تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):به پاداش بهشت نمى رسد مگر آن كس كه باطنش نيكو و نيّتش خالص باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819223741




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

زيباكلام:موفقيت روحاني در گرو حل مشكل هسته‌اي است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: زيباكلام:موفقيت روحاني در گرو حل مشكل هسته‌اي است
استاد دانشگاه تهران با بيان اينكه روحاني بيشتر فكر خود را بر روي حل مشكل هسته‌اي متمركز كرده است گفت: موفقيت روحاني در گرو حل مشكل هسته‌اي مي‌باشد.
به گزارش خبرگزاري فارس از گرگان، صادق زيباكلام عصر امروز در حاشيه بزرگداشت نلسون ماندلا با عنوان ماندلا و نفي راديكاليزم در پرديس سينمايي كاپري گرگان اظهار داشت: اگر روحاني نتواند كشور را از بن‌بست هسته‌اي و چاهي كه در آن هستيم عبور دهد در زمينه‌هاي ديگر هم نمي‌تواند موفق شود.

وي افزود: موفقيت دولت روحاني به حل مشكل هسته‌اي گره خورده و بر همين اساس روحاني فكر خود را بر حل مشكل هسته‌اي متمركز كرده است.

اين استاد دانشگاه تهران خاطرنشان كرد: گفته مي‌شود مشكلات اقتصادي كشور ناشي از سوي مديريت است نه تحريم‌ها.

زيباكلام ادامه داد: اين موضوع زماني مطرح شد كه بين اصولگرايان و احمدي‌نژاد به هم خورد و آنها از اين طريق راه خود را از احمدي‌نژاد جدا كردند.

به گفته وي در شرايط فعلي ايران اگر اقتصاددانان برجسته هم بيايند كار خاصي نمي‌توانند انجام دهند.

اين استاد دانشگاه تهران تصريح كرد: از سال 1384 تا پايان سال 1391 حدود 6 ميليون نفر وارد سن بازار كار شدند.

زيباكلام با بيان اينكه در اين سال‌ها فقط براي 560 نفر فرصت شغلي ايجاد شد اضافه كرد: طبق مطالعات انجام شده با توجه به نرخ تورم براي ايجاد يك شغل بايد 150 ميليون تومان سرمايه‌گذاري شود.

وي تصريح كرد: اگر قرار باشد براي 6 ميليون نفر شغل ايجاد شود و آن هم به شرط اينكه از فردا فرد ديگري به جمع افراد جوياي كار اضافه نشود چه ميزان سرمايه‌گذاري نياز دارد؟

اين استاد دانشگاه تهران: تاكيد كرد: مشكلات اقتصادي ربطي به سوءمديريت ندارد بلكه ريشه اصلي مشكلات اقتصادي ما مربوط به تحريم‌ها هستند.

زيباكلام اظهار داشت: معاون وزير صنعت، معدن و تجارت در سفر به استان آذربايجان شرقي اعلام كرد كه نيمي از صنايع كشور يا تعطيل هستند و يا با نيمي از ظرفيت موجود كار مي‌كنند.

وي اضافه كرد: وقتي به واسطه تحريم نمي‌توانيم حتي يك سنت هم جابه‌جا كنيم چه ربطي به سوءمديريت دارد؟

اين استاد دانشگاه تهران گفت: روحاني به درستي هم و غم خود را بر رفع مشكل هسته‌اي كشور متمركز كرده و به درستي دريافته است كه اگر اين مشكل حل نشود ساير مشكلات كشور را نمي‌تواند حل كند.

زيباكلام خاطرنشان كرد: مشكل اينجاست كه غربي‌ها به ما اعتماد ندارند آنها گمان مي‌كنند كه ما در جايي از اين كشور پهناور در حال انجام كاري هستيم.

به گفته وي مجموعه نظام به اين نتيجه رسيده كه بايد از اين وضعيت خارج شويم و بر همين اساس هم روحاني تلاش دارد تا مشكل هسته‌اي كشور را رفع كند.

اين استاد دانشگاه تهران در پاسخ به انتقادات كساني كه معتقدند روحاني در 100 روز گذشته به شعارهاي انتخاباتي خود همچون آزادي زندانيان سياسي، حذف سانسور در نشر كتاب و ... عمل نكرده است گفت:‌ اگر بخواهيم در خلأ اظهار نظر كنيم هيچ‌يك از قول‌هاي روحاني محقق نشده‌اند.

وي با بيان اينكه اين شيوه قضاوت غيرواقع‌بينانه است افزود: بايد وضع دولت يازدهم را در شرايطي كه روحاني دولت را از احمدي‌نژاد تحويل گرفت و با توجه به وضعيت هسته‌اي كشور بررسي كنيم.

اين استاد دانشگاه تهران تصريح كرد: دوست داشتم رفع حصر ميرحسين موسوي، مهدي كروبي و زهرا رهنورد براي روحاني مهم باشد اگرچه در اين 100 روز كاري براي رفع حصر آنها انجام نشد اما حدود 2 هزار دانشجوي ستاره‌دار دوباره به دانشگاه بازگشتند.

زيباكلام با بيان اينكه در مجموع نمره بالايي به عملكرد 100 روزه دولت روحاني مي‌دهد اظهار اميدواري كرد بعد از حل مشكل هسته‌اي كشور رفع حصر موسوي، كروبي و رهنورد در اولويت كاري روحاني قرار گيرد.

انتهاي پيام/83003/

پنجشنبه 28 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن