تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):انسان بايد براى آخرتش از دنيا، براى مرگش از زندگى و براى پيرى‏اش از جوانى، توشه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804298530




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سخنان هاشمي درباره دلواپسي‌هاي مردم


واضح آرشیو وب فارسی:فردا نیوز: سخنان هاشمي درباره دلواپسي‌هاي مردم
آيت‌الله هاشمي رفسنجاني بعدازظهر امروز در گردهمايي مردم كرمان در مصلاي شهر كرمان، ضمن گراميداشت روز وحدت حوزه و دانشگاه گفت: مي‌خواهم امروز درباره مسائل روز و مواردي كه نسبت به آن دلواپسي داريد با شما حرف بزنم.
ايسنا: آيت الله اكبر هاشمي رفسنجاني، رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان اينكه كرمان در تاريخ ايران هميشه مثل ستاره‌اي درخشيده و هميشه يكي از سنگرهاي نفوذناپذير ايران بوده است، اظهار كرد: در خط مقدم حملاتي كه از جانب شرق به ايران مي‌شده، شهر قهرمان "بم" بوده؛ اين ارگي كه از قرون متمادي برايمان مانده است، شيوه زندگي مردم بوده است.

دولت تدبير و اميد برنامه‌اي براي ساخت كامل بم داشته باشد

وي افزود: سينه بم سپر بزرگي بوده كه هيچ دشمني نمي‌توانست از آن عبور كند اما مردم بم در سال‌هاي اخير دچار حادثه بسيار تلخي شده‌اند.

وي ادامه داد: بايد بم را مي‌ساختيم نساختيم. البته تلاش فراواني شده است. من پارسال به بم آمده‌ام و ديدم كه اين شهرستان الان روي پاي خودش ايستاده است. كشاورزي و صنايع مردم آن فعالند.

هاشمي‌ رفسنجاني سپس به ديدار اخير خود با مردم بم در تهران اشاره و اظهار كرد: قرار بود در اين سفر به بم هم بروم، اما به خاطر فراواني برنامه‌هاي اين دو روز از اين سعادت محروم ماندم. اما سالگرد زلزله را تسليت گفته و اعلام مي‌كنم به زودي خدمت آنها مي‌رسم.

وي گفت: اميدواريم دولت تدبير و اميد برنامه‌اي براي ساخت كامل بم داشته باشد و به آن عمل كند.

وي سپس به نقش تاريخي كرمان اشاره و بيان كرد: هميشه علماي بزرگي در كرمان بوده‌اند و از كيان نظام اسلامي دفاع كرده و براي توسعه اسلام جهاد كرده‌اند.

وي ادامه داد: لشگر 41 ثارالله كرمان البته در سيستان و هرمزگان در دفاع مقدس درخشش بسيار بالايي داشته است. من به عنوان فرمانده جنگ شهادت مي‌دهم كه در بسياري از نقاطي كه نياز بود با ايثار و فداكاري خط‌شكني شود اين لشگر حضور داشت.

وي به مفقودان و جانبازان بي‌شمار اين لشگر اشاره و بيان كرد: ايثارگران امروز سرمايه‌اي هستند براي حفظ قداست استان و حفظ شور انقلابي و دفاع از معارف انقلاب و اسلام و كشور.

وي گفت: شما مردم كرمان در صحنه‌هاي اخير نيز تاريخ را به خوبي رقم زده‌ايد. واقعه مسجد جامع در دوران انقلاب نقش روشني از شجاعت و انقلابي بودن شما كرماني‌ها دارد.

نگراني هاشمي رفسنجاني از توطئه عده‌اي براي تفرقه ميان حوزه و دانشگاه

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام سپس به وحدت حوزه و دانشگاه اشاره و بيان كرد: اين مساله بسيار مهمي است براي ما؛ همان اوايل انقلاب شياطيني در داخل و خارج سعي مي‌كردند بين حوزه و دانشگاه فاصله بيندازند.

وي افزود: خطر تاثير آن توطئه‌ها را ما كاملا مي‌ديديم، تا اينكه مناسبتي پيش آمد و آن روز را روز وحدت حوزه و دانشگاه مطرح كرديم.

وي با بيان اينكه من امروز احساس مي‌كنم كه همان توطئه‌ها دارد اوج مي‌گيرد، اظهار كرد: عده‌اي مي‌خواهند مانع شوند اين دو مركز عظيم فكري و عملي كه بايد دوام اسلام و معارف و مكتب اهل بيت و منابع عظيم افتخارات ايران را حفظ كند، بين‌شان تفرقه بيفتد، متاسفانه تلاش‌ها محدود به اين دو بخش نبوده و در جامعه هم ديده مي‌شود.

نزاع، رخنه‌ايست براي نفوذ دشمنان و هدر دادن فرصت‌ها و گرفتن وقت گرانبهاي ما

هاشمي‌ رفسنجاني اظهار كرد: من ادعا نمي‌كنم اما قرآن تاكيد كرده كه اختلاف‌نظر طبيعي است، اما اگر اختلاف عاقلانه مطرح و مودبانه بحث شود و با منطق با اختلاف برخورد كنيم، سازنده است.

وي به بيان روايتي از پيامبر پرداخت و گفت: آيات قرآن هم نشان مي‌دهد كه مردم بايد در هنگام بروز اختلافات با بحث كردن واقعيات را روشن كنند بنابراين نمي‌توان گفت اختلاف نباشد و همه يكسان فكر كنند.

وي افزود: اما آنچه كه مذموم است، نزاع و درگيري است. قرآن بارها توصيه كرده كه با هم نزاع نكنيد، چراكه دچار سستي مي‌شويد و در مقابل دشمنان خفيف و امت اسلامي را دچار ضعف مي‌كنيد.

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام ادامه داد: من اين را مي‌خواهم به شما بگويم كه اختلاف‌نظرها در حوزه و دانشگاه و احزاب و رسانه‌ها و حتي در صداوسيما مطرح و بحث شود، اما مودبانه هركس نظرش را بگويد،‌ مردم انتخاب مي‌كنند.

وي با بيان اينكه مردم ما امروز دانش و آگاهي كافي را دارند، اظهار كرد: ما بايد مودب بحث كنيم نزاع، رخنه‌اي است براي نفوذ دشمنان و هدر دادن فرصت‌ها و گرفتن وقت گرانبهاي ما.

رفسنجاني گفت: كساني كه تهذب را انتخاب كرده‌اند و داعيه سياسي دارند، اينها روشنفكران جامعه هستند و مي‌خواهند جامعه را هدايت كنند. ما اميدواريم اين گروه‌ها بحث‌هاي خودشان را در حيطه ادب اسلامي و انساني و مصلحت نظام به صورت دوستانه انجام دهند و داوري را به مردم واگذار كنند.

وي همچنين گفت: نتيجه اين اختلافات در انتخابات مشخص مي‌شود و مردم مي‌فهمند كه به چه كسي راي دهند؛ اگر ما با شعاري مردم را فريب ندهيم و با كار غيرمصلحتي اميد خدمت به مردم را ضعيف نكنيم، مردم كارشان را مي‌كنند.

هاشمي رفسنجاني گفت: شما در كرمان علماي بزرگي داريد اما من به عنوان يك كرماني مي‌گويم فضاي كرمان را هميشه دوستانه نگه داريد.

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام سپس به مسائل روز كشور اشاره و اظهار كرد: مقام معظم رهبري قبل از انتخابات فرمودند راي مردم حق‌الناس است حق‌الناس بخشيده نمي‌شود. اين يك تعبير فقهي و يك نظريه فقهي است كه ايشان مطرح كردند. ضايع كردن حق مردم نتيجه بسيار بدي دارد، احترام به فكر و نظر مردم جامعه را تقويت كرده و باعث مي‌شود مردم وفادار بمانند.

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام همچنين بيان كرد: شما ديديد كه با سوءتدبير و تحريم‌هاي خارجي، زندگي ما به كجا رسيد. بيكاري جوانان تحصيلكرده ما كه سرمايه‌هاي كشور هستند، 25 درصد است، مي‌بينيد كمبودها مردم را تحت فشار قرار داده است. مي‌بينيد كه 500 هزار ميليارد تومان بدهي دولت قبلي به بانك‌ها و پيمانكاران و نيروهاي مسلح چه مشكلاتي ايجاد كرده است، مي‌دانيد كه چهار هزار طرح عمراني الان بدون اعتبار مانده است مي‌دانيد كه كشتي‌هاي حامل نيازهاي ضروري ما به خاطر نبودن ارز در درياها لنگر انداختند.

سعي كنيد اختلاف شيعه و سني را كاهش دهيد

به اعتقاد هاشمي رفسنجاني، با اين شرايط آنچه كه مساله را از تلخي بيرون مي‌آورد، اتحاد ماست. اگر متحد شويم، دشمنان طمع بر ما نمي‌كند و كار به جايي نمي‌رسيد كه اسرائيل كه كشور آن به اندازه يك شهرستان ما هم نيست، ايران را تهديد كند.

وي افزود: در هر شرايطي بايد ضمن احترام به عقايد ديگران، اتحاد را حفظ كنيم؛ ما چرا بايد با اهل سنت اختلافاتي داشته باشيم. مگر قرآن با صراحت از همه اديان آسماني دعوت نكرده كه در مشتركاتمان با هم همكاري كنيم. ولي چگونه است در كشور مسلمان ايران كه شيعه و سني با هم اختلاط مي‌كنند، حوادث تلخي پيش مي‌آيد.

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان اينكه مگر علماي ما شيعيان همه يك جور فتوا مي‌دهند؟ اظهار كرد: ما اجازه نداريم با اهل سنت دعوا كنيم. همين امسال من دو بار از رهبري انقلاب در جلسه عمومي شنيدم كه فرمودند مشكلات امروز دنياي اسلام به خاطر دو گروه افراطي شيعه و سني است.

وي ادامه داد: يك گروه افراطي طالبان و بدتر از القاعده و سلفي‌ها كه ريختن خون شيعيان را مباح مي‌دانند و از يك طرف هم ما عده‌اي داريم كه به شخصيت‌هاي مهم اهل سنت اهانت مي‌كنند.

هاشمي رفسنجاني گفت: اهل سنت در اطراف مرزهاي ما هستند اگر بدرفتاري كنيم، آنها به ديگران پناه مي‌برند. چرا در پاكستان شيعه و سني بايد همديگر را بكشند. در سوريه و عربستان و عراق هم همين‌طور مسائلي را مي‌بينيم. در حالي كه در قرآن آمده اهل ايمان با هم برادرند. مومن فقط شيعه نيست بلكه هركس كه به اسلام، خدا، پيغمبر و معاد ايمان داشته باشد، مومن است.

وي افزود: سعي كنيد اختلاف شيعه و سني را كاهش دهيد. بيش از يك ميليارد نفر مسلمان در جهان وجود دارد. با اختلاف نمي‌توان اسلام را به دنيا معرفي كرد، اين چيزها ما را ضعيف مي‌كند و كشور را رنج مي‌دهد. البته استعمارگران دلشان مي‌خواهد دنياي اسلام با هم تفرقه و كشورهاي منطقه با هم در ستيز باشند.

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام تاكيد كرد: اگر ما ملت را دوست داريم نبايد باعث شويم بين ملت اختلافي پيش بيايد.

هاشمي رفسنجاني سپس به مسائل زندگي مردم اشاره و بيان كرد: شما در 24 خرداد دولتي را سركار آورديد كه افكار و مواضع او دنيا را قانع كرد كه بايد با ايران مذاكره كنند و آنهايي كه ما را تهديد به تسليم يا جنگ مي‌كردند، ديديد كه علاقه‌مند به مذاكره شدند.

وي با بيان اينكه اين مذاكره هيچ اشكالي ندارد هركسي آمد و حرفي غير از اين زد، بدانيد كه دارد فريبكاري مي‌كند، ادامه داد: مگر رهبري بعد از امضاي توافق و ارايه گزارش رييس جمهور، تشكر نكردند؟

وي با بيان اينكه قبل از مذاكره عده‌اي به فتنه‌انگيزي پرداختند گفت: اما آقا فرمودند كه حق نداريد بگوييد مذاكره‌كنندگان سازش‌كار هستند اينها بچه‌هاي انقلاب هستند.

وي افزود: البته اسرائيلي‌ها و صهيونيست‌ها هم از آن طرف ما را تحت فشار قرار دادند كه قرارداد بهم بخورد. اوباما هم ضعف نشان داد و چند تحريم عليه چند شركت ما تصويب كرد. اما مذاكره‌كنندگان ما برگشتند ايران و گفتند آمريكا تعهدات را زير پا گذاشته است. خود اروپايي‌ها نيز فشار آمريكا را افزايش دادند تا اينكه وزير امور خارجه آمريكا با دكتر ظريف تماس تلفني برقرار كرده و گفته ما آن مساله را حل مي‌كنيم بياييد مذاكره بكنيم.

هاشمي رفسنجاني تصريح كرد: مطمئن باشيد كه اگر دولت موفق شود تحريم‌ها را از بين ببرد، همانطوري كه تاكنون امتيازي نداده، در آينده نيز مواظب هستيم تا به گفته دكتر روحاني شرايط "برد- برد" باشد و هيچ امتيازي را نمي‌دهيم.

وي همچنين گفت: ايران الان كشوري نيست كه هيچ كشوري نخواهد با او كار كند. ايران امروز در بهترين موقعيت است و داراي ملتي وفادار است كه با چند سال تحريم و گراني و بيكاري به نظام وفادار مانده است. اگر مشكلي از جاهاي ديگر پيش نيايد، اين دولت مي‌تواند موفق شود تا طرح‌هاي اقتصادي اجرا و بيكاري را كاهش دهد.

پنجشنبه 28 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فردا نیوز]
[مشاهده در: www.fardanews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن