تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 7 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر جوانى كه در سن كم ازدواج كند ، شيطان فرياد بر مى آورد كه : واى برمن ، واى بر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802423128




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جلالي در جلسه بررسي بودجه وزارت بهداشت مطرح كردضرورت تغيير در بودجه‌نويسي حوزه بهداشت


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: جلالي در جلسه بررسي بودجه وزارت بهداشت مطرح كردضرورت تغيير در بودجه‌نويسي حوزه بهداشت
رئيس مركز پژوهش‌هاي مجلس با بيان اينكه در حوزه بودجه‌نويسي كشور از جمله حوزه بهداشت و درمان بايد تغييراتي ايجاد شود، گفت: خدمت دولت و مجلس با همديگر به مردم، مي‌تواند سبب حل مشكلات آنها در حوزه بهداشت و درمان شود.


به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از روابط عمومي مركز پژوهش‌هاي مجلس شوراي اسلامي،‌ كاظم جلالي رئيس مركز پژوهش‌هاي مجلس شوراي اسلامي در جلسه بررسي بودجه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي در لايحه بودجه سال 93 كه امروز در محل اين مركز برگزار شد، با بيان اينكه رئيس مجلس بارها به من درباره بررسي وضعيت بهداشت و درمان سفارش كرده ‌است، اظهار داشت: رئيس مجلس به من تأكيد كرده ‌است كه بررسي شود چه كارهايي براي بخش بهداشت و درمان و ارتقاي سطح سلامت جامعه مي‌توان انجام داد و در اين زمينه نيز جلساتي با حضور وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي برگزار شده است و با هماهنگي مجلس و دولت به دنبال راهكارهايي براي تأمين منابع مورد نياز براي حوزه سلامت باشيم و شايد لازم باشد منابع جديدي علاوه بر اعتبارات سالانه به اين حوزه تزريق شود.

وي با بيان اينكه در كوتاه مدت نمي‌توانيم براي اشتغال، اقتصاد و معيشت مردم كاري انجام دهيم، افزود: بايد تلاش كنيم تا با اندك كارهايي كه مي‌تواند گستره وسيعي را در برگيرد و رضايتمندي عمومي را ايجاد كند، اقداماتي را اجرايي كنيم كه يكي از آنها توجه به بخش بهداشت و درمان است.

نماينده شاهرود خاطرنشان كرد: خدمت دوجانبه دولت و مجلس به مردم، مي‌تواند سبب حل مشكلات آنها در حوزه بهداشت و درمان باشد كه اين امر مورد توجه رئيس مجلس نيز بوده است.

جلالي با بيان اينكه رسيدگي به روستاها و حاشيه شهرها و اقشار آسيب‌پذير بايد در اولويت نظام سلامت باشد، تصريح كرد: در حوزه سلامت، مجلس و دولت در چند فصل مي‎‌توانند با يكديگر همكاري كنند، كه در اين مسير گام نخست توجيه نمايندگان در خصوص زبان و نگاه مشترك در اجراي احكام قانون برنامه در حوزه سلامت است و در قدم بعد نيز بايد نمايندگان با چالش نظام سلامت آشنا شوند و در اين زمينه اطلاعاتي به سرعت و با دقت درباره حوزه بهداشت و درمان در اختيار نمايندگان مجلس قرار گيرد تا مشكلات حوزه تقنيني بهداشت و درمان احصا شود و بر اين اساس مركز پژوهش‌هاي مجلس و وزارت بهداشت و درمان در قانون‌گذاري به يك جمع‌بندي برسند.

وي با بيان اينكه اصولا تغيير بودجه پس از انتقال لايحه به مجلس كار دشواري است، ادامه داد: از سوي مركز پژوهش‌هاي مجلس در حوزه بودجه‌ريزي عملياتي كارهاي خوبي صورت گرفته است و در حوزه بودجه‌نويسي كشور از جمله حوزه بهداشت و درمان بايد تغييراتي ايجاد شود.

رئيس مركز پژوهش‌هاي مجلس با بيان اينكه حجم عمده‌اي از بودجه كشور صرف تصدي‌گري مي‌شود، يادآور شد: پولي كه به دستگاه‌ها داده مي‌شود، بابت اين است كه خدمات ارائه دهند، اما با هزينه‌هاي فعلي اين اعتبارات تنها بابت اداره كردن دستگاه‌ها هزينه مي‌شود.‍

رئيس مركز پژوهش‌هاي مجلس با اشاره به فرمايشات رهبر معظم انقلاب مبني بر كاهش پرداختي هزينه‌هاي درماني از جيب مردم گفت: ميزان پرداختي هزينه‌ها از جيب مردم در دهه 60، حدود 52 درصد بود كه اين ميزان اكنون به حدود 73 درصد رسيده است و بايد براي كاهش اين پرداختي‌ها چاره‌اي انديشيده شود.

ايرج حريرچي معاون توسعه مديريت و منابع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي نيز در اين جلسه با بيان اينكه هدف اصلي نظام سلامت، تأمين سلامت مردم است، گفت: در كنار اين هدف غايي، كسب رضايت مردم با تأمين استانداردهاي لازم و محافظت مالي آنها از مخاطرات هزينه‌هاي بهداشتي و درماني جز اهداف نظام سلامت است.

وي برنامه‌هاي چهارم و پنجم در حوزه سلامت را جزو مترقي‌ترين برنامه‌ها دانست و اضافه كرد: اگر بسته‌اي كه در اين برنامه‌ها براي حوزه سلامت در نظر گرفته شده است، عملي شود، قدم مثبتي برداشته مي‌شود، اما در طول برنامه چهارم و مدت زماني كه از برنامه پنجم گذشته است، نه تنها به سمت شاخص‌هاي مدنظر برنامه حركت نكرده‌ايم، بلكه از آن فاصله هم گرفته‌ايم.

معاون توسعه مديريت و منابع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي با بيان اينكه مردم در كل كشور با بهداشت و درمان سر و كار دارند،‌ تأكيد كرد:‌ طبق برنامه‌هاي چهارم و پنجم توسعه، توليت و سياست‌گذاري در حوزه سلامت بايد با دولت باشد و دولت در اين زمينه بايد تصدي‌گري خود را كاهش دهد، اما در طول اين مدت به ويژه در طول 8 سال اخير تصدي‌گري‌ها به طور غلط افزايش پيدا كرده است.

وي با بيان اينكه تمام كشورهاي دنيا به غير از آمريكا بازار سلامت دولتي دارند، ادامه داد: آمريكا با بالاترين سرانه درآمدي در بين هشت كشور صنعتي جهان، بدترين شاخص‌هاي بهداشتي و درماني را دارد و بر اين اساس در تمام كشورهاي توسعه يافته به غير از آمريكا توليت و سياست‌گذاري بهداشت و درمان با دولت‌ها و حاكميت است كه در برنامه‌هاي مختلف توسعه كشور و سند چشم‌انداز ايران هم اين موضوع مطرح شده اما عملا در بازار سلامت الگوبرداري ناقصي از آمريكا از سال 1341 داريم و در اين زمينه اشتباه مي‌كنيم.

علي‌ اكبر سياري معاون بهداشتي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي نيز در اين جلسه با بيان اينكه تلاش ما اجراي برنامه پنجم توسعه است، بيان داشت: ادبيات برنامه چهارم و پنجم توسعه در حوزه بهداشت و درمان از مترقي‌ترين برنامه‌ها به حساب مي‌آيد و برنامه وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي هم بر اساس همين برنامه‌ها نوشته شد و انتظار نظام سلامت از نمايندگان مردم در مجلس، حمايت از برنامه خودشان است.

وي در تشريح نگاه دولت به حوزه سلامت افزود: نگاه دولت و مجلس در حوزه سلامت يكي است، نگاهي كه در دولت قبلي وجود نداشت و نگاه ديگر دولت توجه به بهداشت فقرا، روستانشينان و آسيب‌ديدگان ناشي از هزينه‌هاي درماني و به طور كلي نگاه عدالت طلبي است كه اين هم بيانگر جهت گيري همسوي دولت و مجلس است.

سياري با بيان اينكه تحول در حوزه بهداشت و درمان نيازمند همكاري بيشتر دولت و مجلس است، تصريح كرد: حمايت‌هاي مجلس در حوزه بهداشت بايد بيشتر شود.

طاهر موهبتي معاون پارلماني وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي نيز در ادامه اين نشست با بيان اينكه مشكلات بسياري در حوزه بهداشت و درمان وجود دارد، گفت: حوزه بهداشت و درمان با كمبود منابع روبه‌رو است و مجلس بايد به رفع اين مشكلات كمك كند.

انتهاي پيام/

چهارشنبه 27 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن