تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه خداوند خير بنده اى را بخواهد، واعظى از درون او برايش قرار مى دهد كه او را به ك...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815617157




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

زياد بنشينيد قدتان كوتاه مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: زياد بنشينيد قدتان كوتاه مي‌شود
نشستن طولاني مدت به ويژه در مشاغل پشت ميز نشين، موجب بروز خستگي عضلاني و درپي آن كوتاهي قد مي‌شود.


دكتر وحيد سبحاني متخصص طب ورزشي در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: بسياري از مشاغل، به علت كم تحركي و يا پشت ميزنشيني بيش از حد افراد مختلف، به مرور زمان نوعي عارضه عضلاني را در افراد ايجاد مي‌كند كه در طولاني مدت منجر به كوتاهي قد آن‌ها مي‌شود.

وي با اشاره به اينكه افراد پشت ميز نشين هر يك ساعت و يا يك و نيم ساعت يكبار به مدت ۵ دقيقه حركات كششي انجام دهند، تاكيد كرد: به اقتضاي طبيعت آفرينش بدن همه افراد، در صورت قرارگيري در حالت سكون، عضلات دچار فشار و خستگي مي‌شوند و حالت جمع شدگي به خود مي‌گيرند كه در مشاغل پشت ميز نشين و افراد خانه دار شايع‌تر است كه در اين حالت حتما بايد طي دفعات متعدد در ۵ دقيق يا بيشتر ۶ حركت كششي اساسي انجام گيرد كه اين حركات شامل: سه حركت كششي بزرگ در اندام تحتاني و سه حركت كششي بزرگ در اندام فوقاني بدن است كه هركدام ۵ تا ۱۰ ثانيه طول بكشد.

وحيد سبحاني همچنين با بيان اهميت و ضرورت انجام حركات كششي پس از نشستن‌هاي طولاني مدت گفت: اين حركات باعث تقويت عضلات هم استرينگ پشت ران‌ها، لولاي زانو، مهره‌هاي اول تا پنجم كمري و ستون فقرات مي‌شوند كه با اين روش عضلات در راستاي طولي خود قرار مي‌گيرند و از حالت جم شدگي و يكنواختي در ‌‌نهايت در درازمدت از كوتاه قد شدن فرد جلوگيري مي‌كند.

وي اظهار داشت: متاسفانه بسياري از افراد در اغلب مواقع خستگي‌هاي عضلاني را با مشكلات مفصلي اشتباه گرفته و خود همين موضوع مي‌تواند مانع از انجام حركات ورزشي مناسب شود، اين در حالي است كه خستگي عضلاني در هر سني بر اثر بدنشستن بروز مي‌كند، ولي مشكلات مفصلي صرفنظر از فاكتورهاي وراثتي معمولا با افزايش سن و يا برخي بيماري‌ها ممكن است به وجود آيد.

اين متخصص طب ورزشي در پايان در خصوص افراد پشت مي‌زنشيني كه با رعايت اصول كامل نيز به مدت‌هاي طولاني يكنواخت مي‌نشينند نيز تصريح كرد: اين افراد نيز در صورت عدم انجام حركات ورزشي كششي و پياده روي در طولاني مدت به راحتي مستعد كوتاهي قد، چرخش لگن، افتادگي لگن و يا تغيير فرم راستاي قامتشان مي‌شود كه مي‌تواند مشكلات جدي تري را به همراه آورد.

انتهاي پيام/

شنبه 30 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 97]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن