تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):برآورد اعمال در شب نوزدهم انجام مى‏گيرد و تصويب آن در شب بيست ويكم و تنفيذ آن در شب بي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818891952




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

در پي پرتاب موفقيت‌آميز دومين موجود زنده به فضا روحاني موفقيت دانشمندان فضايي ايران را ستود


واضح آرشیو وب فارسی:ايران: در پي پرتاب موفقيت‌آميز دومين موجود زنده به فضا روحاني موفقيت دانشمندان فضايي ايران را ستود
ادامه از صفحه يك

به گزارش ايرنا كاوشگر پژوهش حامل دومين ميمون فضايي با نام فرگام، بامداد شنبه توانست مأموريت زير مداري خود را با موفقيت كامل پشت سر بگذارد تا جمهوري اسلامي ايران يك گام ديگر به اعزام انسان به فضا نزديك‌تر شود. كاوشگر پژوهش كه حامل يك ميمون از‌ نژاد رزئوس بود پس از طي يك مسير زيرمداري (پرواز بيش از صدكيلومتري به صورت رفت و برگشت كماني شكل) تا ارتفاع 120 كيلومتر، در مدت زمان حدود 15 دقيقه توانست به زمين بازگردد و موجود زنده را سالم بازيابي كند. در طول اين مأموريت دانشمندان فضايي كشور توانستند علايم محيطي داخل محموله زيستي از جمله صوت، تصوير، تركيب گازي و علائم حياتي موجود زنده نظير نوار قلب و شاخص‌هاي تعيين‌كننده وضعيت عمومي در طول پرواز زير مداري را ثبت و كنترل كرده و در ايستگاه‌هاي زميني آن‌ها را لحظه به لحظه رؤيت كنند.
رونمايي از 12 فناوري بومي سايبري
در نخستين روز از هفته پژوهش، وزير دفاع در نمايشگاه صنعت بومي سايبري 12 فناوري اين حوزه را رونمايي و معرفي كرد. برخي از پروژه‌ها با اين نام‌ها افتتاح شدند: «سيستم عامل بومي‌وامن»، «ضد بدافزار پادويش»، «تلفن همراه‌امن»، «مسيرياب بومي» و «سيستم انتقال نوري مخابرات»، «سامانه تشخيص تهديدات سايبري»، «مركز عمليات امنيت»، «ديواره آتش پرسرعت و با ظرفيت بالا» و «ديواره آتش نرم‌افزارهاي كاربردي»، سامانه كنترل صنعتي بومي».
به گفته وزير دفاع اين محصولات گستره‌اي از امن كردن فضاهاي رايانه‌هاي شخصي و سازماني تا مسائل زير ساختي و حياتي و حساس كشور را پوشش مي‌دهند كه مي‌تواند به عدم وابستگي به سيستم عامل خارجي بينجامد. علاوه بر اين در حوزه دفاعي نيز خبرهايي مبني بر مستقر شدن «رادار آرش» در هفته‌هاي آتي منتشر شد. اميرسرتيپ فرزاد اسماعيلي فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم‌الانبياء ارتش گفت: رادار آرش با برد بسيار بالا توانمندي پدافند هوايي را افزوده است.
تأكيد جهانگيري برتوسعه علمي كشور
همزمان با اين دستاوردهاي فضايي و دفاعي، اسحاق جهانگيري در مراسم افتتاحيه چهاردهمين نمايشگاه بزرگ دستاوردهاي پژوهشي و فناوري كشور، به نكاتي اشاره كرد كه نشان از اهميت و اولويت‌هاي دولت يازدهم داشت. نكاتي كه بارها از سوي رئيس‌جمهور برآن تأكيد شده بود.
معاون اول رئيس‌جمهور با بيان اين‌كه آنچه مي‌تواند اقتصاد كشور را از نفت بي‌نياز كند، اقتصاد دانايي‌محور و دانش‌بنيان است گفت: دانايي مي‌تواند جايگزين نفت و هر چيز ديگر شود و توسعه پايدار كشور از اقتصاد دانش‌بنيان عبور مي‌كند.
وي تصريح كرد: چالش‌هايي در بخش پژوهشي كشور وجود دارد. نحوه تأمين مالي پژوهش‌ها از جمله چالش‌ها در بخش پژوهش است كه متكي به منابع و بودجه دولت است؛ در حالي كه در شرايط فعلي بودجه دولت محدود است و تقاضاها بسيار زياد. كشورهايي كه با توسعه علمي پيشرفت كردند، اتكاي‌شان به منابع دولتي زياد نبوده است.
حضور بخش خصوصي در حوزه پژوهش الزامي است. براي اينكه بخش خصوصي ايران نسبت به تحقيق احساس بي‌نيازي مي‌كند، مهمترين مسأله اين است كه بازار مصرف بخش خصوصي ايران غيررقابتي است اما بايد بدانيم راهي جز ورود به بازار بين‌المللي و توليد كالاهاي باكيفيت و قابل رقابت با قيمت‌هاي جهاني نداريم. اميدواريم بخش خصوصي ايران نيز به اين پيام توجه كند.

يکشنبه 24 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايران]
[مشاهده در: www.iran-newspaper.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن