تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس كارى او را اندوهگين و به خود مشغول كند و او با اخلاص براى خدا بسم اللّه‏ ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820732594




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وضعيت بحراني بيمارستانهاي دولتي


واضح آرشیو وب فارسی:الف: وضعيت بحراني بيمارستانهاي دولتي
عضو كميسيون بهداشت و درمان مجلس گفت: نبود اعتبار و كمبود نيروي انساني در بيمارستانهاي دولتي، روند درمان را با كندي مواجه ساخته است.

به گزارش مهر، حميدرضا عزيزي‌ فارساني با بيان اينكه هم اكنون بيمارستانها با درآمد حاصل از اعمال جراحي خود را اداره مي‌كنند، گفت: اعتبار اختصاص داده شده به بيمارستانها به اندازه‌اي است كه تنها كفاف نگهداري تجهيزات، تعميرات و ساختمان‌ بيمارستانها را مي‌دهد.

وي با انتقاد از اينكه كمبود اعتبار در بيمارستانهاي دولتي ادامه فعاليت اين مراكز را با مشكلاتي همراه كرده است، افزود: كمبود پول و اعتبار در بيمارستانهاي دولتي منجر به بدهيهاي زياد اين مراكز به پرسنل خود شده است به گونه‌اي كه بيمارستانهاي دولتي در پرداخت به موقع حقوق و كارانه نيروي انساني خود با چالش مواجه شده‌اند.

عضو كميسيون بهداشت و درمان مجلس،‌ كمبود نيروي انساني در بيمارستانهاي دولتي را نيز جزو بزرگترين معضلات اين مراكز خواند و ادامه داد: گاهي به دليل نبود اعتبار فعاليت نيروي انساني در بيمارستانهاي دولتي كاهش پيدا كرده به گونه‌اي كه اين افراد به سمت بيمارستانهاي خصوصي سوق پيدا مي‌كنند و همين عوامل باعث شده جاي خالي نيروي انساني در مناطق محروم به شدت احساس شود.

عزيزي‌ فارساني تاكيد كرد: نبود اعتبار در بيمارستانهاي دولتي و كمبود نيروي انساني تاثير مستقيمي بر درمان بيماران دارد به گونه‌اي كه روند درمان را با كندي مواجه ساخته است كه در اين شرايط نيز ممكن است وضعيت جسماني بيماران نيز با بحران روبرو شود.

وي با تاكيد بر اينكه تامين منابع مالي، تقويت پزشكان متخصص و جذب آنها در مناطق محروم بايد جزو اولويتهاي وزارت بهداشت باشد، تصريح كرد: بيمارستانهاي دولتي بايد تقويت شوند زيرا اين مراكز علاوه بر كمبود اعتبار و نيروي انساني با مشكلاتي از قبيل تجهيزات پزشكي از كار افتاده مواجه هستند به گونه‌اي كه براي جايگزيني دستگاهي خراب و از كار افتاده، بايد ماه‌ها صبر كرد تا نمونه ديگر آن وارد كشور شود.

عزيزي فارساني با انتقاد از اينكه در لايحه بودجه سال ۹۳ نگاه مثبتي به بيمارستان‌‌هاي دولتي نشده است،‌ گفت: امروزه اغلب درآمدهاي بيمارستان‌هاي دولتي از عمل‌هاي جراحي و دستمزد حاصل از ارايه خدمات به بيماران به دست مي‌آيد و اندك بودجه‌اي كه از سوي وزارت بهداشت به اين مراكز اختصاص پيدا مي‌كند نيز براي تعميرات و نگهداري ساختمان‌ها صرف مي‌شود. وي يادآور شد: متاسفانه همين درآمدهاي مذكور نيز صرف هزينه‌هاي جاري و حقوق پرسنل مي‌شود بنابراين ارايه خدمات بهتر نيز در اين ميان مغفول مي‌ماند.

عزيزي فارساني درباره وضعيت بهداشتي بيمارستانهاي دولتي، به عملكرد مديريتي برخي از بيمارستانها انتقاد كرد وگفت: بدون‌ شك عفونتها ناشي از رعايت نكردن اصول ايمني و بهداشتي است اما نمي‌توان عملكرد همه بيمارستانهاي دولتي را از نظر بهداشتي زير سئوال برد.

عضو كميسيون بهداشت و درمان مجلس گفت: بديهي است عفونت در بيمارستانهاي دولتي به دليل ضد عفوني نكردن درست در اين مراكز است كه البته بحث عفونتهاي بيمارستاني مشكل كلي همه بيمارستان‌هاي دولتي نيست و در اصل به مديريت بيمارستان بستگي دارد كه به وسيله نظارت دقيق خود بتواند از گسترش عفونت در فضاي بيمارستان‌ جلوگيري كند.

چهارشنبه 27 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: الف]
[مشاهده در: www.alef.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 98]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن