تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):راست ترين سخن، رساترين پند و زيباترين حكايت، كتاب خدا (قرآن) است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819809685




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خريد و فروش نسل چهارم روانگردان‌ها آزاد است


واضح آرشیو وب فارسی:ايران: خريد و فروش نسل چهارم روانگردان‌ها آزاد است
زهره رجب‌نيا

معاون كاهش تقاضا و توسعه مشاركت‌هاي مردمي ستاد مبارزه با مواد مخدر درباره خريد و فروش قانوني ان.پي.اس‌ها هشدار داد وگفت هيچ يك از كنوانسيون‌هاي بين‌المللي تاكنون محدوديتي بر عرضه 250 ماده روانگردان نسل چهارمي قائل نشده‌اند.
بابك دين پرست در گفت‌و‌گو با ايران اظهار كرد: در كنوانسيون‌هاي بين‌المللي تنها بر نظارت و محدوديت 234 ماده اشاره شده است در حالي كه روانگردان‌هاي جديد حاوي 250ماده گياهي هستند و تا كنون دليلي بر محدوديت عرضه و يا ممنوعيت آن‌ها وجود نداشته است.
وي معتقد است مجموع اين عوامل برخورد با روانگردان‌هاي مذكور را با پيچيدگي‌هاي خاصي مواجه كرده است.
معاون كاهش تقاضا و مشاركت‌هاي مردمي ستاد مبارزه با مواد مخدر همچنين تأكيد كرد: ان.پي.اس‌هاي جديد اغلب مشكلات جسمي و رواني زيادي براي مصرف‌كنندگان خود به بار مي‌آورند تا جايي كه به استناد گزارش‌هاي جهاني، مصرف اين روانگردان‌ها گاه موجب بروزخودكشي‌هاي بي‌دليل مي‌شود.
دين‌پرست همچنين با رد پرسش ايران مبني براينكه چرا مقوله روانگردان‌ها در كشور مغفول مانده و سياستگذاري مناسبي در اين زمينه نشده است، اظهار كرد: اين موضوع حتي براي سازمان ملل نيز سوژه جديدي محسوب مي‌شود و همان‌طور كه پيش از اين اشاره كردم كنوانسيون‌هاي بين‌المللي نيز تاكنون براي روانگردان‌ها محدوديت و نظارتي قائل نبوده‌اند اما ما به موازات طرح اين موضوع در كشور با تعامل مناسب با رسانه‌ها و با برپايي كارگاه‌هاي رسانه‌اي در صدا و سيما سعي كرده‌ايم، اطلاع‌رساني خوبي در اين باره ارائه دهيم. وي همچنين در بخش ديگري از اين گفت‌و‌گو با استناد به گزارش‌هاي سازمان ملل كه تا 12 جولاي 2012، چند كشور جهان را مورد بررسي قرار داده است، توضيح داد: در اين گزارش از 80 كشور دنيا 70 مورد موضوع ظهور روانگردان‌ها را در كشورهاي خود تأييد كرده‌اند و اين امر دليلي بر جديد بودن اين موضوع در جهان است. معاون مشاركت‌هاي مردمي ستاد مبارزه با مواد مخدر در بخش ديگري از اين گفت‌و‌گو تأكيد كرد: كه موضوع پيش‌سازها بايد از روانگردان‌ها جدا شود.
وي براي توضيح بيشتر به تبديل 60 درصد ترياك كشور افغانستان به مرفين و هروئين اشاره كرد وگفت: براي تبديل اين ميزان ترياك به هروئين و مرفين به 12 هزار تن ماده پيش ساز نياز است كه يك قلم از اين پيش سازها حتي به ميزان يك كيلو نيز در كشور افغانستان توليد نمي‌شود و قاچاقچيان با وارد كردن يك هزار و 300 تن اسيد انيدريد به افغانستان به دنبال خواسته‌هاي سودجويانه خود هستند.
به اعتقاد وي از اوايل دهه 90 ميلادي كه روانگردان‌ها ساخته و در جهان توزيع شدند تاكنون فقط دانش تركيب و فرآيند ساخت آن‌ها تغيير كرده و موجب شده تا هرازگاهي ماده‌اي جديد كه تأثيرات مخرب تري بر مصرف‌كنندگان دارد، وارد بازار شود.
به گفته او، مقابله با اين مواد در سراسر جهان كاري دشوار است، چون معمولاً در قالب‌هاي قانوني داد و ستد مي‌شوند و با اسامي فريبنده در بازار به فروش مي‌رسند.

پنجشنبه 28 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايران]
[مشاهده در: www.iran-newspaper.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 64]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن