تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خوشبخت كسى است كه سراى باقى را كه نعمتش پايدار است بر سراى فانى كه عذابش بى‏پاي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820343408




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تخريب بافت قديمي تبريز با مصوباتي كه بوي عتيق مي‌دهند


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: تخريب بافت قديمي تبريز با مصوباتي كه بوي عتيق مي‌دهند
رئيس شوراي شهر تبريز با اشاره به سه فوريتي طرح احياي ميدان حكومتي تبريز گفت: قرار نيست هر بناي قديمي كه مربوط به 100 سال قبل است را به بهانه حفظ ميراث فرهنگي تبريز، پا بر جا نگه داريم.


به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز، شهرام دبيري بعد از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار كرد: بناهاي مربوط به ميراث فرهنگي با بناهاي قديمي تفاوت دارد و اگر ميراث فرهنگي بگويد ساختماني بايد حفظ شود، موضوع جنبه ديگري پيدا مي‌كند.

دبيري در پاسخ به سئوال خبرنگاران كه آيا در توسعه اين ميدان به حفظ بافت تاريخي و هويت تبريز نيز توجهي مي‌شود، افزود: به هر حال امروز ما به ميدان بزرگي در شهر نياز داريم كه بايد توسعه يافته باشد، امروز در شهرهاي بزرگي مثل استانبول كه با ميدان تقسيم شهرت گرفته، محلي براي رفت و آمد عابر پياده اختصاص داده شده است.

پيش از اين پروژه بزرگ عتيق در حد فاصل خيابان شهيد بهشتي تبريز منجر به تخريب بناهاي قديمي زيادي در اين بافت شهري شد كه قرار بود در بازسازي اين محدوده به موضوع حفظ معماري قديمي آن توجه شود ولي با پايان يافتن احداث بناهاي جديد مشخص شد كه چيزي از تبريز قديم در طرح عتيق مشاهده نمي‌شود.

رئيس شوراي شهر تبريز همچنين در پاسخ به اينكه آيا در توسعه ميدان حكومتي تبريز هم وعده حفظ بافت تاريخي تبريز فراموش خواهد شد، گفت: نمي‌توان از حالا در اين مورد اظهارنظر كرد و بايد كارشناسان صاحب نظر در مورد پروژه عتيق اظهار نظر كنند.

چندي پيش شوراي چهارم در يكي از اولين مصوبات خود اجراي طرح بزرگ احياي ميدان حكومتي تبريز در راستاي احياي هويت تاريخي اين شهر را مورد ارزيابي قرار داد.

اين طرح در محدوده ميدان ساعت و استانداري به عنوان محدوده حكومتي قديم تبريز به مرحله اجرا درخواهد آمد و مقدمات اجرايي آن نيز ابتدا از ضلع شمال شرقي ميدان ساعت با عنوان توسعه ميدان مذكور و تسري آن به بخش‌هاي ديگر در قالب طرح كلي ميدان حكومتي آغاز خواهد شد.

انتهاي پيام/60001/ح20

پنجشنبه 28 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن