تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):رمضان ماه خدا و شعبان ماه رسول خدا و رجب ماه من است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802999768




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري:سهم ايران در جذب گردشگر خارجي قابل دفاع نيست


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري:سهم ايران در جذب گردشگر خارجي قابل دفاع نيست
رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري گفت: سهم كشور چين در گردشگري خارجي در سال گذشته 100 ميليون نفر و سهم كشور ما 4 ميليون نفر بود كه اين تعداد قابل دفاع نيست چرا كه برخي از اين افراد با نيت گردشگري وارد كشور نشده‌اند.


به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از مركز روابط عمومي و اطلاع رساني سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري، محمدعلي نجفي، معاون رئيس جمهوري گفت: جمهوري اسلامي ايران از نظر تاريخ و تمدن يكي از غني‌ترين كشورها است، وظيفه ما نگهداري، معرفي و شناساندن گنجينه‌اي است كه از گذشتگان به ما رسيده است.

معاون رئيس جمهوري در ادامه به نقش كشورمان در تاريخ تمدن بشري اشاره كرد و افزود: در كشوري مانند اتريش كه در برخي ادوار تاريخي اروپا نقشي تاثيرگذار داشته 700 محوطه تاريخي شناسايي شده است در حالي كه محوطه‌هاي شناسايي شده در كشور ما تاكنون بيش از200 هزار مورد بوده است.

رئيس سازمان ميراث فرهنگي با اشاره به مشكلات حوزه ميراث فرهنگي تصريح كرد: ما كشوري با سابقه تاريخي و تمدني بسيار غني هستيم كه شناساندن، حفظ و حراست از اين مواريث آن طور كه شايسته بوده انجام نشده است و با توجه به كمبود امكانات سازمان، بخشي از ميراث فرهنگي ما در معرض تخريب و گاهي تعدي قرار دارد.

نجفي ادامه داد: اين ميراث غني از لحاظ هويتي و سودآوري قابل استفاده است و مي‌تواند به منبع عظيم اقتصادي كشور تبديل شود.

معاون رئيس جمهوري گفت: ميراث فرهنگي به تعبيري ژن فرهنگي ماست چرا كه اگر كسي بخواهد مردم اين سرزمين را از نظر فرهنگي مورد بررسي قرار دهد به سابقه تاريخي كشور توجه مي‌كند.

رئيس سازمان ميراث فرهنگي افزود: در حوزه ميراث فرهنگي دو وظيفه و مسئوليت حائز اهميت وجود دارد، حفاظت، حراست و شناسايي از يكسو و بهره‌برداري مناسب كه موجب رشد و رونق اقتصادي مي‌شود.

وي با اشاره به اينكه بخش صنايع دستي در 3 دهه گذشته دچار تلاطم و اضطراب‌هاي بسياري بوده است، تصريح كرد: از لحاظ صنايع دستي ايران يكي از برجسته ترين كشورها است كه وجود 320 نوع صنعت دستي متفاوت و متنوع مصداق درستي بر اين ادعا است.

نجفي ادامه داد: صنايع دستي كشور ما از انواع گليم، گبه، قالي و جاجيم گرفته تا صنايع چوبي، سفالي، فلزي و... همگي از ظرافت خاصي برخورد اند.

رئيس سازمان ميراث فرهنگي گفت: با وجود اين تنوع بي‌نظير در حوزه صنايع دستي وضعيت تجاري اين صنعت ضعيف است، بخش عمده‌اي از بازارهاي داخلي ما آگاهانه يا ناآگاهانه صنايع دستي كشورهاي هند و چين را با كيفيت پايين عرضه مي كنند.

معاون رئيس جمهور با ابراز نگراني نسبت به تغيير سليقه مردم در رابطه با صنايع دستي، تصريح كرد: بايد نوآوري و خلاقيت نيروهاي جوان وارد اين حوزه شود، در برخي موارد اين اتفاق افتاده و با استقبال هم مواجه شده مثل توليد لباس‌هايي با طرح هاي سنتي كه استفاده از آنها رايج شده است و بايد ادامه پيدا كند.

رئيس سازمان ميراث فرهنگي در ادامه به حوزه ديگر مسئوليت سازمان اشاره كرد و گفت: گردشگري در حال حاضر يكي از بزرگترين صنايع ارزآور دنياست، بر اساس آمارها در سال 2012، 9 درصد از كل توليد ناخالص جهاني مربوط به گردشگري بوده است، همچنين از هر 11 شغل در دنيا يك شغل در ارتباط با صنعت گردشگري است.

نجفي با اشاره به آمار سازمان بين‌المللي گردشگري در مورد گردشگران خارجي دنيا گفت: سال گذشته ميلادي يك ميليارد و 35 ميليون نفر گردشگر خارجي در دنيا جابه جا شده است كه گردش مالي اين تعداد گردشگر به رقم 1000 ميليارد دلار مي رسد.

معاون رئيس جمهور تصريح كرد: از اين تعداد گردشگر خارجي سهم كشور چين 100 ميليون نفر بوده است و سهم كشور ما 4 ميليون نفر كه اين تعداد هم قابل دفاع نيست چراكه برخي از اين افراد با نيت گردشگري وارد كشور ما نشده اند.

رئيس سازمان ميراث فرهنگي از مديران كل حوزه‌هاي وزارتي و سازمان‌ها خواست تا پيشنهادات خود را در رابطه با سه حوزه مأموريتي اين سازمان براي پيشبرد اهداف و برنامه ها ارائه كنند.

وي ادامه داد: كمبود بودجه يكي از مهمترين معضلات ما در سازمان ميراث فرهنگي است، كل بودجه عمراني سازمان در سال جاري، 120 ميليارد تومان بوده كه 20 درصد از اين رقم اختصاص يافته است.

معاون رئيس جمهور با اشاره به مشكلات به جامانده از دوره قبل مديريت سازمان ادامه داد: مجموعه‌اي كه تحويل گرفتيم، مجموعه‌اي آماده براي كار نبود و نياز اساسي به بسترسازي داشت.

رئيس سازمان ميراث فرهنگي تصريح كرد: با تكرار نقص‌هايي كه در گذشته وجود داشته كاري انجام نمي‌شود، ما در 4 ماه گذشته تلاش كرديم مشكلات انبوه به جا مانده را برطرف كنيم.

وي پرونده‌هاي متعدد سازمان ميراث فرهنگي در محاكم قضايي را از ديگر معضلات اين دستگاه دانست و ادامه داد: در بسياري از پرونده‌ها به دليل عدم وجود لايحه دفاعي قوي، راي به محكوميت سازمان داده مي‌شد.

معاون رئيس جمهور تصريح كرد: همه دستگاه‌ها در 4 ماه گذشته درگير مشكلات بسياري بوده ايم اما نبايد در گذشته متوقف بمانيم، 4 سال فرصت داريم تا كارهاي خوب و مثمرثمري را انجام دهيم.

نجفي با اشاره به وظيفه دشوار مديران كل حوزه‌هاي وزارتي گفت: با توجه به حجم درخواست‌هاي ملاقات و برنامه‌ها، شما در اين جايگاه مي‌توانيد از ايجاد بروكراسي در دستگاه‌ها جلوگيري كنيد.

معاون رئيس جمهور ادامه داد: با توجه به اينكه حجم بسياري از اين ملاقات‌ها بي حاصل است و افراد رده‌هاي دوم و سوم دستگاه‌ها مي‌توانند تاثير بيشتري در فرآيند رسيدگي به مراجعات داشته باشند، مديران كل حوزه‌هاي وزارتي بايد با برنامه‌ريزي مناسب از بروز اين مشكلات جلوگيري كنند.

رئيس سازمان ميراث فرهنگي تشكيل اتاق فكر در حوزه مديران كل دستگاه‌ها را لازم دانست و تصريح كرد: با وجود مسائل و مشكلات بودجه‌اي و تحريم‌ها، مردم به دولت يازدهم اميدوار هستند، امروز پس از 4 ماه بستر لازم براي اقدامات اجرايي فراهم شده و ما بايد با تدبير براي بهبود وضعيت عمومي كشور تلاش كنيم.

وي ارتباط و هماهنگي بين دستگاه‌ها را يكي از مهمترين راهكارها براي سرعت بخشيدن به اقدامات دانست و تصريح كرد: با توجه به اينكه موضوع گردشگري به عنوان يكي از مأموريت‌هاي سه‌گانه سازمان، مسئله‌اي فرابخشي است، براي برطرف كردن مشكلات و مسائل در اين بخش نيازمند همكاري و مشاركت بسياري از دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها هستيم.

معاون رئيس جمهوري با اشاره به لزوم ايجاد عقبه اجتماعي براي حفاظت از ميراث فرهنگي كشور، گفت: دولت بايد يك عقبه اجتماعي و به دنبال آن سرمايه اجتماعي را براي پيشبرد آنچه در نظر دارد با اتكاء به مردم ايجاد كند.

انتهاي پيام/

جمعه 29 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 130]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن