تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):همانا سعادتمند(به معنای) کامل و حقیقی کسی است که امام علی(ع) را در دور...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803041794




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جلالي: اروپايي‌ها بايد واقعيات ايران را ببينند/تاريا كرونبرگ: به دنبال انتقال واقعيت‌هاي ايران به اروپا هستيم


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: جلالي: اروپايي‌ها بايد واقعيات ايران را ببينند/تاريا كرونبرگ: به دنبال انتقال واقعيت‌هاي ايران به اروپا هستيم
رئيس مركز پژوهش هاي مجلس درنشست خبري با كرونبرگ رئيس روابط با جمهوري اسلامي ايران در پارلمان اروپا، گفت: تحريم‌ها با مباني حقوق بشر سازگاري ندارد.
به گزارش حوزه پارلماني باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري خانه ملت، كاظم جلالي نماينده مردم شاهرود در مجلس شوراي اسلامي و رئيس مركز پژوهش‌هاي خانه ملت امشب دوشنبه طي نشست خبري مشترك با تاريا كرونبرگ رئيس روابط با جمهوري اسلامي ايران در پارلمان اروپا، ضمن تقدير و تشكر از هيئت پارلماني اروپا براي حضور در ايران، گفت: مطمئنم اين سفر مي‌تواند بخش موثري در شناخت دقيق و مطلوب براي دو طرف ايجاد كند.

وي اضافه كرد: من در ملاقات‌هاي خود به هيئت پارلماني اروپا گفتم كه چشم‌ها را بايد شست و جور ديگر بايد ديد.

رئيس مركز پژوهش‌هاي مجلس با تأكيد بر اينكه اروپايي‌ها بايد واقعيات ايران را ببينند تصريح كرد: با توجه به اين واقعيت‌ها خطاي اروپايي‌ها در تحليل‌هايشان كاهش مي‌يابد.

وي با اشاره به برگزاري 34 انتخابات در سال‌هاي پس از انقلاب اسلامي اظهار داشت: در تمامي اين انتخابات شاهد حضور پر شور مردم بوديم؛ امروز نهادهاي حاكميتي جمهوري اسلامي ايران به صورت مستقيم يا غير مستقيم توسط مردم انتخاب مي‌شوند.

جلالي با يادآوري اينكه ايران از فرهنگ و تمدن كهن برخوردار است، گفت: اين تمدن و ارزش‌هاي ديني به عنوان اصلي‌ترين موتور محرك براي مردم ايران محسوب مي‌شود.

رئيس مركز پژوهش‌هاي مجلس اضافه كرد: همين نگاه ايرانيان باعث شده امروز بتوانيم در حوزه هاي مختلف روي پاي خودمان بايستيم و پيشرفت‌هايي داشته باشيم.

وي با تأكيد بر اينكه جمهوري اسلامي ايران با تحريم‌هاي ناعادلانه روبروست، اظهار داشت: اين تحريم‌ها بر روي اراده ملي ما در مسير توسعه تأثير چنداني نداشته است.

وي با تأكيد بر اينكه هدف اصلي تحريم‌ها هدف‌ قرار گرفتن زنان، كودكان، بيماران و كهنسالان است اين سوال را مطرح كرد كه آيا اساسا تحريم كشورها با مباني حقوق بشر سازگاري دارد؟

جلالي از اتخاذ سياست تحريم و گفت‌وگوي همزمان انتقاد كرد و گفت: اساس تحريم تحقير كردن يك ملت است.

وي ابراز اميدواري كرد كه اعضاي هيئت پارلماني اروپا پس از بازگشت به صورت صادقانه و شفاف واقعيت‌هاي ايران و مواضع جمهوري اسلامي ايران به ملت‌هاي اروپايي منتقل كنند.

رئيس مركز پژوهش‌هاي مجلس شوراي اسلامي همچنين تأكيد كرد: اميدوارم اين پيام به خوبي دريافت شده باشد كه آمدن ايران به پاي ميز مذاكره به خاطر ضعف و فشار تحريم‌ها نيست بلكه به خاطر فرهنگ و ديانت ملت ايران است.

جلالي با بيان اينكه گفت‌وگو بهترين راه حل رفع سوءتفاهمات است خاطرنشان كرد: اميدواريم طرف‌هاي غربي به توافقات و تعهدات خود پايبند باشند.

وي اضافه كرد: عدم پايبندي به توافقات مي‌تواند اثرات ناگواري را براي برهم زنندگان آن داشته باشد.

نماينده مردم شاهرود در مجلس توافقات ژنو را نوعي آزمون براي غرب دانست و گفت: پيشنهادات نمايندگان درباره غني‌سازي و مذاكرات رويكردهاي خودشان است و زماني آن را مي‌توان موضع مجلس تلقي كرد كه به تصويب نمايندگان برسد.

جلالي در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس مبني بر اينكه حقوق بشر و تحريم‌ها چقدر با يكديگر سنخيت دارد، تصريح كرد: از فعالان و مدافعان حقوق بشر انتظار مي‌رود كه درباره مسائلي اينچنيني آزادانه سخن بگويند.

وي با بيان اينكه در پرداختن به حقوق بشر بايد به مقوله تحريم‌ها توجه كرد، گفت: اين روزها اسرائيلي‌ها چند سد را باز كردند كه مردم غزه در آب غوطه‌ور شوند، كشتار مردم بي‌گناه عراق و افغانستان از نمونه‌هاي ديگر نقض حقوق بشر در جهان است.

عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس افزود: اين روزها تروريست‌ها جگر انسان‌ها را از بدن آنها درآورده و با حقارت مي‌خورند كه بايد مدعيان حقوق بشر به اين مسائل توجه كنند.

جلالي در ادامه سخنان خود، گفت: سربريدن يك كشيش در سوريه در ديگر موارد نقض حقوق بشر است كه متأسفانه اين جنايت توسط تروريست‌هايي انجام مي‌شود كه قدرت‌هاي بزرگ حاميان آنها محسوب مي‌شوند.

رئيس مركز پژوهش‌هاي مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه اعضاي هيئت پارلماني اروپا از دوستداران فرهنگ و تمدن ايراني هستند گفت: آنها هميشه مواضع مناسبي در ارتباط با برخي گروه‌ها اتخاذ كردند كه از اين جهت از آنها كمال تشكر را دارم.

جلالي در پايان سخنان خود ابراز اميدواري كرد كه اعضاي هيئت پارلماني اروپا با خاطراتي خوش ايران را ترك كنند.

به دنبال انتقال واقعيت‌هاي ايران به اروپا هستيم

تاريا كرونبرگ رئيس روابط با جمهوري اسلامي ايران در پارلمان اروپا امشب دوشنبه طي نشست خبري مشترك با كاظم جلالي نماينده مردم شاهرود و رئيس مركز پژوهش‌هاي مجلس كه در محل مجلس شوراي اسلامي برگزار شد، ضمن تقدير از جمهوري اسلامي ايران گفت: ما ملاقات‌هاي بسيار خوبي با وزارت خارجه و ساير مقامات ايراني داشتيم كه البته اين ديدارها فردا ادامه خواهد داشت.

وي با يادآوري اينكه سفر قبلي هيئت پارلماني اروپا به ايران به هفت سال قبل باز مي‌گردد، گفت: دهه‌هاي گذشته همكاري‌هايي با ايران داشته‌ايم كه اميدواريم اين همكاري‌ها با اين سفر گسترش يابد.

رئيس روابط با جمهوري اسلامي ايران و پارلمان اروپا، اضافه كرد: هيئت پارلمان اروپا همانند ساير هيئت‌ها به دنبال آن است كه با پارلمان و جامعه ايران ارتباط داشته باشد تا طي اين ارتباط‌‌ها واقعيات ايران را به اروپا منتقل كنيم.

وي در همين زمينه گفت: اكنون در فرصتي قرار داريم كه مي‌تواند شروع سرفصل جديدي باشد تا طي آن روابط گسترش يابد.

تاريا كرونبرگ افزود: زماني كه در زمينه همكاري‌ها صحبت مي‌كنيم بايد به اين نكته توجه داشته باشيم كه در اين روابط فقط پارلمان اروپا نقش ندارد و ساير كشورها نيز مؤثر خواهند بود.

وي ادامه داد: همانطور كه مستحضريد پارلمان اروپا قطعنامه‌اي تصويب كرده كه دفتر پارلمان در تهران ايجاد شود كه در اين زمينه و براي گام نخست نماينده‌اي در تهران خواهيم داشت.

رئيس روابط با جمهوري اسلامي ايران در پارلمان اروپا با اشاره به ديدارش با محمدجواد ظريف وزير امور خارجه كشورمان اظهار داشت: در ملاقات‌هايمان با آقاي ظريف گفت‌وگوهايي پيرامون مسائل مختلف داشتيم. البته در اين گفت‌وگوها پيرامون حقوق بشر نيز مباحثي مطرح شد.

وي در بيان جزئيات سفر خود به كشورمان گفت: ما طي اين سفر موفق شديم از مركز مبارزه با مواد مخدر نيروي انتظامي بازديد كنيم؛ امروز بخشي از قاچاق مواد مخدر به اروپا صورت مي‌گيرد كه در همين زمينه آماده همكاري با ايران هستيم.

كرونبرگ اضافه كرد: امروز ما در خصوص ارتباط اتحاديه اروپا با ايران يك سياست دو سويه را از زمينه ديپلماسي و تحريم‌ها دنبال مي‌كنيم.

رئيس روابط با جمهوري اسلامي ايران در پارلمان اروپا با بيان اينكه هرگز اروپا تحريمي نداشت كه عليه مردم عادي باشد ابراز خرسندي كرد كه در توافقنامه ژنو مواردي درباره كمك به كودكان و بيماران آمده است.

وي با بيان اينكه اروپا بايد شناخت بهتري نسبت به ايران پيدا كند اظهار داشت: تبادل هيئت‌هاي مختلف بين اروپا و ايران مي‌تواند شناخت را افزايش دهد.

كرونبرگ از كاظم جلالي دعوت كرد تا سفري به اروپا داشته باشد.

رئيس روابط با جمهوري اسلامي ايران در پارلمان اروپا در پاسخ به سؤالي مبني بر اينكه ارزيابي شما از توافقنامه ژنو چيست، گفت: قرارداد ژنو حائز اهميت است و پارلمان اروپا اهميت زيادي براي اين توافقنامه قائل است، به همين دليل از همه خواسته است به تعهدات پايبند باشند.

وي اضافه كرد: تحريم‌هاي جديدي نيز كه عليه افراد و شركت‌هاي ايراني اعمال شده مربوط به حال حاضر نيست و از قبل وجود داشته است.

رئيس روابط با جمهوري اسلامي ايران در پارلمان اروپا در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس مبني بر اينكه آيا مقوله تحريم و حقوق بشر با هم سنخيتي دارند؟ و آيا فكر نمي‌كنيد كه غرب با تحريم‌هاي ظالمانه اساساً مردم عادي، و كهنسالان و بيماران را مورد هدف قرار داده، آن هم در شرايطي كه ما از نظر دارويي تحريم شده‌ايم اما اين موضوع هيچ سنخيتي با برنامه صلح‌آميز هسته‌اي جمهوري اسلامي ايران ندارد، گفت: ما از تأثير تحريم‌ها آگاهيم.

وي اضافه كرد: اروپا در تحريم‌ها مردم عادي را هدف قرار نداده است؛ البته امروز خوشحاليم كه در توافقات ژنو مباحث مربوط به تحريم‌ها مورد توجه قرار گرفته و جلوي آن گرفته شده است.

كرونبرگ ادامه داد: در تحريم‌ها مواردي آمده است اما داروها تحريم نبودند و مشكلات مربوط به اين حوزه به دليل عدم گشايش اعتبارات مربوط به تحريم‌هاي بانكي به وجود آمد.

رئيس روابط با جمهوري اسلامي ايران در پارلمان اروپا درباره نقض حقوق بشر هم گفت: نقض حقوق بشر در تمام جهان رخ مي‌دهد حتي ما در همين راستا درباره اعدام در چين و آمريكا هم بحث‌هايي داريم.

وي در پاسخ به سؤال ديگري مبني بر اينكه شما همواره دم از حقوق بشر مي‌زنيد اما چشمان خود را بر جنايات رژيم صهيونيستي بسته و در قبال آن سكوت مي‌كنيد، اظهار داشت: در بسياري از كشورهاي دنيا سياست‌هاي دوگانه وجود دارد مثلاً برخي از كشورهاي امضاء كننده NPT سلاح هسته‌اي دارند و برخي ديگر از كشورهايي كه NPT را امضاء نكرده‌اند داراي سلاح هسته‌اي هستند.

رئيس روابط با جمهوري اسلامي ايران در پارلمان اروپا، با بيان اينكه استانداردهاي مربوط به اين حوزه در كشورهاي مختلف متفاوت است اظهار داشت: ما ارزش‌هايي داريم كه با ارزش‌هاي شما متفاوت است.

كرونبرگ در پاسخ به سؤال خبرنگار ديگري مبني بر اينكه چرا سران گروهك منافقين كه جنايات بسياري در كارنامه دارند توسط اروپائي‌ها از ليست گروه‌هاي تروريستي خارج شد، گفت: زماني كه دادگاه اروپايي تصميم گرفت اين گروه را از ليست گروه‌هاي تروريستي خارج كند مدت‌ها بود كه آنها عمليات تروريستي انجام نداده و حتي از سلاح‌هاي خود استفاده نمي‌كردند.

وي اضافه كرد: ما هرگز از آنها حمايت نكرده و ارتباطي با آنها نداريم.

خبرنگاري درباره ديدار فرداي هيئت پارلماني اروپا با خانواده شهداي هسته‌اي سؤال كرد كه رئيس روابط با جمهوري اسلامي ايران در پارلمان اروپا در پاسخ گفت: من از برگزاري اين ديدار اطلاعي نداشتم و نمي‌دانستم كه قرار است با آنها ديدار كنيم.

كرونبرگ اضافه كرد: من به عنوان يك دانشمند اعتقاد دارم كه براي گسترش NPT نبايد شاهد كشتار دانشمندان باشيم.

وي در پاسخ به سؤال خبرنگار ديگري مبني بر اينكه نسبت تحريم‌هاي جديد غرب عليه ايران با توافقنامه ژنو چيست، اظهار داشت: تحريم‌هايي كه شما از آن ياد مي‌كنيد قبلاً به تصويب رسيده و تحريم‌هاي جديدي نيست؛ در متن توافقنامه هم آمده نبايد هيچگونه تحريم جديدي اعمال شود.

ادامه دارد....

انتهاي پيام/

دوشنبه 25 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن