تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):يك عالم برتر از هزار عابد و هزار زاهد است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820207479




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پايين بودن سهم سرانه درمان در كشور


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: پايين بودن سهم سرانه درمان در كشور
رئيس دانشگاه علوم پزشكي مازندران گفت: سرانه درماني كشور ما پايين است ولي اين سرانه پايين نيز در جاي مناسب هزينه نمي‌شود.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساري ، قاسم جان‌بابايي در دومين جشنواره ملي طبري اظهار داشت: مرجعيت علمي در كشور از طريق پژوهش امكان‌پذير است.

وي داشتن اطلاعات جغرافيايي براي خدمات‌رساني بهتر به مردم را بسيار لازم و ضروري اعلام كرد و گفت: پژوهش‌هاي ما در مازندران به سمت حل مشكلات بومي و محلي سوق داده شود.

قائم مقام وزير بهداشت در دانشگاه علوم پزشكي مازندران با اعلام اينكه بسياري از كتاب‌هاي مرجع علوم پزشكي بر اساس بيماري‌هاي خارج از كشور نوشته شد،بيان داشت: بهره‌گيري از اين‌گونه كتاب‌هاي ممكن است به دليل متفاوت بودن نوع بيماري‌ها چندان در كشور كارايي نداشته باشد كه با توسعه پژوهش در كشور و استان مازندران مي‌توانيم مشكلات موجود درماني كشور را خودمان كار كنيم.

اين مسئول در ادامه با اشاره به اقدامات گسترده پژوهشي كه در مازندران انجام شد،گفت: سياست‌هاي پژوهشي در استان مازندران بايد تقويت شود و براي دوره مديريت اين دانشگاه بايد برنامه چهارساله پژوهشي تدوين شود.

جان‌بابايي تاكيد كرد: برنامه مدون و مناسبي براي توسعه پژوهش در دانشگاه علوم پزشكي مازندران تدوين شود كه تغيير مديريت‌ها مشكلي براي پژوهش به وجود نياورد.

وي بيان داشت: براي تعيين ماموريت در دانشگاه در امر پژوهش بايد چالش‌هاي بهداشتي درماني دانشگاه علوم پزشكي مازندران سنجيده شود.

اين مسئول در ادامه با بيان اينكه بسيار از كارهاي درماني هزينه‌بر است،گفت: هزينه‌اي درماني در خدمت به مردم نيست.

قائم مقام وزير بهداشت و درمان با اعلام اينكه سرانه درماني كه براي مردم در كشور ما تعيين شده پايين است،گفت: اين سرانه پايين نيز به جا هزينه نمي‌شود.

جان‌بابايي خاطر نشان كرد: براي رفع مشكلات درماني بايد مراكز تحقيقات استان مازندران با همديگر هماهنگ و آشنا به امور هم باشند./س

انتهاي پيام ///

چهارشنبه 27 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 50]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن