تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):شيطان به سپاهيانش مى گويد: ميان مردم حسد و تجاوزگرى بياندازيد چون اين دو، نزد خدا بر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802538130




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

واگذاري سهام شركت ملي حفاري به صورت هلدينگ در چهار بخش/حركت تدريجي از روزمزدي به كارمزديدر انجام پروژه ها


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: واگذاري سهام "شركت ملي حفاري" به صورت "هلدينگ" در چهار بخش/حركت تدريجي از "روزمزدي به كارمزدي"در انجام پروژه ها
جوادي گفت: قبل از اينكه سهام ملي حفاري واگذار شود بايد ساختار آن اصلاح شود زيرا اين شركت بيش از حد بزرگ شده و اگر ساختار آن متناسب و بر مبناي دانش تخصصي شكل نگيرد با واگذاري ممكن است به شركت آسيب جدي بزند.


به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، ركن الدين جوادي بمناسبت سالروز تاسيس شركت ملي حفاري ايران ديروز پنج شنبه ( 28 اذرماه ) كه در تالار اجتماعات برگزار گرديد گفت:
واقعيت اين است كه ملي حفاري، يك نمودي از خودباوري و تجلي گاه ياد و خاطره امام خميني (ره) در اين كشور مي باشد كه به ارمغان گذاشته شده است.

جوادي در ادامه گفت : شايد مهمترين پيام امام خميني (ره) اين بود كه ما مي توانيم، ما بايد باور كنيم و بپذيريم كه خداوند قابليت هايي را در نهاد ما قرار داده تا نسبت به اين قابليت ها و توانمندي ها آگاه باشيم.

مديرعامل شركت ملي نفت ايران گفت : ما بايد در جهت خودكفايي و استقلال در كشور گام بر داريم و به همين دليل است كه شركت ملي حفاري ايران براي صنعت نفت كشور و ملت ارزشمند است.

معاون وزير نفت بيان كرد : يكي از حركات قابل توجهي كه در چرخش سياسي كشور پديد آمد و شكل گرفت، شروع كار حفاري توسط ايراني ها و توسعه اين صنعت و تعمير آن از سطح بسيار پايين قبلي مي باشد.

وي بيان كرد : اينكه ما توانستيم به دانش اين صنعت دست بيابيم بخاطر تلاش هاي انسانهاي گرانمايه اي بود كه با 34 سال تلاش مضاعف در جهت شكل دادن به اين مجموعه انقلابي تلاش كردند و آن را شكل دادند.

جوادي به يكي از كارهاي شايسته امروز اشاره كرد و گفت : از اينكه، از مهندس پاشا رمضان پور اولين مديرعامل شركت ملي حفاري ايران دعوت بعمل آورديد تشكر مي كنم و اميدوارم در سالهاي بعد اين روند ادامه داشته باشد و با دعوت از تك تك عزيزاني كه براي اعتلاي صنعت نفت كشور قدم هاي بزرگي برداشته اند و به نوعي هدايت و رهبري مي كردند نيز دعوت تا مورد تقدير بعمل آيد.

*** حفاري يكي از شاخه هاي اصلي توليد نفت و گاز

مديرعامل شركت ملي نفت ايران بيان كرد : صنعت حفاري يكي از شاخه هاي اساسي، تعيين كننده در بخش توسعه و نگهداري توليد نفت وگاز دركشور بوده بطوري كه صنايع پيچيده و دانش محوراست اگر ما بتوانيم اين تجربيات را با مهندسي دانش و مهندسي مديريت دانش ساماندهي كنيم قطعاً مي توان به اين صنعت سرعت،رشد،بازده و درآمد بيشتري را براي اين كشور فراهم كرد.

*** راز بقاي ماندگاري ورود به عرصه رقابت بين المللي

معاون وزير نفت خاطرنشان كرد : راز بقاي رشد و تعالي ما در اين صنعت هم اين خواهد بود كه بايد وارد سهم رقابت بشويم كه خوشبختانه در فضاي داخلي كشور شرايط و صحنه حضور در حال شكل گيري است.

وي افزود : زماني صددرصد كار حفاري با شركت ملي حفاري بود و هم اكنون 50درصد شركت هاي خصوصي فعال در اين بخش عهده دار شده اند و بالاي پنجاه درصد از بار حفاري كشور بر عهده شركت ملي حفاري ايران است.

جوادي ادامه داد : اين پيامش اين است كه اين صنعت در داخل كشور در حال بزرگ شدن و گسترش است و ابزاري براي اينكه در صحنه بين المللي بتوانيم حضور مستمر،فعال و موفقيت آميزي داشته باشيم.

جوادي به شاخصه يك صنعت موفق اشاره كرد و گفت : شاخصه موفقيت يك صنعت صرفاً حضور در داخل سرزمين يك كشور نيست بلكه پايه ريزي اين صنعت است.

وي افزود : زماني صنعت مي تواند تعالي پيدا بكند و پايدار باشد كه بتواند در صحنه بين الملل قدرت رقابت در كيفيت،قيمت پيدا كرده و تبديل به يك جريان بخشي از درآمد شركت در فضاي بين المللي تحقق پيدا كند.

معاون وزير و مديرعامل شركت ملي حفاري ايران به واگذاري شركت ملي حفاري اشاره كرد و گفت : با توجه به سياست گذاري هاي انجام شده قرار است سهم شركت ملي حفاري ايران به تدريج بر اساس اصل 44 تبديل به شركت هاي خصوصي(بزرگ) شود.

*** بدون كاركارشناسي بزرگترين شركت دچار آسيب مي شود

وي افزود : ما در وزارت نفت نيز اعتقاد بر اين باور داريم و اين تصميم درستي است، اما نحوه اجرا و زمان بندي اجرايي آن بايد بر اساس يك برنامه ريزي تدريجي و كار كارشناسي شده برخودار باشد در غير اينصورت آسيب جدي به آن وارد خواهد شد و در صنايع مشابه آن نيز شاهد آن بوده ايم.

جوادي در ادامه بيان كرد : قبل از اينكه سهم ملي حفاري واگذار شود بايد ساختار آن اصلاح شود زيرا اين شركت بيش از حد بزرگ شده است و اگر ساختار آن متناسب و بر مبناي دانش تخصصي شكل نگيرد با واگذاري ممكن است به شركت آسيب جدي بزند.

معاون وزير نفت در جمع نمايندگان مجلس و نائب رئيس مجلس شوراي اسلامي اظهار كرد: اميدوارم با درايت و تجربيات خودشان دولت محترم را كه بر مبناي تدبير مي خواهد امورات جاري را به پيش ببرد ياري كنند.

وي افزود: اميدواريم به شكلي نشود كه يك شركتي كه بر باورهاي اعتقادي و ملي براي نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران بوده و تلاش هاي زيادي براي شكل گيري آن انجام شده است در يك اقدام سازمان نيافته و عجولانه واگذار بشود، زيرا اين صنعت جوان تازه وارد مرحله بلوغ خود شده است.

جوادي در ادامه مطلب افزود : اگر شرايط مهيا گردد قصد داريم اين شركت را به شركت هاي محدودتري تحت عنوان هلدينگ شركت ملي حفاري،در بخش هاي حفاري، خدمات، خدمات حفاري و پشتيباني سامان دهي و بتدريج واگذار نمائيم.

مديرعامل شركت ملي نفت تصريح كرد : اگر اين فرصت ايجاد بشود مي تواند يك شرايط مناسبي را براي توسعه و تعميق اين دانش به رقابت پذيري در كشور را شامل شد.

وي گفت: كارهاي زيادي را بايد در اين راه انجام بدهيم و مهمترين آن بعد از اصلاح ساختار، اصلاح روشهاست كه بايد بتدريج از روزمزدي به كارمزدي و از عمليات ثابت به سوي پروژه محوري حركت كنيم تا واقعيت تمام شده حسابداري صنعتي را در مجموعه شركت ايجاد كرد،به طوري كه به صورت يك ارزش افزوده در اين كشور قابل واگذاري باشد.

جوادي به درآمدهاي حاصل از ماليات پرداخت و گفت : براي يك سازمان تجاري اگر گردش مالي آن 100 ميليارد تومان در سال داشته باشد و سودش 500 ميليارد تومان مطمئنا اين سازمان نياز به بهبود و تجهيز ساختار خواهد داشت.

وي بيان كرد : خوشبختانه اين باور در مجموعه وزارت نفت ايران ايجاد شده است كه اين شركت بر مبناي حرفه اي داراي بازده بيشتر از اين باشد.

جوادي افزود : البته بخشي از اين اتفاقات بخش جمعي است، زماني كه چرخه خودكفايي را در شركت شروع كرديم اين چرخه بر اساس يك دانش فني و يك آموزش حرفه اي اتفاق نيفتاد چون بسياري از اينها صرفا بر اساس تلاش در باور تك تك آحاد اين كشور درز كرده است.

*** خروج از مدرك گرايي به سمت دانش محوري

وي تصريح كرد: بايد در بخش آموزش توجه ويژه اي داشته و آن را افزايش بدهيم.

جوادي خاطرنشان كرد: بايد از مدرك محوري به سمت كار محوري حركت كنيم و دانش محوري را سرلوحه كارهاي خود قرار دهيم، زيرا توليد بيش از حد مدرك بجاي آموزش و كار باعث افزايش انتظارات مي شود و اين به معني افزايش بهره وري نيست.

مديرعامل شركت ملي نفت ايران ادامه داد : شركت هاي دانش بنيان و تجربه محور بايد در اين زمينه ها نيز نگاه ويژه اي و ريشه اي براي جذب و آموزش نيروي انساني سرمايه گذاري داشته باشند، زيرا سرمايه گذاري بر روي بهبود دكل،سرويس ها، بهره وري، ميزان در دسترس بودن دستگاه ها و ميزان توليد تاثير گذار خواهد بود.

ركن الدين جوادي در خاتمه ضمن تبريك سالروز تاسيس شركت ملي حفاري ايران يادآور شد : اين راه بزرگ و راهي كه مبتني بر خودباوري و استقلال است همواره در همه زمينه ها نهادينه و گسترش پيدا بكند.

انتهاي پيام/

جمعه 29 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 75]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن