تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اى على هر كس حلال بخورد، دينش صفا مى‏يابد، رقّت قلب پيدا مى‏كند، چشمانش از ترس خدا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820054678




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

۱۰سبزي ضروري و مفيد كه بايد بخوريد


واضح آرشیو وب فارسی:الف: ۱۰سبزي ضروري و مفيد كه بايد بخوريد
سبزيجات از منابع غني آنتي‌اكسيدان به حساب مي‌آيند. خوشبختانه اين گياهان در وعده‌هاي غذايي ما بسيار ديده مي‌شوند. در اينجا اما به نمونه‌هايي اشاره شده كه مصرف بيشتر آنها به سلامت ما كمك بيشتري مي‌كند.

كلم بروكلي
كلم بروكلي سرشار از آنتي‌اكسيدان‌هاي ضد سرطان است. يكي از تحقيقات نشان داده است، مرداني كه پنج بار يا بيشتر در هفته از اين قبيل سبزيجات كه بروكلي يكي از آنهاست- مي‌خورند، در صورت ابتلا به سرطان مثانه، شانسي ۱۰ درصد بيشتر از مردان در بهبودي دارند.

پياز
تمامي آنتي‌اكسيدان ضد سرطان پياز را در صورتيكه آن را خام مصرف كنيد به دست خواهيد آورد. پختن پياز در دماي زياد، فوايد ضد سرطان آن در سرطان‌هاي ريه و پروستات را كاهش مي‌دهد.

ذرت
ذرت را به هر شكلي كه مصرف مي‌كنيد -بلال يا پخته شده-، تنها مراقب باشيد كه ذرت پخته شده را مي‌خوريد. يك مطالعه در ژورنال مواد غذايي كشاورزي و شيمي نشان داده است كه ميزان آنتي‌اكسيدان ِ لوتئين در ذرت پخته شده بيشتر است و هر چه ذرت بيشتر پخته شود، ميزان اين آنتي‌اكسيدان نيز بيشتر خواهد بود. اين آنتي‌اكسيدان، ريسك نابينايي و كم‌بينايي بر اثر كهولت سن را در افراد مسن موثر كاهش مي‌دهد.

نخود سبز
كوچك اما نيرومند! طبق نتيجه يكي از تحقيقات در ژورنال بين‌المللي سرطان مشخص شده كه مصرف مقداري از نخود سبز به همراه ديگر حبوبات، ريسك سرطان معده را كاهش مي‌دهد.

كلم پيچ
اين گياه سبز با برگ‌هاي مجعد، سرشار از ويتامين سي است. آنتي اكسيدان آن با كم كردن سطح LDL يا كلسترول بد، منجر به كاهش ريسك بيماريهاي قلبي مي‌شود.

فلفل قرمز
يك فلفل متوسط، فقط ۳۲ كالري دارد، اما داراي حجم عظيمي از ويتامين سي است كه حدود ۱۵۰ درصد از ارزش روزانه توصيه شده را تامين كرده و از گرفتگي شر اين كه از عوامل اصلي بروز بيماري‌هاي قلبي است، جلوگيري مي‌كند.

اسفناج
اسفناج با كاروتنوئيدها ساخته شده؛ آنتي‌اكسيدان‌هايي كه به سلامت چشم‌ها كمك مي‌كند و از بروز دژنراسيون ماكولار كه باعث نابينايي در افراد مسن مي‌شود، جلوگيري مي‌كند. پختن سبزيجات كمك مي كند لوتئين (كاروتنوئيد) بهتر توسط بدن جذب شود. ماكولار نقطه‌اي زردرنگ در شبكيه چشم است كه بيشتري حساسيت به نور را در شبكيه دارد و فساد آن از شايع‌ترين عوامل كوري در افراد مسن است.

جوانه يونجه
اين نيروگاه كوچك، منبعي غني از بتاكارتن است. آنتي‌اكسيداني است كه شما را در برابر سرطان ريه محافظت مي‌كند و به ساخت پوست سالم، مو، ناخن‌ها، لثه‌ها، غدد، استخوان‌ها و دندان كمك مي‌كند. اين گياه همچنين منبع خوبي از ويتامين اي است، كه ممكن است از حملات قلبي جلوگيري نمايد. مصرف جوانه يونجه همچنين ريسك مرگ در اثر سرطان مثانه را كاهش مي‌دهد.

كلم بروكسل
آنتي اكسيدان‌هاي اين گياه به رفع راديكال‌هاي آزاد سرطاني كمك مي‌كند و با ۸۰ درصد ويتامين سي روزانه خود در نصف ليوان، به مبارزه با بيماري‌هاي قلبي و آب مرواريد مي‌رود.

چغندر
سبزيجات از منابع غني آنتي‌اكسيدان به حساب مي‌آيند. خوشبختانه اين گياهان در وعده‌هاي غذايي ما بسيار ديده مي‌شوند. در اينجا اما به نمونه‌هايي اشاره شده كه مصرف بيشتر آنها به سلامت ما كمك بيشتري مي‌كند.

پنجشنبه 28 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: الف]
[مشاهده در: www.alef.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن