تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):همیشه جاهل یا افراط گر و تجاوزکار و یا کندرو و تفریط کننده است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802732736




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

قطب‌الدين صادقي:برخي از آثار جشنواره تئاتر معلولان مي‌تواند به جشنواره تئاتر فجر راه يابد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: قطب‌الدين صادقي:برخي از آثار جشنواره تئاتر معلولان مي‌تواند به جشنواره تئاتر فجر راه يابد
عضو هيئت داوران پنجمين جشنواره تئاتر معلولان گفت: مسئولان برگزاري جشنواره فجر تا امروز كوچكترين تصوري از تئاتر مددخواهان اجتماعي نداشتند اما معتقدم مي‌توان برنامه‌ريزي داشت تا بعضي آثار مستقيم به جشنواره تئاتر فجر راه پيدا كند.


به گزارش خبرگزاري فارس، نشست رسانه‌اي پنجمين جشنواره سراسري تئاتر معلولان كشور صبح امروز دوشنبه (25 آذر) در سازمان بهزيستي تهران برگزار شد.

گل‌پرست دبير پنجمين دوره جشنواره تئاتر معلولان در ابتداي اين مراسم گفت: ابتدا بايد عنوان كنم با توجه به فعاليت‌هاي هنري صورت گرفته توسط مددخواهان شايد بهتر باشد واژه معلول را به‌كار نبريم و بگوييم تئاتر توانمندان، چراكه اين عزيزان در 6 منطقه و سراسر كشور فعاليت‌هاي چشمگيري‌ داشتند كه نتيجه در نهايت از تاريخ 21 تا 25 ديماه روي صحنه خواهد رفت.

وي ادامه داد: يكي از ويژگي‌هاي مهم دوره پنجم اين بود كه 6 منطقه كشور در همين رابطه فعال شد و از هنگام ارسال فراخوان شركت، تعداد 338 گروه نمايشي متقاضي حضور در اين رويداد بودند كه در نهايت 22 اثر توسط هيئت انتخاب برگزيده شد. هميچنين براي نخستين مرتبه است كه شاهد حضور هنرمندان بزرگي همچون قطب‌الدين صادقي و پريوش نظريه به همراه عزت‌الله انتظامي در بخش داوري اين رويداد هستيم.

دبير جشنواره با بيان تاثير مثبت فعاليت‌هاي هنري به ويژه تئاتر در جهت توانمندسازي روحي و جسمي مددخواهان اظهار داشت: معلولان چيزي از ديگر اقشار اجتماع كم ندارند و حتي گاهي شاهد هستيم در برخي زمينه‌ها بسيار بهتر عمل مي‌كنند. به همين منظور قصد داريم بخش‌هاي بيشتري از كشور را درگير اين هنر كنيم كه طي آن استان‌هاي كهكيلويه و بويراحمد، بوشهر و كردستان تا پايان سال برنامه‌هايي در اين رابطه برگزار خواهند كرد.

قطب‌الدين صادقي عضو هيئت داوران پنجمين جشنواره تئاتر معلولان گفت: توسعه كمي و كيفي آموزش و فعاليت تئاتري مددخواهان باعث خوشحالي است، چون زماني كه به همراه آقاي انتظامي و تعدادي از دوستان كار در ارتباط تئاتر معلولان را آغاز كرديم تعداد كل گروه‌هاي فعال به زور 22 گروه‌ مي‌شد، اما امروز شاهد هستيد 338 گروه متقاضي شركت در جشنواره هستند و اعتقاد دارم كيفيت آثار نيز به همين نسبت افزايش يافته است.

اين هنرمند با بيان اينكه برخي آثار از نظر فني و قدرت تاثيرگذاري بسيار بهتر از برخي نمايش‌هاي تئاترشهر است افزود: هنر تئاتر فرايندي گروهي است و امكان مطرح شدن مددخواهان در جمع را فراهم مي‌كند تا آنچه را به دلايل مختلف در اجتماع از دست داده‌اند بار ديگر به دست بياورند و با تصحيح نگاه جامعه توانايي خود را اثبات كنند.

كارگردان نمايش «مكبث» همكاتصريح كرد: روزي پيش از شروع نمايش صداي صلوات از داخل سالن به گوش مي‌رسيد و براي ما هم جاي تعجب داشت چرا در حالي كه اجرا شروع نشده مردم صلوات مي‌فرستند. اما وقتي دليل را جويا شديم گفتند اين معلول پس از 18 سال نشستن روي ويلچير با ديدن آقاي انتظامي از روي صندلي بلند شد.

وي ادامه داد: اين نوع فعاليت‌ها مي‌تواند در حساس كردن افكار عمومي بسيار تاثيرگذار باشد و تاكيد مي‌كنم جشنواره تئاتر معلولان به مددجويان و همه اجتماع كمك خواهد كرد.

پريوش نظريه كه پس از برگزاري پنج دوره به عنوان نخستين داور زن با جشنواره تئاتر معلولان همكاري مي‌كند در اين رابطه گفت: با شنيدن صحبت‌هاي صادقي و تجربياتي كه داشتند براي خود من هم سوالات و جذابيت‌هايي ايجاد شده تا به تماشاي نمايش‌هاي اين دوره بنشينم و اميدوارم بتوانم وظيفه خود را به خوبي انجام دهم.

همتي مدير اجرايي جشنواره تئاتر معلولان در خصوص تعداد گروه‌هاي برگزيده و محل اجراي نمايش‌ها بيان كرد: سالن‌هاي نمايش حوزه امسال ميزبان آثار خواهند بود و چهار سالن اين محل در اختيار قرار گرفته است. ما در گذشته فكر مي‌كرديم با بردن اجراي آثار به نقاط مختلف شهر مي‌توانيم طيف بيشتري از مردم را درگير كنيم و تاثيرگذاري بيشتري در جهت فرهنگ‌سازي داشته باشيم اما تجربه نشان داد چنين اتفاقي نمي‌افتد و تمركز اجراي آثار در يك نقطه مشخص تاثير بيشتري دارد.

وي همچنين به جوايز در نظر گرفته شده براي گروه‌هاي برگزيده گفت: جوايز در دو بخش معلولان و غيرمعلولان (همراه) تقسيم مي‌شود كه البته سهم بخش نخست بيشتر خواهد بود و به اين منظور براي همراهان هم جايزه در نظر گرفتيم تا در آينده به همكاري با گروه‌ها تشويق شوند.

قطب‌الدين صادقي در ادامه نشست رسانه‌اي پنجمين جشنواره تئاتر معلولان ضمن پاسخ به سوالي درخصوص توجه به آموزش تئاتر در اين سازمان طي روزهاي سال گفت: تا جايي كه من اطلاع دارم سازمان بهزيستي تا امروز برنامه مشخصي در اين زمينه نداشته اما مي‌توانم بگويم طي 10سال گذشته بهترين تحصيل‌ كرده‌هاي ما با معلولان پيوند خورده‌ و همه دانش تخصصي خود را به محل كارشان برده‌اند. من به سازمان پينشهاد كردم محلي را براي ادامه فعاليت‌ها در طول سال درنظر بگيرد كه نمايش‌ها آنجا اجراي مداوم داشته باشد و ما مي‌توانيم از اين محل به عنوان جايي براي آموزش نيز بهره بگيريم كه به يقين نتايج بهتري حاصل خواهد شد.

سخنگو، دبير اجرايي جشنواره پس از صحبت‌هاي صادقي با ذكر تاريخچه فرهنگ برخورد با معلولان در كشور گفت: برگزاري جشنواره تئاتر معلولان از ديرباز يكي از آرزوهاي سازمان بهزيستي بوده كه امروز تحقق پيدا كرده است. ما از 20سال قبل اعتقاد داشتيم امكانان كشور بايد به تساوي ميان افراد توضيع شود و همه بايد از امكانات برخودار باشند.

وي با بيان اينكه آن زمان حضور اين افراد در اجتماع و مدارس معناي خاصي داشت؛ افزود: شما امروز ديگر شاهد استفاده از تعابيري همچون چلاق،‌ كر و كور نيستيد و كار به جايي رسيدن كه چندسال قبل سازمان بهداشت جهاني واژه معلول را از دايره لغات خود حذف كرد كه در تلاش هستيم به همين سمت حركت كنيم. اما در حال حاضر چاره‌اي جز به كار بردن اين واژه نداريم و نياز داريم تا زمان بگذرد و بتوانيم و واژه‌اي جايگزين كنيم.

پريوش نظريه با ارائه پيشنهادي به مسئولان برگزاري درخصوص آموزش تئاتر اظهار داشت: با توجه به اينكه موسس بنياد خيريه ياران بركت مهر هستم كه به توانمندسازي بانوان سرپرست خانواره اختصاص دارد از همين طريق آمادگي خود را براي برگزاري كارگاه‌هاي آموزشي و استفاده از هنرمندان در اين جهت اعلام مي‌كنم. موسسه ما در مواقعي به ياري هموطناني كه دچار آسيب‌ها و بلاياي طبيعي مي‌شود نيز مي‌شتابد و مي‌تواند در ارتباط با آموزش مددخواهان نيز ياري رسان باشد.

قطب‌الدين صادقي در پايان ضمن پاسخ به سوالي مبني بر تلاش براي برقراري ارتباط بيشتر با جشنواره تئاتر فجر گفت: مسئولان برگزاري جشنواره فجر تا امروز كوچكترين تصوري از تئاتر مددخواهان اجتماعي نداشتند و اين مشكل را در برخي مسئولان ديگر كشوري هم مشاهده كرده‌ام كه اميدوارم با كمك رسانه‌ها و حساس كردن افكار عمومي فرهنگ‌سازي در اين زمينه را شاهد باشيم، سپس به بحث شركت در جشنواره فجر هم خواهيم رسيد. اما به طور كل براي شخص من احترام فرهنگي، جايگزين فرهنگ ترحم شده و معتقدم مي‌توان برنامه‌ريزي داشت تا بعضي آثار مستقيم به جشنواره تئاتر فجر راه پيدا كند.

پس از پايان نشست خبري، پوستر پنجمين دوره از جشنواره سراسري تئاتر معلولان با حضور وزير بهداشت در سازمان بهزيستي رونمايي شد.

انتهاي پيام/

دوشنبه 25 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 66]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن