تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نادانى ريشه همه بديهاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804041510




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وحدت حوزه و دانشگاه از شعار خارج شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری رسا:



مدیر حوزه علمیه فرخشهر:
وحدت حوزه و دانشگاه از شعار خارج شود خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه فرخشهر با تأکید بر ضرورت انجام کارهای تحقیقاتی و پژوهشی با محوریت دانشگاه و حوزه گفت: باید وحدت حوزه و دانشگاه از سطح شعار خارج شود و به یک مرحله کار عملیاتی و کاربردی اثربخش و هدفمند برسد.



حجت الاسلام علی یار اسماعیلی، مدیر حوزه علمیه قائمیه فرخشهر، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، وحدت بین حوزه و دانشگاه را یکی از ضرورت‌ها و همچنین استحکام‌بخش پایه‌های نظام دانست و گفت: وحدت میان فعالیت‌های دینی و اسلامی حوزه‌ها و فعالیت‌های تحقیقاتی و علمی در دانشگاه‌ها، گام مؤثری در کاربردی ساختن اقدامات و برنامه‌ریزی‌های فرهنگی و علمی در جامعه خواهد داشت.
 
وی حوزه و دانشگاه را مکمل یکدیکر بیان کرد و گفت: اگر مباحث علوم دینی و اسلامی توسط حوزه‌های علمیه با تحقیقات علمی دانشگاه‌ها تلفیق شود، به یقین زمینه بسیار مناسبی برای تحول و نوآوری در کشور ایجاد می‌شود.
 
حجت‌الاسلام اسماعیلی از قرآن به‌عنوان یک کتاب ارزشمند و راهگشا در جامعه یاد کرد و افزود: در این کتاب ارزشمند تمامی علوم روز و حتی علوم آینده مورد نیاز بشریت نهفته و بیان شده است که می‌طلبد با انسجام‌بخشی و وحدت بین حوزه و دانشگاه این اسرار و زوایای پنهان موشکافی و در جامعه ارائه شود.
 
مدیر حوزه علمیه فرخشهر با تأکید بر لزوم وحدت میان حوزه و دانشگاه در راستای نهادینه‌کردن دستورات قرآنی در جامعه تصریح کرد: ریشه تمامی علوم و دانش‌های مورد نیاز و ضروری بشریت در قرآن و آیات نورانی آن نهفته است که می‌طلبد حوزه و دانشگاه در این راستا وحدت رویه و کار هدفمند را آغاز کنند.
 
وی یکی از علل مهجوریت قرآن را در جامعه عدم انجام کار هدفمند قرآنی در حوزه و دانشگاه بیان کرد و افزود: متأسفانه این کتاب انسان‌ساز و علم‌آموز در جامعه مورد ظلم و بی‌توجهی قرار گرفته شده است و تنها از قرائت آن برای آمرزش اموات استفاده می‌شود.
 
استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که قرآن برای هدایت و رستگاری انسان‌های زنده و در قید حیات نازل شده است، قرآن را یک کتاب همیشه زنده، پویا و تأثیرگذار در تمامی عرصه‌های علمی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی جامعه دانست.
 
حجت‌الاسلام اسماعیلی با اشاره به این که قرآن در زمینه علوم مختلف اطلاعات گسترده‌ای دارد، تصریح کرد: در علم نجوم مفسران و دانشمندان کتاب‌ها و تفاسیر فراوانی را مبتنی بر کتاب قرآن تألیف و به چاپ رسانده‌اند که این نشان از پویایی و تکامل قرآن در تمام عرصه‌های مورد نیاز بشر دارد.
 
وی با تأکید بر ضرورت انجام کارهای تحقیقاتی و پژوهشی با محوریت دانشگاه و حوزه تصریح کرد: باید وحدت حوزه و دانشگاه از سطح شعار خارج شود و به یک مرحله کار عملیاتی و کاربردی اثربخش و هدفمند برسد.
 
این مقام مسؤول با اشاره به گسترش نیافتن وحدت حوزه و دانشگاه در کشور با وجود فراهم بودن شرایط، افزود: ظرفیت‌ها و امکانات بسیار غنی در حوزه و دانشگاه وجود دارد که باید از آن در راستای پیشرفت و ارتقای کشور استفاده کرد.
 
وی با انتقاد از بی‌توجهی دستگاه‌های علمی و دانشگاهی کشور نسبت به آموزه‌های دینی و قرآنی، بر لزوم بهره‌گیری از علوم قرآنی و حاکمیت یک نگاه دینی بر فعالیت علمی کشور تأکید کرد.
 
حجت‌الاسلام اسماعیلی اظهار داشت: اقدامات و فعالیت‌های علمی، تحقیقاتی و پژوهشی بسیاری در دانشگاه و مراکز علمی صورت می‌گیرد اما متأسفانه هیچ‌گونه تحقیق و پژوهش مبتنی بر دستورات قرآنی صورت نمی‌گیرد.
 
به گفته وی، تعامل و همکاری مستمر و منسجم حوزه و دانشگاه با یکدیگر زمینه‌ساز رفع بسیاری از کاستی‌ها در جامعه اسلامی می‌شود.
 
مدیر حوزه علمیه فرخشهر، علم و دانش برآمده از آیات قرآن را اثربخش و تحول‌آفرین دانست و بر بهره‌گیری و استفاده از آیات قرآن در کنار فعالیت‌های علمی، صنعتی و پژوهشی برای رسیدن به ییشرفت و ارتقا تأکید کرد./9457/ت302/س



۱۳۹۲/۹/۲۷






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری رسا]
[مشاهده در: www.rasanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 46]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن