تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):غيرت از ايمان است و بى بند و بارى از نفاق.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803571920




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تلويزيون و راديو براي يلدا چه مي‌كنند؟


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: تلويزيون و راديو براي يلدا چه مي‌كنند؟
شبكه‌هاي تلويزيوني با بهره‌گيري از حضور هنرمندان و چهره‌هاي شناخته شده، ويژه برنامه‌هايي را براي شب يلدا روي آنتن مي‌فرستد. هر چند تقارن يلدا با اربعين حسيني رنگ و بوي ديگري به برگزاري اين مناسبت در صداوسيما مي‌بخشد و به نظر مي‌رسد اين رسانه قصد دارد لحظات شب يلدا را براي بينندگان معنوي‌تر سپري كند.

به گزارش خبرنگار سرويس تلويزيون و راديو ايسنا، تلويزيون، امسال براي شب يلدا حدود شش برنامه زنده با حضور مجرياني چون سيد علي ضياء، محمد رضا علي‌مرداني، حسين رفيعي، محمد جعفر خسروي، پدرام كريمي و امير احمدي تدارك ديده است كه به روي آنتن مي‌برد.

در ميان شبكه‌هاي سراسري، شبكه تهران ويژه‌برنامه‌اي را براي شب يلدا ندارد و به پخش تله‌فيلم «يك روز به‌يادماندني» با بازي حميد لولايي و مهران غفوريان بسنده مي‌كند. اين فيلم با ساختار خانوادگي شنبه، 30 آذر ساعت 20 و 45 دقيقه پخش مي‌شود.

شبكه چهار سيما نيز قرار است در شب يلدا ويژه برنامه سال گذشته‌اش را تكرار كند. «سبز، سرخ، شيرين» به تهيه‌كنندگي حسين مسافرآستانه كه براي شب يلداي سال گذشته‌ شبكه چهار تهيه شده بود، امسال هم پخش مي‌شود.

شبكه «نسيم» كه به عنوان شبكه نشاط و سرگرمي از آن ياد مي‌شود در پخش آزمايشي خود قرار است يك برنامه زنده با حضور هنرمندان تلويزيون را در شب يلدا به روي آنتن ببرد.

«نسيم يلدايي» با اجراي محمدرضا علي‌مرداني همراه خواهد بود. اين برنامه شنبه شب ساعت 22 به شكل زنده به روي آنتن مي‌رود، ضمن اينكه قرار است با حضور هنرمندان تلويزيون همراه باشد.

شبكه يك، ويژه برنامه «شب چره» (به معني شب‌نشيني) را جمعه شب ساعت 23 تا 2 بامداد پخش مي‌كند.

اين شبكه مهمان‌هايي از جمله رضا صادقي، جمشيد مشايخي به همراه همسرش را به اين برنامه دعوت كرده است.

همچنين پخش گزارش‌هايي از كساني كه كنار خانواده‌هايشان نيستند از جمله آتش نشان ها، ماموران نيروي انتظامي و سالمندان خانه سالمندان از ديگر بخش هاي ويژه برنامه شب چله شبكه يك است.

برنامه «زنده‌باد زندگي» كه هر شب ساعت 23 از شبكه دو سيما زنده پخش مي‌شود، در شب يلدا نيز به شكل ويژه به روي آنتن مي‌رود. اين برنامه با اجراي محمد جعفر خسروي همراه است.

همچنين «برف مي‌بارد» عنوان ويژه برنامه شبكه سه سيما در شب يلداست كه قرار است به شكل زنده با اجراي سيد علي ضياء به روي آنتن برود. اين برنامه توسط علي زاهدي تهيه خواهد شد.

برنامه «راديو هفت» به تهيه‌كنندگي و كارگرداني منصور ضابطيان كه هرشب ساعت 23 به روي آنتن مي‌رود، در شب يلداي امسال به خاطره‌گويي رزمندگان و هنرمندان مي‌پردازد.

همچنين شبكه جام‌جم قرار است در شب يلدا ويژه برنامه‌اي را با اجراي مجريان حسين رفيعي و امير احمدي به روي آنتن ببرد. ويژه برنامه شبكه جام‌جم از ساعت 22 و 30 دقيقه تا 24 امداد با مخاطبان همراه است.

***

راديو فرهنگ هم برنامه‌هاي «فرهنگ مردم»، «سلام كوچولو»، «خانه و خانواده» و «پرانتز باز» را به مناسبت يلدا آماده پخش مي كند .

برنامه «فرهنگ مردم» كاري از گروه فرهنگ راديو ايران به آيين و آداب و رسوم نقاط مختلف ايران در شب يلدا و شب چله مي پردازد. در اين برنامه آيين مردمان ارزنه تربت جام، لرستان، ايلام و روستاي دران شاندرمن تالش بيان مي شود. در اين مناطق از درست كردن «مغزي» در فصل پاييز از هلوي رسيده، «قاق» نوعي خشكبار محلي كه از خربزه درست مي كنند، تهيه كشك زرد، حلاوك و بلغور شير صحبت مي‌شود.

شمسي فضل الهي و محمد محسن رفيعي گوينده، زهرا فقيه ميرزايي سردبير، ناهيد گودرزي تهيه‌كننده و ناصر ملاييان نويسنده اين برنامه هستند. علاقمندان مي‌توانند روز جمعه، بيست و نهم آذر ساعت 21:30 اين برنامه را از راديو ايران بشنوند.

برنامه «خانه و خانواده» فرهنگ شب يلدا در خانواده هاي ايراني را از نگاه خواجه ايان كارشناس فرهنگ عامه بررسي مي كند. سمانه حيدرزاده سردبير و فاطمه آل عباس گوينده برنامه هستند. «خانه و خانواده» روز شنبه سي ام آذر ساعت 9:00 از راديو ايران پخش مي شود.

در «سلام كوچولو» نيز با حضور خردسالان ميهمان درباره شب يلدا صحبت مي شود. اين برنامه به تهيه‌كنندگي عذرا وكيلي و آهنگسازي و خوانندگي رامين جواد پور ،علي رضا آقا بابايي پخش مي شود.

شبكه جهاني صداي آشنا، «يلداي ايراني» را كه جنگي شاد و تفريحي با رويكرد فرهنگي است پخش مي كند.

اين برنامه گذري در بين اقوام ايران زمين خواهد داشت تا مخاطبان را با آداب و رسوم مردمان ايران زمين در شب يلدا آشنا كند. معرفي خوردني هاي شب يلدا در قالب نمايش، نگاهي به جايگاه كتاب حافظ و شعرخواني در اين شب در بين ايرانيان، پخش ترانه هايي متناسب با آغاز فصل زمستان، از ديگر بخش هاي اين ويژه برنامه خواهد بود.

ناهيد گودرزي تهيه كننده، زهرا تقي ملا مجري، و عباس محبي، سعيد سلطاني، الهام زرتاختي و محمودرضا قديريان، بازيگران در اين برنامه همراه مخاطبان هستند.

«يلداي ايراني» را روزهاي شنبه ساعت 13:15 به وقت تهران برابر با ساعت 10:45 به وقت گرينويچ از كانال آسيا و اقيانوسيه شبكه جهاني صداي آشنا بشنويد.

مجموعه زنده راديويي «پرانتز باز» ويژه برنامه «سوال باز» اين هفته را با حضور ناصر ملك مطيعي و مسعود فروتن و شنوندگان علاقمند به صورت زنده در مركز مشاركت‌هاي فرهنگي هنري به روي آنتن مي‌برد.

در اجراي اين هفته برنامه كه به استقبال شب يلدا مي رود، مسعود فروتن در كنار شنوندگاني كه به صورت زنده در ضبط آن حضور دارند، سوالات ارسالي مخاطبان را كه از طريق شماره پيامك 300001075 به برنامه فرستاده‌اند، از ناصر ملك‌مطيعي مي‌پرسد و مخاطبان حاضر در برنامه نيز امكان پرسش مستقيم از هنرمندان ميهمان را خواهند داشت.

انتهاي پيام

چهارشنبه 27 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 55]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن