تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):دعایی که بیشتر امید اجابت آن می رود و زودتر به اجابت می رسد،‌ دعا ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803715572




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آرزوي سلامتي براي صادق خرازي/ با سخنراني جلالي در يونسكو شرقي‌ها قد مي‌كشيدند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: آرزوي سلامتي براي صادق خرازي/ با سخنراني جلالي در يونسكو شرقي‌ها قد مي‌كشيدند
حجت‌الله ايوبي در مراسم رونمايي كتابش براي صادق خرازي از سفيران ايران در فرانسه آرزوي سلامتي كرد و احمد جلالي را نماينده خوبي براي ايران در يونسكو دانست كه هنگام سخنراني وي شرقي‌ها قد مي‌كشيدند.

به گزارش خبرنگار مهر، در مراسم رونمايي از كتاب "1970 روز در شماره شش ژان پارت" نوشته حجت الله ايوبي كه عصر پنجشنبه 28 آذرماه برگزار شد، مهدي آشنا معاون فرهنگي رئيس‌جمهور گفت: من نيامدم تا صرفا از ايوبي براي اين كتاب قدرداني كنم بلكه از رويكردي كه در اين كتاب آمده قدرداني مي‌كنم. ما در اين كتاب با سه وجه رايزنانه، سياستمدارانه و روشنفكرانه روبرو هستيم. تعريفي كه از رايزن فرهنگي ارائه مي‌شود كسي است كه وظيفه پيوند زدن فرهنگ را برعهده دارد و يا كسي كه ارتباط بين فرهنگي را برقرار مي كند.

وي افزود: چگونه است كه برخي از رايزنان ما اينگونه نيستند و با ايران، اسلام و يا فرهنگ مقصد و يا بعضا با هيچ كدام آشنايي ندارند اما ايوبي توانست با تجربه فرهنگي ايران را به جامعه روشنفكري بشناساند. رايزن فرهنگي وظيفه دارد كه سوتفاهم ها را كاهش دهد. بايد فاصله بين فرهنگي را بشناسد. از طرف ديگر بايد در افزايش تفاهم ها تلاش كند و ايوبي هم در اين سالها از اشتراكات كار خود را آغاز كرد نه از اختلافات. وي متوجه شده است كه چه مشتركاتي در فطرت انسانها نهفته است. اين كشف راه ورود به هر فرهنگي است.

آشنا ادامه داد: او براي اين كار از زبان اخلاق، ادب، هنر و انسانيت استفاده كرد. تجربه اخلاقي وي به گونه اي بود كه مي دانست بايد رفتار احترام آميز داشته باشد. اما راهي كه توسط وي باز شد همچنان باز مانده نماند. او متهم رديف اول در تهران است به جرم اينكه رايزن كارهاي بنيادي نيست و بلكه رايزن كارهاي نمايشي است.

مشاور فرهنگي رئيس جمهور گفت: من اين افتخار يا خجالت را داشتم كه مدتي پيش در همان خيابان در همان ساختمان رايزني فرهنگي ايران در فرانسه حضور پيدا كنم. اما هيچ كدام از كارهايي كه وي شروع كرده بود آنجا نديدم. ساختماني بي مراجعه كه مشغول كارهاي بنيادي است.

وي ادامه داد: زماني كه وي رايزن فرهنگي بود، نماينده ما در سازمان ملل آقاي ظريف بودند، سفير ايران در فرانسه صادق خرازي بود و نماينده ايران در يونسكو احمد جلالي. اينها يك مربعي بودند كه مدام در ارتباط بودند.

در ادامه اين مراسم علي مرادخاني معاون فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: آشنايي من و آقاي ايوبي به همان زماني برمي‌گردد كه وي در فرانسه بود. من به ديدار خرازي سفير سابق ايران در فرانسه رفته بودم و وي برايم گفت كه رايزن فرهنگي خوبي دارند كه قرار است كارهاي مهمي انجام دهد. اوايل ايوبي جاي خاصي نداشت در حياط سفارتخانه يك ميزي گذاشته بود و كارهايش را انجام مي داد. در همان نگاه اول متوجه شدم كه چقدر پيگير كار است.

وي افزود: متاسفانه رايزنان فرهنگي ما خيلي شناخت ندارند. حتي خيلي از مكانها را در كشوري كه حضور دارند نمي شناسند. اما ايوبي همان ابتدا مطالعات زيادي داشت و حتي چهره هاي هنر آن كشور را هم مي شناخت. براي اولين باري بود كه ديدم يك رايزن فرهنگي به زبان كشور مقصد مسلط است. ارتباطات ما از همان موقع شروع شد. من مدير مركز موسيقي بودم و با كمك ايوبي در پاريس كنسرت هايي برگزار كرديم.

مرادخاني تاكيد كرد: كتاب وي را بايد رايزنان فرهنگي مطالعه كنند. اين كتاب تلاش هاي ايوبي را نشان مي دهد كه چقدر براي رسيدن به عمق فرهنگي تلاش كرده است. اميدوارم امثال وي را خداوند زياد كند و در كار جديد خود در سازمان سينمايي هم موفق باشد. وي همانطور كه خوش سخن است خوش قلم هم هست. فكر كنم اين روزها خاطرات خود از سينما را هم يادداشت مي كند.

در ادامه اين مراسم سيف الله صمديان گفت: من به اين موضوع در شرايطي كه ما در گرداب فرهنگ سياست زده هستيم، معتقدم كه هيچ هنرمند اصيلي محتاج به هيچ دولتي نيست اما هر دولتي محتاج هنرمند اصيل خود است. ايوبي مانند يك دونده ماراتن است كه راه‌هاي دور را شروع كرده است تا به نتيجه برسد.

وي افزود: ما در جايي ايستاده ايم كه دولت اميد است و من براي اولين بار در چنين موقعيتي صحبت مي كنم. من به دليل فيلمي كه 16 سال است كه درگير ساخت آن هستم هر سال به جشنواره كن مي روم و از نزديك در آن سال‌ها با ايوبي در تماس بودم. او توانسته بود ارتباط خوبي با امكانات كمي كه در اختيار داشت، برقرار كند كه در طي تمام اين سالها بي سابقه بود.

صمديان با اشاره به كتاب ايوبي گفت: در اين كتاب ايوبي مثل فيلمنامه نويس با دكوپاژ قوي كار كرده است. ما حتي در اين كتاب در جايي كه لازم است فلاش‌بك داريم كه مخاطب را به يك پايان اميدواركننده راهنمايي مي كند. او تمام ظرائف را در كتاب ديده است. او حتي مشكلات را هم نشان مي‌دهد بدون آنكه مخاطب را اذيت كند.

وي همچنين درباره ضعف اين كتاب بيان كرد: اميدوارم نشر ثالث در بخش تصويري اين كتاب در چاب بعدي تصاوير را در فرم رنگي گلاسه با كادربندي درست اضافه كند.

حجت الله ايوبي نيز در پايان اين مراسم عنوان كرد: بي نهايت از همه شما سپاسگذارم. خوشحالم در دولتي فعاليت مي كنم كه مشاور فرهنگي او آقاي آشنا با اين دانش است. جا دارد يادي كنم از دو چهره كه يكي از آنها دكتر احمد جلالي است كه نماينده ايران در يونسكو و سفير ايران در خارج از كشور بودند. وقتي وي در پشت تريبون قرار مي گرفت تمامي شرقي ها قد مي كشيدند. همچنين از صادق خرازي كه نماد يك سفير توانا در جمهوري اسلامي ايران بود كه گاهي در پاريس روزي 15 ملاقات داشت. اميدوارم به زودي بهبود يابند.

در اين مراسم هنرمنداني چون پرويز پرستويي، امير حسين شريفي، مينو فرشچي، محمد رسول اف، سفير افغانستان، كامبيز درم بخش، امير اثباتي و .... حصور داشتند.

اين مراسم در طبقه بالاي نشر ثالث برگزار شد اما كمبود جا سختي هاي خاص خود را داشت و حتي عده اي به همين دليل در اواسط مراسم سالن را ترك كردند.

كد خبر: 2199260

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۹/۲۹ - ۱۱:۵۷

جمعه 29 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن