تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بر زبان مؤمن نورى (الهى) است و درخشان و برزبان منافق شيطانى است كه سخن مى‏گويد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818998968




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مدير حوزه‌ علميه استان قم:حوزه‌هاي علميه از ديرباز با پژوهش عجين بوده‌اند


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: مدير حوزه‌ علميه استان قم:حوزه‌هاي علميه از ديرباز با پژوهش عجين بوده‌اند
مدير حوزه علميه استان قم گفت: حوزه‌هاي علميه از گذشته تاكنون با پژوهش و تحقيق سر و كار داشته‌اند و تمام دانش‌هايي كه توسط طلاب مورد بررسي قرار مي‌گرفته با پژوهش در ارتباط بوده‌اند.


به گزارش خبرگزاري فارس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمين احمد فرخ‌فال پنجشنبه شب در نخستين اجلاسيه مديران و صاحب‌نظران حوزوي عرصه پژوهش كه در سالن همايش‌هاي مدرسه علميه معصوميه برگزار شد با بيان اينكه اين مراسم به منظور گراميداشت هفته پژوهش برگزار شده است اظهار داشت: بهره‌گيري از الگوهاي بزرگي همچون مراجع تقليد در امر پژوهش در حوزه معارف شيعي اهميت فراواني دارد.

وي افزود: حوزه‌هاي علميه از گذشته تاكنون با پژوهش و تحقيق سر و كار داشته‌اند و تمام دانش‌هايي كه توسط طلاب مورد بررسي قرار مي‌گرفته با پژوهش در ارتباط بوده‌اند.

مدير حوزه‌ علميه استان قم با بيان اينكه موفقيت در حوزه‌ها در گرو كسب علوم مختلف ديني است عنوان داشت: براي ايده‌پردازي در يك علم بايد صاحب‌نظر بود؛ اختلاف فتاوا از همين منظر قابل بررسي است.

وي ادامه داد: اينكه تشيع به پژوهش و تحقيق بها داده موجب شده است كه مانند ساير مذاهب به مشكل جمود دچار نشود.

فرخ‌فال با اشاره به آميخته بودن فقاهت شيعي با پژوهش خاطرنشان كرد: اين آميختگي فقه و تحقيق، نسبت به همه علوم و دانش‌هاي ديني قابل مشاهده است.

مدير حوزه علميه استان قم افزود: اگر تحقيق و پژوهش در حوزه تعطيل شود نمي‌توانيم روش اهل بيت(ع) را در استخراج مسائل گوناگون پياده كنيم.

وي اضافه كرد: شوراي عالي حوزه علميه طي مصوبه‌اي اعلام كرده‌ تمام مراكز تخصصي بايد داراي مسئول پژوهش باشند كه دليل اين مصوبه نيز آشنا كردن طلاب در همه مراحل تحصيل با تحقيق و پژوهش است.

انتهاي پيام/78004/

جمعه 29 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن