعي ذخيره‌سازي بنزين با قيمت نيمه يارانه‌ا‌ي را در كارت‌هاي سوخت براي نوروز 93آغاز كرده‌‌اند.

در همين حال مصطفي كشكولي مديرعامل شركت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي ايران از آغاز ذخيره‌سازي بنزين نوروزي مردم در انبارها و مخازن ذخيره سازي فرآورده‌هاي نفتي كشور خبر داده است.

به گزارش مهر، اولين سهميه بنزين نيمه يارانه‌اي زمستان تا ساعت 24 بامداد امشب شنبه 30 آذر ماه و همزمان با فرا رسيدن شب يلدا به كارت‌هاي هوشمند سوخت واريز مي‌شود.

براي دي ماه امسال هر ليتر بنزين نيمه يارانه‌اي با قيمت 400 تومان و بنزين آزاد با نرخ 700 تومان عرضه مي‌شود ضمن آنكه 25 ليتر بنزين به كارت سوخت موتورسيكلت‌‌ها با نرخ نيمه يارانه‌اي اختصاص مي يابد.

در اولين ماه فصل زمستان سهميه بنزين آزاد خودروهاي شخصي بدون محدوديتي، در صورت اتمام سهميه بنزين نيمه يارانه‌اي 400 توماني خودروها از طريق كارت هوشمند سوخت خودرو قابل برداشت است.

از سوي ديگر با توجه به آغاز توزيع بنزين با استاندارد يورو 4 اتحاديه اروپا در برخي از كلانشهرها همچون تهران، اراك، كرج و اهواز، شركت ملي پالايش و پخش فرآورده‌هاي نفتي پيشتر اعلام كرده است: با وجود افزايش هزينه‌هاي توليد اما تا اطلاع ثانوي بنزين اروپايي با قيمت‌هاي مصوب و تكليفي دولت در جايگاه‌ها عرضه خواهد شد.

در همين حال مجتبي شفيعي رئيس ستاد مديريت حمل و نقل و سوخت اخيرا از تثبيت قيمت بنزين تا پايان سالجاري خبر داد و اعلام كرده است: فعلا برنامه اي براي تغيير سهميه بنزين نيمه يارانه اي خودروها وجود ندارد و سهميه بنزين آذر مطابق با روال گذشته فردا شب به كارت هاي سوخت واريز مي‌شود.

هم اكنون حدود 24 ميليون كارت فعال سوخت در كشور وجود دارد و صاحبان اين كارت‌هاي هوشمند سوخت از سه هزار و 227 جايگاه در سراسر كشور سوخت‌گيري مي‌كنند به طوري‌كه روزانه نزديك به پنج ميليون تراكنش در كشور ثبت مي شود.

در حال حاضر بنزين به صورت 2 نرخي شامل بنزين معمولي يارانه اي 400 تومان، بنزين معمولي آزاد 700 تومان، بنزين سوپر نيمه يارانه اي 500 تومان و بنزين سوپر آزاد 800 تومان در سطح جايگاه‌هاي كشور عرضه مي‌شود.

با اين وجود پيش بيني مي‌شود از بهار سال آينده براي نخستين بار پاي بنزين 1000 توماني به جايگاه‌هاي سوخت كشور باز شود.

كد خبر: 2199586

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۹/۳۰ - ۰۸:۵۴

شنبه 30 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن