تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):كسى كه خداى سبحان را مى شناسد، شايسته است دلش از بيم و اميد به او خالى نباشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804113669




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سوال درستي كه منصوريان مطرح مي‌كند «اميد» چه فرقي با زير 22 سال دارد؟


واضح آرشیو وب فارسی:ايران ورزشی: سوال درستي كه منصوريان مطرح مي‌كند «اميد» چه فرقي با زير 22 سال دارد؟
وصال روحاني
عليرضا منصوريان معترض است و مي‌گويد چرا وقتي او بيش از يك سال است تيم ملي فوتبال زير 22 سال را هدايت و اينك اين تيم را مهياي شركت در اولين دوره مسابقات قهرماني آسيا در اين رده سني (اواخر دي و اوايل بهمن ماه امسال در مسقط مركز عمان) مي‌كند، فدراسيون صحبت از انتصاب يك سرمربي خارجي براي تيم ملي اميد مي‌كند؟ منصوريان مي‌پرسد: «مگر تيم تحت اختيار من همان تيم اميد نيست، پس چرا مي‌خواهيد برايش مربي بياوريد؟»
او مي‌افزايد: «تنها اثر اينگونه صحبت‌ها به‌هم ريختن هر چه بيشتر آرامش من و شاگردانم است.» وي از فدراسيون اكيدا خواسته است كه در آستانه نبردهاي مسقط با اينگونه حرف‌ها و اقدامات و با دست خودش تيم زير 22 سال ايران را تضعيف نكند.
بد نيست تذكر دهيم از سه سال پيش كه AFC تكليف كرد كشورهاي عضو اين نهاد در رده زير 22 سال هم فعال شوند و اولين پيكارهاي قهرماني آسيا را هم براي اين رده به راه انداخت مشخص بود كه خواه ناخواه اين رده جاي آنچه را كه همواره رده سني اميد شناخته شده است، خواهد گرفت و نگاه بدبينانه‌تر اين است كه بگوييم از همان زمان معلوم بود اين رده سني تازه تداخل‌هايي را با رده «اميد» (زير 23 سال)‌ايجاد كرده و به‌گونه‌اي موجب تضعيف هر دو رده خواهد شد.
شايد استدلال و عنوان شود چون چند مهره سرنوشت‌ساز زير 23 سال را مي‌توان در تيم ملي اميد به‌كار گرفت، نبايد از اين امر پرهيز كنيم اما از آن‌سو بانيان تيم زير 22 سال هم مي‌گويند اين تيم دو منظوره و قادر به سرويس‌رساني به هر دو رده زير 22 و زير 23 سال است و در نتيجه چرا از آن در رده سني اميدها هم استفاده نشود؟
حرفي كه منصوريان مي‌زند مورد دوم است و با اين اوصاف او لابد حق دارد بپرسد كه چرا حالا و در آستانه رقابت‌هاي آسيايي بايد صحبت از انتصاب مربي اميدها شود. وي مي‌افزايد: «هر تيم اميدي شكل گيرد حداقل 90 درصد نيروهايش از تيم من خواهند آمد به‌خصوص كه اين تيم بيش از يك سال و نيم است كه با همين روال كار و تمرين مي‌كند و هماهنگي آن چيزي است كه هر مربي آن را مي‌خواهد.» اين مشكلي است كه فدراسيون در بدو انتصاب مربي تيم زير 22 سال بايد آن را محاسبه و وارد اقدامات خود مي‌كرد. داشتن يك مربي جداگانه براي هر يك از دو رده زير 22 و زير 23 سال شايد سراسر غلط نباشد اما آن‌قدرها هم ضروري نيست و يك نفر مي‌تواند هدايتگر هر دو تيم باشد زيرا نه فقط 90 درصد بلكه بيش از 95 درصد و شايد هم 100 درصد نيروهاي‌شان مي‌توانند يكي باشند، بنابراين اگر فدراسيون فوتبال كسي به‌جز منصوريان را براي هدايت اميدها مي‌خواست، بايد آن فرد را همان زمان و در بدو كار زير 22 ساله‌ها انتخاب مي‌كرد و هدايت همزمان هر دو تيم را به وي مي‌داد و بهتر بگوييم يك تيم زير 22 سال را تشكيل مي‌داد و به مسوول آن اختيار مي‌داد كه براي هر تورنمنت زير 23 سال اگر مهره‌اي يافت كه در اين شرايط سني مي‌گنجد از او بهره گيرد.
اينك منصوريان مي‌گويد حالا كه وي از مدتي پيش براي اين مهم انتخاب شده و بد هم نتيجه نگرفته چرا بايد يك مربي تازه‌وارد اينقدر دير بيايد و تيم زير 23 سال را بگيرد و به تبع آن تيم زير 22 سال را هم كه خودش سهمي در ساختن آن نداشته، در دست گيرد.
آيا بهتر نيست فدراسيون همين حالا به آنچه خودش انتخاب كرده وفادار بماند و تغييري اين همه دير در ساختار تيمي اعمال نكند كه اسما و واقعا زير 23 سال است اما محكوم است كه به هر دليل و با هر رويداد ممكن از تمامي نيروهاي تيم زير 22 سال بهره گيرد و هر كاري به‌جز اين هم غيرعقلايي خواهد بود زيرا آنها از كوره آزمايش‌هاي دوساله‌اي عبور كرده و از بهترين‌هاي رده سني اميدها هستند، اگر منصوريان درست مي‌گويد چرا فدراسيون زودتر از اين به همين باور نرسيد و اگر بهتر از منصوريان در خارج و حتي داخل مرزها مي‌شناخت، چرا از همان آغاز آن فرد را نياورد؟
هيچ‌كس نمي‌گويد منصوريان بهترين گزينه ممكن است و از قضا او رزومه‌اي بسيار كوتاه و اندك در حرفه مربيگري دارد و شايد افراد پرشمار بهتري از او براي اين پست يافت مي‌شدند و مربياني بسيار كارنامه‌دارتر مي‌توانستند اين تيم را به پروازهاي بلندتري نايل كنند اما در شرايط فعلي وقتي منصوريان مي‌پرسد چگونه مي‌توان بين اين دو تيم (زير 22 و زير 23 سال) فرق گذاشت و سپس يك نفر تازه‌وارد را آورد و تيم زير 23 سال را به او سپرد و توقع داشت كه وي هيچ‌كاري با ساختار تيم زير 22 سال نداشته باشد و همان تيم را براي رده سني اميدها انتخاب نكند، بايد پرسش او را طبيعي و عقلايي شمرد.
شايد انتخاب منصوريان از گام نخست اقدام اصلح و درستي نبوده باشد اما به همان منوال سوال كنوني وي در اين زمينه كه چرا بايد مربي ديگري اينك وارد چرخه كار تيم اميد و در واقع تيم تحت هدايت وي شود، نيز سوال درستي به نظر مي‌رسد.

پنجشنبه 28 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايران ورزشی]
[مشاهده در: www.iran-varzeshi.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن